Känner någon igen det här?
9 inlägg • Sida 1 av 1
Känner någon igen det här?
Ibland så darrar Idas underläpp som om hon frös... en vännina såg det igår och sa att hon aldrig sett det hos sina barn... när Ida var 3 veckor var hon ju inlagd på sjukhuset för undersökning om varför hon blev slapp/livlös (hände en gång)... och jag minns att jag frågade om det här med darret då och fick till svar att det kan va lågt blodsocker! ok..men nu är hon ju 4 mån och hon väger bra.. ändå kan hon darra så här? är det någon som sett så på sin bebis eller kan reda ut detta åt mig vad det kan va? trodde "alla" hade så ibland? 
- Johanna H
- Alltid online

Hej! Så gör Moa ibland oxå och har en kompia vars son gör likadant. Till henne sa läkaren på BB att han var hungrig, så det har säkert att göra med att blodsockret skjunker. Det har inget med att göra att h on väger bra eller hur gammal hon är. Blodsocker dippar har man hela livet, kommer om man inte ätit på länge eller ansträngt sig så att musklerna behöver energi.
hoppas du blev lite klokare
hoppas du blev lite klokare
- oceansoul
- Har vimedbarn.se som startsida

Emil brukar också darra med underläppen.. hmm, har inte tänkt på att det kunde vara nått speciellt men där ser man!
- seacucumber
- vimedbarn.se skribent

Jo jag har varit me om att Tuva darrat,m fast om händer, och det är också pga. blodsockret sjunkit för det försvinner när hon ätit. De sa redan på BB att de kunde darra lite om de hade låg blodsockerhalt. Märker du skilnad när du gett henne mat?
-

oOTINDRAOo - Alltid online

Tack för svar! jag blev lugnad nu...
sprallo: hon darrar till nån gång sen går det över...
oOTINDRAOo: ja eftersom hon brukar bli så innan hon vill äta så brukar hon få mat och sen kommer det inte mer..fast hon vill ju småäta liksom..
Allt det här började för att det räcker att någon säger att deras barn aldrig haft så så blir jag orolig för att Ida "skrämt" upp mig en gång redan ju! fast jag känner mig lugnad nu som sagt...och ska höra med bvc också för säkerhets skull.. tack!!
oOTINDRAOo: ja eftersom hon brukar bli så innan hon vill äta så brukar hon få mat och sen kommer det inte mer..fast hon vill ju småäta liksom..
Allt det här började för att det räcker att någon säger att deras barn aldrig haft så så blir jag orolig för att Ida "skrämt" upp mig en gång redan ju! fast jag känner mig lugnad nu som sagt...och ska höra med bvc också för säkerhets skull.. tack!!
- Johanna H
- Alltid online

hmmm... låter ju inge skoj alls det där... Men jag tror att det inte är ngn fara... komemr inte ihåg hur det var med Oliver om han gjorde så ngn gång... De har ju så himla mkt för sig hela tiden ju... Men hoppas att det inte är ngn fara...
Kram på er...
Kram på er...
-

Carola - Alltid online

9 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Barns hälsa & utveckling