Banner Forum Image

Kattskit!!!

Snack om allt möjligt!

Kattskit!!!

Inläggav Helen » fre jun 01, 2007 11:07

Hmmm,,, Har funderat på sen när Zelda blir lite äldre att skaffa en sandlåda i trädgården.
Men till saken hör att vi har 2 katter + att våra grannar också har flera katter.
Hur ska man kunna hålla katterna från sandlådan?
Jag vet ju bara när jag har gjort iordning mina rabatter här i trädgården,,,det har ju inte tagit värst lång stund innan nån katt har sett överlycklig ut över sin nya "kattlåda". Finns det nåt medel eller så som man kan ha i sanden kanske(som inte är farligt för Zelda givetvis).
Kanske finns med lock på också föresten kom jag på nu.
Tycker det är så himla vidrigt när katterna gör sina behov där dom inte ska.
Användarvisningsbild
Helen
Alltid online
Alltid online

Inläggav amsan » fre jun 01, 2007 11:33

Beror på om du ska ha sandlådan som en riktig lekplats låda, eller en som du relativt lätt kan ta bort. Det finns ju sandlåda i plast så att säga som du oxå kan ha som pool till den lilla, dom kan man ju köpa två av och då ha den den tomma som lock. En riktig sandlåda får du nog bygga ett s.k. lock, gör först en ram som är antingen lika stor som sandlådan eller större. Sen tar man t.ex. hönsnät och sätter fast i ramen, men det är kanske bäst att använda ett sådant nät med typ grönplast runt ståltråden. Det kan man nog köpa hos lantmännen eller kanske Cheapy eller Jem & Fix, kan väl även finnas hos andra sådana affärer.
BildBild
BildBild
Användarvisningsbild
amsan
Alltid online
Alltid online

Inläggav Stina » fre jun 01, 2007 12:06

Ja just det! Dom har jag sett i reklamutskick! Kostar ingenting heller, runt 200-300 kronor!!
Stina Sandström heter jag och är grundare av Vi med barn och även gravidsajten Minbebis.com. Vill du veta mer om mig kan du läsa min blogg!
Användarvisningsbild
Stina
Admin

Inläggav Helen » fre jun 01, 2007 12:22

jaha ok,,,,då får man kolla på det då
Användarvisningsbild
Helen
Alltid online
Alltid online

Inläggav mal » fre jun 01, 2007 13:21

Vi köpte en sandlåda i plast på Toys R Us i ehlgen. En båt som det finns lock till å på locket kan man leka med bilar å båtar...så två leksaker i ett + att man slipper kattskiten å annan smuts. 150:-/del tror jag. Sand får man köpa separat...
Bild

Bild
Användarvisningsbild
mal
Alltid online
Alltid online

Inläggav jessi » fre jun 01, 2007 21:58

Alexander fick en sandlåda av grannarna förra helgen dom hade köpt den på K-rauta eller Silvan. den var i trä med lock som man sen fällde upp så blev det som två soffor som barnen kan sitta på när dom leker, vet ej vad den kostade men superpraktisk..
Bild
Bild
Användarvisningsbild
jessi
Galen i vimedbarn.se
Galen i vimedbarn.se

Inläggav Helen » fre jun 01, 2007 22:32

Men vilka bra sandlådor det verkar finnas.
Ska bli riktigt kul att shoppa sandlåda nu när jag vet det finns så många roliga. :D
Användarvisningsbild
Helen
Alltid online
Alltid online

Inläggav CarroHaak » fre jun 01, 2007 23:14

Måste bara komma medett litet inlägg...
Haha, sandlådor o rabatter är ju typ katternas favoriter på toaletter! Du... Kelvin (jag vet att det e döö äckligt) har faktiskt eller rättare sagt tyvärr ätit kattbajs.... :shock: Jag ringde i panik till sjukvårdsrådgivningen (hon skrattade hjärtligt..) De sa att om man som förälder visste hur mycket skit och bakterier o annat det finns i sandlådorna så skulle man inte låta sina barn leka där, ALLS! Så att äta kattskit va inte så farligt...
Bild
CarroHaak
Alltid online
Alltid online

Inläggav Helen » lör jun 02, 2007 08:41

Usch,,,hi-hi,,,men det lät väldigt äckligt!
Tänk att barn kan stoppa i sig så mycket konstigt som smakar blä,,,,hi-hi,,, dom är roliga
Användarvisningsbild
Helen
Alltid online
Alltid online

Inläggav Stina » lör jun 02, 2007 10:16

Usch ja, det hade jag glömt bort!!!
Stina Sandström heter jag och är grundare av Vi med barn och även gravidsajten Minbebis.com. Vill du veta mer om mig kan du läsa min blogg!
Användarvisningsbild
Stina
Admin

Inläggav mal » mån jun 04, 2007 09:17

Du... Kelvin (jag vet att det e döö äckligt) har faktiskt eller rättare sagt tyvärr ätit kattbajs.... Jag ringde i panik till sjukvårdsrådgivningen (hon skrattade hjärtligt..) De sa att om man som förälder visste hur mycket skit och bakterier o annat det finns i sandlådorna så skulle man inte låta sina barn leka där, ALLS! Så att äta kattskit va inte så farligt..det är tur att man inte vet allt :wink:
UUHH!! Fy vad äckligt men sjukvårdsupplysningen har väl rätt...det

Bild
Användarvisningsbild
mal
Alltid online
Alltid online

Inläggav acko » mån jun 25, 2007 20:24

Hur har det gått???? :-D
Bild
Användarvisningsbild
acko
Alltid online
Alltid online

Inläggav Helen » mån jun 25, 2007 20:31

Har inte haft råd att köpa en sandlåda än,,,,men det ska bli nu i början på juli har jag tänkt,,,eller om det blir en pool först,,,,tror hon har mer nytta av en pool än så länge.
Användarvisningsbild
Helen
Alltid online
Alltid online

Re: Kattskit!!!

Inläggav eriksvensson » fre mar 26, 2010 00:33

Det är annars ganska enkelt att bygga en sandlåda på egen hand. Billigt blir det också. Annars har ställen som Jem & Fix färdiga byggsatser i trä med lock också.
eriksvensson
Nykomling
Nykomling

Återgå till Föräldrasnack