Banner Forum Image

Köpt ny vagn - blev det rätt?

Diskutera fakta och råd kring barnsäkerhet, barnvagnar, bärsjalar och bilbarnstolar

Köpt ny vagn - blev det rätt?

Inläggav moia » fre okt 31, 2008 17:39

Jag har köpt en ny vagn till Vincent. Har kollat runt en del och fastnade tillslut för Crescent Compact. Nu har den inköpits och tagits hem, och igår provåkte Vincent ute. Han har tyckt så illa om att åka vagn alltid nästan, trivs inte alls i den stora Emmaljungan, därför ville jag ha en vagn där han sitter mer öppet. Dessutom tycker jag att han sitter dåligt i den gamla, får dåligt stöd för ryggen. Det känns bättre i den nya. Jag ville också ha en vagn som går att fälla ihop bra så att det är lättare att resa med den. Crescenten blir inte så mycket mindre än den gamla, men en bit, och den är mycket enklare att fälla ihop. Men så kom jag på vad jag missat, framhjulen... Det hade ju varit så skönt att ha svängbara framhjul! Jag vet hur mycket lättare det är att köra med en sådan vagn. Fast jag vill kunna använda vagnen nu på vintern också.

Ursäkta mitt svammel men jag vacklar lite, har jag köpt fel vagn? Någon som kan komma med lite moraliskt stöd? Sambon tyckte nämligen att det var lite onödigt att köpa ny vagn över huvud taget dessutom. =/ Någon som har en Crescent Compact och tycker något om den, bra/dåligt?

Jag gillar vagnen, förutom att den saknar svängbara hjul, och Vincent verkar också trivas. Hoppas att den kan bli bra för oss...
Bilagor
nya vagnen 01 - 081030.jpg
nya vagnen 01 - 081030.jpg (145.89 KB) Visad 743 gånger
Användarvisningsbild
moia
Alltid online
Alltid online

Re: Köpt ny vagn - blev det rätt?

Inläggav Liina » fre okt 31, 2008 17:43

jag tycker det är en fin vagn och jag har själv tittat på den. Dock älskar jag mitt svängbara framhjul, och jag tycker det funkar bra även i typ lövgegga och sådär. Och Vincent kan bara sitta framåt i compacten va? Det hade jag inte riktigt klarat av med Elsa än :) Men de är ju så olika och jag tycker du har köpt en fin vagn med rejäla hjul!
Bild

Http://www.linita.blogg.se
Liina
Alltid online
Alltid online

Inläggav sprallos » fre okt 31, 2008 17:55

jag kan inget om den vagnen...men känns den bra och om han sitter bra (vilket han gör) . de vagnar jag sett dom har svängbara framhjul har ju en funktion där man kan låsa hjulen/hjulet också. Jag har en 3 hjuling och är jättenöjd, tanken på en ny vagn har aldrig funnits. Quinny Freestyle ( om nu nån missat det...)
sprallos

Inläggav moia » fre okt 31, 2008 18:00

Ja han sitter famåtvänd, och jag tror att han kommer trivas ypperligt åt det hållet. Han blir så uttråkad i vagnen. Det är väl mest jag som gärna vill kunna se mitt barn, men jag har ju den lilla luckan i sufletten, haha... nej men jag kan ju stanna och gå fram och prata med honom ibland. =)

Tack för söttningen förresten! Behöver nog lite.

Vad har era vagnar kostat? om man får fråga.
Användarvisningsbild
moia
Alltid online
Alltid online

