kan inte sova på rygg!
3 inlägg • Sida 1 av 1
kan inte sova på rygg!
Hej!
ang plötslig spädbarnsdöd.
Jag känner mig lite orolig då min 2 månaders son inte kan eller vill sova på rygg. Han somnar endast om jag lägger honom på sidan. Har försökt många gånger att lägga honom på rygg men han börjar då att veva med armar och ben och börjar gråta. Jag har även försökt att låta honom somna på sidan för att sedan efter ett tag vända honom på rygg men det tar ca 5min så börjar han veva och gråta igen.
Nu har jag virat en tunn filt som jag lagt utmed hans mage så han har lite svårare att hamna på mage!
Hur orolig behöver man vara egentligen? och finns det någon här som har några tips på hur jag ska göra för att få honom att somna på rygg eller ska jag bara sluta nojja mig???
Har läst att många låter sina bebisar sova på mage men hmm jag önskar helst att han ligger på rygg.
Det finns en sidokudde att köpa! har någon provat den?
Säkert finns det fler där ute som känner samma oro som mig........
Mvh Elin
ang plötslig spädbarnsdöd.
Jag känner mig lite orolig då min 2 månaders son inte kan eller vill sova på rygg. Han somnar endast om jag lägger honom på sidan. Har försökt många gånger att lägga honom på rygg men han börjar då att veva med armar och ben och börjar gråta. Jag har även försökt att låta honom somna på sidan för att sedan efter ett tag vända honom på rygg men det tar ca 5min så börjar han veva och gråta igen.
Nu har jag virat en tunn filt som jag lagt utmed hans mage så han har lite svårare att hamna på mage!
Hur orolig behöver man vara egentligen? och finns det någon här som har några tips på hur jag ska göra för att få honom att somna på rygg eller ska jag bara sluta nojja mig???
Har läst att många låter sina bebisar sova på mage men hmm jag önskar helst att han ligger på rygg.
Det finns en sidokudde att köpa! har någon provat den?
Säkert finns det fler där ute som känner samma oro som mig........
Mvh Elin
- Elin80
- Nykomling

Re: kan inte sova på rygg!
min dotter sover gärna på sidan, enligt BVC rekommenderar dom sidan lika mycket som rygg. Jag brukar lägga hennes goseko vid magen så hon inte kan rulla över bara
- Ailenroc
- Galen i vimedbarn.se

Re: kan inte sova på rygg!
med första dottern så var vågade inte jag ha henne sovande på rygg nattetid för att hon kräkte så mycket. jag gjorde precis som Ailenrock la ett gosedjur vid magen så hon inte tippade över. Bvc rekomenderade mig då att hålla kolla så att hon inte låg på en och samma ida för mycket så att skallen inte skulle bli skev, men annars tyckde dom det var smart lösning med gosse djuret.
-

gellis - Alltid online

3 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Barns hälsa & utveckling