Banner Forum Image

Köpa syskonvagn eller inte?

Diskutera fakta och råd kring barnsäkerhet, barnvagnar, bärsjalar och bilbarnstolar

Köpa syskonvagn eller inte?

Inläggav Bebis » tis jan 27, 2009 18:23

Hur länge kunde ni ha era barn sittandes i vagn?
Ny vagn måste vi köpa, frågan är bara om vi ska köpa en enkel liggvagn eller en syskonvagn...
Inte så stor mening att köpa en syskonvagn och dottern ändå inte vill sitta där.
Just nu gillar hon att sitta i vagn men hon börjar bli väldigt aktiv så jag funderar på om hon kommer vilja det så länge till...

Frågan är bara hur man tar sig fram med två barn om man är själv, om man inte har syskonvagn...

Hmm...

Hur har ni gjort?
Bild
Bebis
Har vimedbarn.se som startsida

Re: Köpa syskonvagn eller inte?

Inläggav anettejohansson » tis jan 27, 2009 19:20

De finns ju ståbrädor att köpa till betydligt billigare om inte annat=)
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
anettejohansson
Alltid online
Alltid online

Inläggav Liina » tis jan 27, 2009 20:46

jag hade nog avvaktat till närmare födseln med att bestämma mig. Då kan du ju se hur pass bra hon står/går och sådär. Du kan ju alltid ha den nya bebisen i bärsjal i början om du är själv med båda, och låta din stora tjej sitta i sittvagn, men det beror ju på hur hon är som sagt, och hur mycket du är ute med vagnen.
Bild

Http://www.linita.blogg.se
Liina
Alltid online
Alltid online

Inläggav ZandraSanna » ons jan 28, 2009 12:55

jag köpte en syskonvagn och min flicka älskar att gå själv. det har hon gjort ända sedan hon tog sina första steg. men hon orkar inte gå hur mycket som helst och då är det skönt att vi plats i vagnen så hon kan vila.
ZandraSanna

Inläggav karisma__ » ons jan 28, 2009 15:03

Vi ska köpa en phil&teds vagn, med 2 sittdelar som enkelt kan göras om till en singel vagn, såå himla bra för då har man 2vagnar i en. Vi var inne på syskonvagn först oxå, men sedan bestämmde vi oss för en sådan här vagn. Det blir juh bara 1 år mellan bäbisarna såå man får väl räkna med att dom åker vagn ett tag.?
Tycker alla syskon/tvillingvagnar är såå otympliga bara.. =/
BildBild

Mamma och Pappa älskar er.!

BildBild

http://emmaevelinah.blogg.se
Användarvisningsbild
karisma__
Alltid online
Alltid online

Inläggav Eva » ons jan 28, 2009 17:36

Här kommer det också att bli syskonvagn. Vi är ute så himla mycket och jag räknar med att en 1år och 3månaders unge inte orkar gå eller stå så länge själv. Jag är också inne på en Phil & Teds, men en sån där man sitter bredvid varandra. Men det är sååå frustrerande så man inte längre kan beställa från England där dom är mycket billigare! Har prövat maila några företag, men ingen får sälja utom landet. Varifrån har ni tänkt köpa karisma?

Det finns inte så många av vagnarna där man sitter sida vid sida, så därför är det svårt att hitta begagnad...:(
Eva
Alltid online
Alltid online

Inläggav Bebis » ons jan 28, 2009 17:46

Vi får se när sommaren närmar sig =)
Jag har tittat på syskonvagn, och köper vi en så ska det vara en som har svängbara framhjul iaf, finns ju jättebilliga i begagnat skick och det är ju inte helt fel.

Min dotter kommer ju vara ca 1 år och 5 månader när bebis kommer i såna fall, är man ute i affärer själv så kanske det är bra med en syskonvagn, shoppingplats om barnet inte vill sitta och sittplats om barnet är trött ;)
Bild
Bebis

Inläggav Tigi » ons jan 28, 2009 17:50

det jobbiga med syskonvagn e att dom tar sån plats å du komme rinte in i alla dörrar med en sån.... vet själv..har en tvillingvagn

men jag har sätt såna vagnar där "lillen" ligger under lixom o den "större" sitt på...kanske en sån skulle va nått? då slipper du ju iallafall ha en jobbig stooor vagn lixom....
Bild

Bild
Tigi
Alltid online
Alltid online

Inläggav Bebis » ons jan 28, 2009 18:00

Jag tittade på såna lite nu på blocket där bebisen kan ligga under.
Men finns det bara 3 hjuliga såna?
Jag är lite emot trehjuligt, rädd att de ska välta, vi bor på landet så det finns ojämnheter här....
Bild
Bebis

Inläggav Tigi » ons jan 28, 2009 18:07

Bebis skrev:Jag tittade på såna lite nu på blocket där bebisen kan ligga under.
Men finns det bara 3 hjuliga såna?
Jag är lite emot trehjuligt, rädd att de ska välta, vi bor på landet så det finns ojämnheter här....

jaha...ok , det vet jag faktiskt inte... vi har en sån här:

den heter Teutonia Team S4

Bild

den e jättelätt å köra å så å jag älskar den! (den har svängbara hjul fram...plus att du kan ha barnen vända mot dig om du vill (det har jag)...det "dåliga" e ju att den e ganska bred..men tror ändå att den e "smalare" än vissa andra tvillingvagnar (som e liggvagn oxå)....

men denna kanske e bäst för barn i samma ålder...vet inte...men ni kan ju testa en sån sen när bebisen kommer :)
Bild

Bild
Tigi
Alltid online
Alltid online

Inläggav emmlan » tor jan 29, 2009 09:26

Hejsan!
Har en pojk på 2 1/2 å en på 5 månader. Har Babyproffsens babytravel dubbelvagn när vi är ute å går. Bor på landet å går rätt mycket, hade inte klarat mig utan dubbelvagn. Men så här i efterhand hade jag köpt en billig på blocket, de är så otroligt otympliga. Tänker sälja min så fort jag inte behöver den.
Min kille är ju så stor så han kan gå jämte när vi har den lilla i vagn å går tex på stan.
emmlan
Kan inte slita sig från vimedbarn.se
Kan inte slita sig från vimedbarn.se

Inläggav milla » lör jan 31, 2009 19:56

Vi har beställt en Easywalker duo,verkar jätte smidig,endast 75 bred... Finns på easywalker.no om nån vill se hur den ser ut... :)
[url=http://lilypie.com]Bild[/url
Bild
milla
Alltid online
Alltid online

Återgå till Barnsäkerhet & barnvagnar