Inläggav Liina » fre okt 31, 2008 18:48

min vagn, en britax vigour 3+ som nog de flesta vet, kostade 3500 men jag har sett att den ligger på nästan 4000 i de flesta affärer. Vi älskar den allihopa och den har låsbart framhjul. Den är underbar.
Vi har Elsa vänd mot oss mest för vår skull, men eftersom det känns så viktigt för både mig och Elsas pappa så känns det som att det är rätt att göra så än så länge. Elsa kan ju vara blyg och rätt så föräldrig (som mammig fast med båda) ibland så jag tror hon gillar det med. Det är väldigt lätt att byta håll med britaxen också så ibland om vi båda gått med vagnen eller om jag gått med andra eller hon varit väldigt pigg och glad har jag vänt henne framåt en stund. Så jag hade aldrig klarat att bara ha en framåtvänd vagn, men Elsas kusin har suttit framåt från ett halvårs ålder utan problem. Stripesen är häftiga mot Vincents hår också :)
Men innan vi bestämde att vi måste ha en vagn som kan vändas åt båda hållen så tittade jag på compacten och tyckte den var mycket fin.
Bild

Liina
Alltid online
Alltid online

Inläggav Kali » fre okt 31, 2008 19:51

jag har en annan crescent-vagn o jag har i stort sett varit nöjd med den, så jag tror du har gjort ett bra köp! men säkert vet man ju inte förrän efteråt.... ;)
Användarvisningsbild
Kali
Alltid online
Alltid online

Inläggav sprallos » fre okt 31, 2008 20:11

Vår vagn kostade 4500:- splitterny men från blocket. Vi fick även med en liggdel till den som han använde första 5-6 mån.
sprallos

Inläggav Caroliinen » fre okt 31, 2008 22:07

Vi har en Babytravel från Babyproffsen och är super nöjd med den :) Kostar 2995kr ny i butik. Hoppas att du blir nöjd med vagnen iaf :)
Caroliinen
Alltid online
Alltid online

Inläggav Lejonella » lör nov 01, 2008 19:12

Den vagnen ser verkligen jättefin ut!!!! Är det fullt liggläge på den??
Vi har en Brio Combi-05 begagnad från Blocket. Kostade 2000:-. Den är jättefin och det är rejält gung i chassit. Vi har Lucas i insatsen ännu trots att han är ca 70 cm lång. Får ont i magen bara jag tänker på att ta bort den...Vi brukar låta honom halvsitta på en kudde i insatsen.
Bild

Bild

Bild
Lejonella
Alltid online
Alltid online

Inläggav Johanna H » lör nov 01, 2008 22:07

Åhh så söt han är i sin nya vagn!! :D
Vet inget om den vagnen men en sak...om du tvekar nu så använd inte den förrän du tänkt klart! För vill du sälja den så ska den ju va så ny som möjligt!! Svängbara framhjul saknade jag idag då vi var på mässan! Vi har en brio race..jättenöjda annars! Men man ska ju ha vagnen läänge då det är en sulky, så det är jätteviktigt att man trivs med den då!

Hoppas du blir nöjd! Vagnen är ju jättefin! :)
Johanna H
Alltid online
Alltid online

Inläggav moia » sön nov 02, 2008 00:22

Det känns rätt bra nu. Sen är jag ju inte låst för all framtid egentligen. Den här kostade 1995:- på Barnens Hus. Tycker det är ett bra pris på en vagn i den här "klassen". Skulle jag vilja ha en annan vagn väldigt mycket om något eller några år så kan jag faktiskt ha råd med det.

Johanna H: Jag har redan hunnit använda den innan jag kom på det där med svängbara hjul, och ska jag få byta den så ska den vara helt oanvänd. Men ja... jag tror att jag är nöjd ändå. Allting annat tycker jag om med vagnen!

Lejonella: ja, det är fullt liggläge enligt beskrivningen, men ja... det ser inte riktigt fullt ut, så jag skulle nog inte ha den till en nyfödd, men det är alldeles tillräckligt för Vincent. Han sover gott i den!
Användarvisningsbild
moia
Alltid online
Alltid online

Inläggav Liina » sön nov 02, 2008 10:01

sitamoia; vår vagn har inte heller helt fullt liggläge men Elsa sover faktiskt bättre med nästan-fullt-liggläge än med fullt liggläge, så det är ju toppen :)
Bild

Liina
Alltid online
Alltid online

Återgå till Barnsäkerhet & barnvagnar