Känner mig så rädd...
17 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Känner mig så rädd...
Slutade ju att amma min lilla Niko för en vecka sedan. Då hade jag trappat ner hela tiden, under en månad, från att amma bara morgon o kväll, sen bara morgon o till sist bara varannan morgon, o nu i förra veckan så slutade jag helt.
Nu till min oro..jag hittade en liten klump i bröstet, som en liten hår ärta, precis ovanför bröstvårtan o vårtgården, ganska ytligt, den gör inte ont alls.
Jag va nyss hos läkaren, vår husläkare. Hon sa att med all säkerhet e det bara en så kallad mjölk cysta, jag ska på mammografi o punktering av knölen nu på torsdag. Jag e så rädd o ledsen för att det skulle kunna va cancer. Kan knappt sluta gråta,jag vet att jag inte ska ta ut nått i förskott, ..men jag e så rädd.
Finns väl inget nån kan säga, mer än att man kan hoppas på det bästa. Om det råkar va nån som upplevt samma så skriv gärna till mig..
Nu till min oro..jag hittade en liten klump i bröstet, som en liten hår ärta, precis ovanför bröstvårtan o vårtgården, ganska ytligt, den gör inte ont alls.
Jag va nyss hos läkaren, vår husläkare. Hon sa att med all säkerhet e det bara en så kallad mjölk cysta, jag ska på mammografi o punktering av knölen nu på torsdag. Jag e så rädd o ledsen för att det skulle kunna va cancer. Kan knappt sluta gråta,jag vet att jag inte ska ta ut nått i förskott, ..men jag e så rädd.
Finns väl inget nån kan säga, mer än att man kan hoppas på det bästa. Om det råkar va nån som upplevt samma så skriv gärna till mig..
-

MollyAlex - Alltid online

Re: Känner mig så rädd...
Då kan jag lugna dig med att exakt samma sak hände mig när jag slutade amma,jag upptäckte oxå en knöl,fast den var lite större än en ärta,blev livrädd,trodde oxå genast det värsta,men efter en vecka så var den borta
Så det var nog en mjölkcysta! Så du behöver nog inte vara orolig!
-

svartam - Har vimedbarn.se som startsida

Jag fick också en liten "ärt-knöl" efter jag slutade med amningen, och den har försvunnit. Så du behöver nog inte oroa dig. Känn efter igen om några veckor.
-

Nelia - Alltid online

Mina bröst var också fulla med knölar efter att jag hade slutat att amma. De försvann efter ett tag. Jag tror att du har samma sak och att du inte behöver vara orolig.
-

vildasol - Alltid online

Svartram ,Nelia o Vildasol, så glad att ni skriver just det ni skriver.
Har haft en konstig dag, gråtit en hel massa, o såklart googlat "åkomman", o fått läsa om flera som oss
Mår bättre nu, tack ska ni verkligen ha! På Torsdag ska jag på mammografi o punktering (låter lagom kul), Men det måste göras...
Uppdaterar efter det för er som vill veta hur det går
Kramar o tack till er
Har haft en konstig dag, gråtit en hel massa, o såklart googlat "åkomman", o fått läsa om flera som oss
Mår bättre nu, tack ska ni verkligen ha! På Torsdag ska jag på mammografi o punktering (låter lagom kul), Men det måste göras...
Uppdaterar efter det för er som vill veta hur det går
Kramar o tack till er
-

Ja,det är klart vi vill veta hur det går!!Kommer gå fint 
-

Även jag hade en knöl efter att ha slutat amma, men den försvann av sig själv efter ett tag. Tror att det är väldigt vanligt! Hoppas det går bra på torsdag!
-

Tossy - Alltid online

Hej
I natt skrek Niko av en mardröm, hon va helt otröstlig o skrek så högt att det gjorde ont, o när jag stod lutad över hennes spjälsäng så tyckte jag att det kändes som om det droppade från mitt bröst, o kände efter. Det gjorde det, när jag sen kände efter hur knölen kändes så va den nästan borta, mycket mindre iallafall! Så det verkar som om det e en mjölk cysta, jag håller tummarna..hör av mig efter imorn o berättar vad dom sa på Bröst Centrum efter undersökningen. Hoppas allt e som det ska, det verkar ju som många upplevt det jag gjort, tack för att ni skrivit allihop! Jag har mer hopp nu än tidigare!
Kramar
I natt skrek Niko av en mardröm, hon va helt otröstlig o skrek så högt att det gjorde ont, o när jag stod lutad över hennes spjälsäng så tyckte jag att det kändes som om det droppade från mitt bröst, o kände efter. Det gjorde det, när jag sen kände efter hur knölen kändes så va den nästan borta, mycket mindre iallafall! Så det verkar som om det e en mjölk cysta, jag håller tummarna..hör av mig efter imorn o berättar vad dom sa på Bröst Centrum efter undersökningen. Hoppas allt e som det ska, det verkar ju som många upplevt det jag gjort, tack för att ni skrivit allihop! Jag har mer hopp nu än tidigare!
Kramar
-

Hej allihop!
I går va jag på mammografi o ultraljud, o det va INTE cancer!! Jag känner mig så glad o lyckligt lottad
Det va som ni andra trodde en mjölk cysta, den va endast 2 droppar mjölk i den. Doktorn sa att jag antingen kunde låta den va där, o att den ev absorberades av kroppen eller bara blev kvar, ofarlig. Eller ta bort den, genom att punktera, med en nål. Jag valde det sista fast att jag e svinrädd för sprutor o nålar. Men det gjorde verkligen inte ont alls, o nu e den borta
Tack ni som lugnade mig!
Kramar från en mamma som e frisk som en nötkärna enligt doktorn
I går va jag på mammografi o ultraljud, o det va INTE cancer!! Jag känner mig så glad o lyckligt lottad
Det va som ni andra trodde en mjölk cysta, den va endast 2 droppar mjölk i den. Doktorn sa att jag antingen kunde låta den va där, o att den ev absorberades av kroppen eller bara blev kvar, ofarlig. Eller ta bort den, genom att punktera, med en nål. Jag valde det sista fast att jag e svinrädd för sprutor o nålar. Men det gjorde verkligen inte ont alls, o nu e den borta
Tack ni som lugnade mig!
Kramar från en mamma som e frisk som en nötkärna enligt doktorn
-

Åh vad skönt, jag hade oxå knölar efter amningen. Men man blir ju rädd som bara den. Bra att du fick svar snabbt.
- Trötta mamman
- Alltid online

-

Jag e så tacksam att det "bara" va mjölk knöl o inte nått farligt! Men jag va riktigt orolig där ett tag, läkaren tyckte iallafall att det va bra att jag tog det på allvar o kollade upp det direkt 
Tack tjejer för stödet!
Tack tjejer för stödet!
-

17 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Återgå till Ångest & depression