Köpa denna lägenhet?? Vad tycks??
10 inlägg • Sida 1 av 1
Köpa denna lägenhet?? Vad tycks??
Vi bor nu i en 5:a som är en hyresrätt. Då vi för 1.5 år sedan sålde vår 3:a till ett bra pris gällde det att ganska snabbt hitta ett nytt boende. Vi ville inte panikköpa då utan tog en hyresrätt för att lätt "bli av med den" om vi skulle hitta "vår" bostad...
Jag är kräsen, sambon likaså....hittar inget hus vi vill ha. Jag är väl dessutom lite av en "rännstensunge", vill ha nära till stan, dagis och jobb. Både jag och sambon jobbar i stan och dagis ligger ett stenkast från denna 4:a.
Jag vill lägga min tid på barnen och inte på att renovera ett hus...(fast jag vill ju helst bo i hus centralt, färdigrenoverat och med bra gård...men då spräcker vi vår budget med råge)
Vad tycker ni om denna lägenhet? Priset? Läget är mkt bra, just vid ett elljusspår och nära stan. MEN det är ju lika dyrt som attköpa hus??? Och jag tycker inte vi har råd att bo kvar i hyresrättet där hyran är på 8300 och så tillkommer parkeringsplats och ström....?
http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt ... -a-1538000
Jag är kräsen, sambon likaså....hittar inget hus vi vill ha. Jag är väl dessutom lite av en "rännstensunge", vill ha nära till stan, dagis och jobb. Både jag och sambon jobbar i stan och dagis ligger ett stenkast från denna 4:a.
Jag vill lägga min tid på barnen och inte på att renovera ett hus...(fast jag vill ju helst bo i hus centralt, färdigrenoverat och med bra gård...men då spräcker vi vår budget med råge)
Vad tycker ni om denna lägenhet? Priset? Läget är mkt bra, just vid ett elljusspår och nära stan. MEN det är ju lika dyrt som attköpa hus??? Och jag tycker inte vi har råd att bo kvar i hyresrättet där hyran är på 8300 och så tillkommer parkeringsplats och ström....?
http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt ... -a-1538000
- Lejonella
- Alltid online

Re: Köpa denna lägenhet?? Vad tycks??
Ohhh, va fiiint!!!!
KÖÖÖP!
Men om ni hellre vill bo i färdig lägenhet utan större bekymmer än i hus, fastän det skulle kosta lika mycket som att ha hus.. så är väl denna lägenheten bra? Om ni skiter i hus alltså..
same same but different 
Det lär väl bli ungefär samma kostnad som ni har idag, med avgiften och lån? Men så gämför jag bara lite snabbt med vad vi får betala med vårt lån iofs.. inga ingående teorier, haha...
Men om ni hellre vill bo i färdig lägenhet utan större bekymmer än i hus, fastän det skulle kosta lika mycket som att ha hus.. så är väl denna lägenheten bra? Om ni skiter i hus alltså..
Det lär väl bli ungefär samma kostnad som ni har idag, med avgiften och lån? Men så gämför jag bara lite snabbt med vad vi får betala med vårt lån iofs.. inga ingående teorier, haha...
- Ki27
- Alltid online

Fru S: länken ska fungera, annars kan du google på "stenstads mäklarna" i sundsvall. Bostadsrätter 4:a Granmodalsgatan 11 a
Min älskade sambo som är en sann sparare (jag är slösa...) har till kontantinsatsen, så vi lånar ju inte till den. Kostnaden blir ca 1000 kr mindre än nu
Min älskade sambo som är en sann sparare (jag är slösa...) har till kontantinsatsen, så vi lånar ju inte till den. Kostnaden blir ca 1000 kr mindre än nu
- Lejonella
- Alltid online

Åhhhåå, men då är det ju ännu bättre, hihi!
(jag kan ändå inte räkna så.. haha)
- Ki27
- Alltid online

Jättefin lägenhet! Ljus och bara att flytta rakt in...
Det jag regerade på är att kvadratmetrarna inte var så kaxigt många. Jag jämför med min hyresfyra som är på 104. Men denna kan ju vara vansinnigt välplanerad. Så mitt råd är att gå på visningen!
Det jag regerade på är att kvadratmetrarna inte var så kaxigt många. Jag jämför med min hyresfyra som är på 104. Men denna kan ju vara vansinnigt välplanerad. Så mitt råd är att gå på visningen!
- lime95
- Alltid online

Har varit på visningen...och jag är KÄÄÄÄÄÄR. MEN lägenheten är liten, speciellt för oss som har 3 barn varav en är en tonåring som kräver "space".....så snyft....jag tror inte att det blir den.
- Lejonella
- Alltid online

Ahhh, va synd.. ja, då låter den lite liten såklart! Hoppas ni hittar en annan som väntar på er! 
- Ki27
- Alltid online

jäåttefin! men jag tänkte oxå på kvadratmetrarna.... verkade väldigt liten ...vi har bott i en 2:a en gång i tiden å den va på 72 kvadratmeter ...så 76 lät lite för en 4:a..
- Tigi
- Alltid online

10 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Allmänna trådar i föräldrasnack