Kan någon Tipsa om Hostdämpande
5 inlägg • Sida 1 av 1
Kan någon Tipsa om Hostdämpande
Är det någon som har något bra tips om hur man kan dämpa hosta på barn.
Jag har varit med min dotter hos läkaren flera gånger eftersom hon har en torrhosta från och till som inte vill ge med sig. Hon har fått Molipect och ventoline och läkaren säger att det är ett virus som i vissa fall kan hålla i sig länge.
Men varken molipecten eller ventolinen hjälper speciellt bra.
Så jag tänkte om det är någon här som har något bra tips som ni kan dela med er av.
Jag har varit med min dotter hos läkaren flera gånger eftersom hon har en torrhosta från och till som inte vill ge med sig. Hon har fått Molipect och ventoline och läkaren säger att det är ett virus som i vissa fall kan hålla i sig länge.
Men varken molipecten eller ventolinen hjälper speciellt bra.
Så jag tänkte om det är någon här som har något bra tips som ni kan dela med er av.
- maria_73
- vimedbarn.se skribent

Re: Kan någon Tipsa om Hostdämpande
min dotter hade hosta i flera månader å dom skrev ut både mollipect ventoline bricanyl å astma medicin singulair tror ja dt hette inget hjälpte å dom skyllde på envist virus,,,,,,ja trodde inte på dt utan äntligen tillslut fick ja en läkare som lyssnade på mej å tog en näsodling då hittade dom en bakterie som hette hemofilus influense som gjorde att hon fick hostan .,.,.,.,..,har dom tagit näsodling på din dotter? har dom inte gjort det så tycker ja ni ska göra det =) lite andra tips är att ha lite högre under huvvet när hon sover ..lägga blöta handukar på elementen så luften blir fuktigare.....hoppas dt blir bättre för det där kan va riktigt jobbigt me hosta som inte vill ge sig lycka till
- loooolita
- Alltid online

Bra tips där loooolita, jag tar till mig dom jag med.
Bella hostar också som en galning och har gjort det länge. Hon har haft streptokocker och fick kåvepenin och bricanyl utskrivet. Bricanylen var faktiskt ganska bra, det lindrade lite men hon hostar mycket fortfarande tyvärr.
Om det fortsätter så kommer jag också att kolla om dom kan ta en sån där näsodling.
(Förlåt lånet av tråden maria_73. Hoppas din dotter blir bättre snart!)
Bella hostar också som en galning och har gjort det länge. Hon har haft streptokocker och fick kåvepenin och bricanyl utskrivet. Bricanylen var faktiskt ganska bra, det lindrade lite men hon hostar mycket fortfarande tyvärr.
Om det fortsätter så kommer jag också att kolla om dom kan ta en sån där näsodling.
(Förlåt lånet av tråden maria_73. Hoppas din dotter blir bättre snart!)
Isabelle 080725
Josefine 100330
Josefine 100330
-

Strumpan - Alltid online

ett tips är att tippa madrassen i sängen lite (alltså pallra upp med en filt eller ett överkast, så det blir en liten lutning), detta kan hjälpa något, då luftvägarna hålls mer öppna.. (jag har astma, och har haft sedan jag var riktigt liten, och kan säga att det brukar hjälpa både mot hosta och andningssvårigheter)..
annars finns även Quilla simplex att köpa på apotek (receptfritt), denna är i första hand slemlösande och hostdämpande, men funkar även om det är envist fastklängande torrhosta.. (kan vara bra att ha hemma om det är extra jobbigt på natten med hostan)..
hoppas det kanske kan vara till någon hjälp.. lycka till, jag håller tummarna för att hostan försvinner..
annars finns även Quilla simplex att köpa på apotek (receptfritt), denna är i första hand slemlösande och hostdämpande, men funkar även om det är envist fastklängande torrhosta.. (kan vara bra att ha hemma om det är extra jobbigt på natten med hostan)..
hoppas det kanske kan vara till någon hjälp.. lycka till, jag håller tummarna för att hostan försvinner..
-

grodyngel1 - Alltid online

Tack för tipset med näsodling det ska jag be att de gör,Jag har många nätter halvsuttit med henne famnen för att hon ska få ett högre läge.
Det där med blöta handukar måste jag absolut pröva.
Quilla simplex har jag inte provat, det ska jag prova
Hej strumpan vi är ju till här för att hjälpa varandra och varandras barn så låna på du.
Tack så mycket för hjälpen.
Det där med blöta handukar måste jag absolut pröva.
Quilla simplex har jag inte provat, det ska jag prova
Hej strumpan vi är ju till här för att hjälpa varandra och varandras barn så låna på du.
Tack så mycket för hjälpen.
- maria_73
- vimedbarn.se skribent

5 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Barns hälsa & utveckling