Kläder på dopet?
17 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Kläder på dopet?
Nu har vi planerat in att döpa vår lille Tobias. Mitt problem är vad jag ska ha på mig?! Behöver verkligen tips och idéer! Har helt idé-torka själv... vad hade ni på er? Jag vill ha något som känns fint, men inte över typ nyårsfint... sen får det inte vara så u-ringat eftersom Tobias kan råka dra ner ringningen då
Hur tänkte ni? Ladda gärna upp en bild på er från dopet 
- Cissid
- Alltid online

Re: Kläder på dopet?
Jag ville också vara rätt enkelt klädd. Här är jag och R till höger på kortet och gudföräldrarna till vänster. 
- Bilagor
-
- dop.jpg (61.72 KB) Visad 1085 gånger
-

Nelia - Alltid online

Visst är det svårt med klädsel!! Jag har köpt en mörkblå finstickad klänning som är omlott över bysten och förhoppningvis enkel att amma i. Tänkte ha svarta strumpbyxor och stövlar till. 
-

grynet_å_jag - Alltid online

När vi döpte Stella var det fortfarande rätt varmt ute, jag hade en tunika, svart botten med vita blommor och knyt under bysten, till en tajt svart, knälång kjol och svarta höga pumps.
- Kakan
- Alltid online

Jag hade en vit klänning med mönster i guld längst ner, en kofta över och en sjal, sen svarta leggings och skyhöga guldpumps, vad gör man inte när sambon är 2 huvuden lr nått längre !
?
- Mixiz
- Alltid online

Jag hade en grå, stickad klänning från gina och ett par svarta leggings och svarta högklackade skor.
- Bilagor
-
- Namnlös.jpg (13.38 KB) Visad 973 gånger
- LillaMalin
Jag hade en rutig tunika o ett par leggings!
- Bilagor
-
- Jag i rutigt!
- Dopdagen.JPG (36.64 KB) Visad 956 gånger
- SessanA
- Alltid online

va svårt detta är med kläder.
jag har beställt kläder från hm som kommer nästa vecka så jag lägger ut kläder då för smakråd
jag har beställt kläder från hm som kommer nästa vecka så jag lägger ut kläder då för smakråd
- emilie kinhult
- Alltid online

Ok, det verkar som att de flesta har haft klänningar... blev det inte lite svårt att amma då? Jag tänker bara att det kanske inte är så lätt att dra upp hela klänningen... eller gick ni undan när det var matdags för bebben?
- Cissid
- Alltid online

hehe, eftersom vi båda är raggare (likaså mormor, morfar & farfar) så blev det jeans och, väst och boots på
här kommer en bild på oss tre
här kommer en bild på oss tre
- Bilagor
-
dopet.jpg- (198.08 KB) Nerladdad 46 gånger
-

netty78 - Galen i vimedbarn.se

Cissid, min klänning hade en sån bra urringning att de bara va o dra ner tyget o fram med tutten, så hitta en smart klänning de går o amma i så funkar de kalas ! =)
Men sen blandar ju jag o ger både bröst o flaska, så han fick flaska under dopkalaset.. o när de börja lida mot sitt slut o många gått o de vart lugnare så fick han bröstet..
Men sen blandar ju jag o ger både bröst o flaska, så han fick flaska under dopkalaset.. o när de börja lida mot sitt slut o många gått o de vart lugnare så fick han bröstet..
- Mixiz
- Alltid online

Nu har jag köpt kläder till dopet... efter mycket ångest. Det blir en grå/svart randig knä-lång kjol som jag hade sen innan. Sen har jag köpt en topp på sisters som är cerise med lite glitter på och knyt i nacken. Den är vid i passformen och gummiband längst ner så den sitter åt mot kjolen. Jag vill ju helst inte ha nåt jättetajt eftersom magen inte ser ut riktigt som den brukar
Sen köpte jag en svart kofta/bolero-aktig sak som är stickad som jag ska ha utanpå. Jag hoppas att det känns bra på söndag när dopet är!
- Cissid
- Alltid online

Svårt med kläder... Jag vet inte om jag ska plocka fram en klänning som jag hade på ett bröllop (vet inte om den går om mig)... Tack för alla tips, har smygkikat lite här...verkar som man kan ha det man själv trivs i...
- iväntanstider
- Alltid online

Huvudsaken är väl att man ha kläder som man är bekväm i...
För det är så mycket annat man måste fixa och trixa med ändå...
Jag hade ett par snyggare byxor och en tunika...
För det är så mycket annat man måste fixa och trixa med ändå...
Jag hade ett par snyggare byxor och en tunika...
-

Frixie - Moderator på Vimedbarn.se
17 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2