Banner Forum Image

Känner mig kränkt!

Snack om allt möjligt!

Känner mig kränkt!

Inläggav Broderibruden » sön jul 27, 2008 09:50

:( Missförstådd och mobbad på ett annat forum då jag försökte debattera om missbruk! Vad då, jag undrade bara varför ingen hjälper missbrukarna? Jag länkade till en empatilös artikel som alla trodde jag hade skrivit! Verkligen inte! Jag förklarade men jag kallades ändå empatilös! Så nu har jag lämnat det forumet. Min sambo har pratat med en föredetta alkoholist som säger att det är en sjukdom då man inte kan sluta dricka. Har inte påstått något annat! Men vad är det som gör att man börjar dricka :?: Jag tänker inte debattera mer om detta ämne, blev ledsen av alla påhopp :( Är själv ingen missbrukare, men kunde ha blivit av allt elände som drabbat mig, men jag valde att kämpa i motvind istället.
Bild
Bild

STOPPA BARNPORREN PÅ INTERNET
Ser ni något kan Ni DIREKT anmäla det här:
http://www.ecpathotline.se/hotline.asp
Användarvisningsbild
Broderibruden
Alltid online
Alltid online

Re: Känner mig kränkt!

Inläggav sprallos » sön jul 27, 2008 09:53

Trist när man blir beskylld för nåt man inte gjort...och missförstådd..:-(
sprallos

Inläggav ToToRo » sön jul 27, 2008 10:01

det e inge kul.. forumen ska ju vara en möjlighet til diskussion o vi alla har ju olika åsikter. hoppas du trivs bättre här
Användarvisningsbild
ToToRo
Alltid online
Alltid online

Inläggav cornelia19 » sön jul 27, 2008 10:18

Va trist när de blir så där..som totoro säger så ska man ju kunna säga vad man tycker på ett forum.
Hoppas du trivs på detta forum för här kan man prata utan att känna sig som en mobbare eller att man inte har nån empati. Alla är så underbara här.
Användarvisningsbild
cornelia19
Alltid online
Alltid online

Inläggav utan_namn » sön jul 27, 2008 12:15

hoppas du trivs bättre här:) så tråkigt med aggressiva och uthängande forumtrådar. det har jag personligen inte upplevt på detta forum:) här verka de flesta vara väldigt sakliga och trevliga:)
[url=http://lilypie.com]Bild[img]http://lb2f.lilypie.com/7x
Användarvisningsbild
utan_namn
Alltid online
Alltid online

Inläggav ullis78 » sön jul 27, 2008 12:34

Ja här är så gott som alla jätte trevliga o gulliga! Hoppas du kommer du trivas mycket bättre här! Tråkigt o bli så missförtådd o påhoppad :(
Bild

BildBild
Användarvisningsbild
ullis78
Alltid online
Alltid online

Inläggav Lejonella » sön jul 27, 2008 13:00

Välkommen hit istället!!!
Bild

Bild

Bild
Lejonella
Alltid online
Alltid online

Inläggav Johanna H » sön jul 27, 2008 13:10

Vad tråkigt! Tur att du har vimedbarn också!!
Johanna H
Alltid online
Alltid online

Inläggav MissGanja » mån jul 28, 2008 00:36

Nej, missbruk är ingen sjukdom, det är något man väljer. Den enkal vägen. Sedan får man säga vad man vill. Det finns också vetenskaplig fakta bakom att det INTE är en sjukdom som t.ex. diabetes. Däremot är vissa av oss mer mottagliga för att hamna i ett missbruk än andra. Och jag är inte empatilös, jag förstår mycket väl att det är svårt att ta sig ur och att man behöver hjälp, men det hjälper inte med hjälp om inte missbrukaren själv vill sluta. Tråkigt med ett forum där man inte akn diskutera saker :(
BildBild
MissGanja
Alltid online
Alltid online

Inläggav Broderibruden » mån jul 28, 2008 08:51

Tack för all förståelse! Här vågar jag diskutera!
Bild
Bild

STOPPA BARNPORREN PÅ INTERNET
Ser ni något kan Ni DIREKT anmäla det här:
http://www.ecpathotline.se/hotline.asp
Användarvisningsbild
Broderibruden
Alltid online
Alltid online

Inläggav shoegal » mån jul 28, 2008 23:12

Nu vill jag reda ut några begrepp :)

Det är skillnad mellan missbruk och beroende. Missbruk är att bruka någonting på ett annat sätt än det är tilltänkt, tex så missbrukar man alkohol om man kör rattfull. Det är även missbruk att röka hasch och använda narkotika, eftersom dessa enligt lag är förbjudna i Sverige. Så röker du hasch en enda gång så har du missbrukat.

Beroende räknas som en sjukdom (enligt ICD 10 som är det Världshälsoorganisationens (WHO:s) klassificeringssystem för olika diagnoser). Att vara beroende av någonting innebär att du inte längre kontrollerar intaget av alkohol/narkotika/läkemedel/tobak.

Så i Sverige så räknas beroende lika mycket som en sjukdom som diabetes, cancer eller förkyldning, i alla fall av sjukvården och av vi som arbetar inom beroendevården. Jag tycker att det underlättar att man valt att se det som en sjukdom, för då försvinner lite av skulden och man kan lättare arbeta med beroendet.
Senast redigerad av shoegal mån jul 28, 2008 23:56, redigerad totalt 1 gång.
Bild
shoegal
Alltid online
Alltid online

Inläggav Poffie » mån jul 28, 2008 23:23

va tråkigt att du fick det bemötandet. Här upplever jag att man (i de flesta fall) kan säga vad man tycker utan att få onödiga påhopp och arga kommentarer vilket är väldigt skönt. Man blir heller inte bedömd av ett inlägg man skriver utan alla accepterar vad man tycker och att man ibland bara har dåliga dagar och måste skriva av sig.
Bild

BildBildBildBildBildBild

Bild
Användarvisningsbild
Poffie
Alltid online
Alltid online

Återgå till Föräldrasnack