Julkort 2009
Julkort 2009
Nu tycker jag faktiskt det är dags igen... Vill se en massa söta tomtebarn, så visa upp årets julkort! För lite större bilder, ladda upp dem på tinypic.com
Ni får gärna berätta hur ni gick till väga med fotandet också! Jag satte Vincent på vår säng på en fårskinnsfäll och tog sambon till hjälp. Hemma hos oss är det blixtens hastighet blandat med mutor som gäller för att få lillkillen att vara stilla på ett kort (och dessutom behålla luvan på). Jag får vara klart nöjd med resultatet med tanke på hur fotoserien såg ut i stort... och på hur svettig jag var efteråt. Använde extern blixt vinklad snett åt sidan + lite naturligt ljus från fönstret och ett par lampor. Och så har jag redigerat bilden lite, mest fixat med ljus/färger.
Här kommer vårt julkort för året + en extra bild från fotosessionen, när Vincent matar tomte-Lisebergskaninen med pepparkaka.
En trevlig andra advents-hälsning från oss alla till er alla!

Ni får gärna berätta hur ni gick till väga med fotandet också! Jag satte Vincent på vår säng på en fårskinnsfäll och tog sambon till hjälp. Hemma hos oss är det blixtens hastighet blandat med mutor som gäller för att få lillkillen att vara stilla på ett kort (och dessutom behålla luvan på). Jag får vara klart nöjd med resultatet med tanke på hur fotoserien såg ut i stort... och på hur svettig jag var efteråt. Använde extern blixt vinklad snett åt sidan + lite naturligt ljus från fönstret och ett par lampor. Och så har jag redigerat bilden lite, mest fixat med ljus/färger.
Här kommer vårt julkort för året + en extra bild från fotosessionen, när Vincent matar tomte-Lisebergskaninen med pepparkaka.
En trevlig andra advents-hälsning från oss alla till er alla!

Senast redigerad av moia sön dec 06, 2009 22:05, redigerad totalt 4 gånger.
-

moia - Alltid online

Re: Julkort 2009
Åh så fina bilder!! Gillar den fonten skarpt (för det är väl "a charming font"?) Har den som font på min tatuering i nacken! 
Vi har inte kommit så långt än, men måste ta tag i det nu!
Vi har inte kommit så långt än, men måste ta tag i det nu!
-

fru Wahlström - Alltid online

Här är årets julkort från oss!
Har beställt en hög med båda bilderna på varsina 15x15 kort, med god julhälsning brevid, blev riktigt fina tycker jag
Så fin Vincent!
Har beställt en hög med båda bilderna på varsina 15x15 kort, med god julhälsning brevid, blev riktigt fina tycker jag
Så fin Vincent!
- Ki27
- Alltid online

åh vilka fina julkort. Här blir det nog inga i år om inte lusten ramlar på mig plötsligt. Jag skickar bara julkort de år jag verkligen vill det och det kan bli allt möjligt påhitt. Ett år skickade jag tex med lite olika hembakta julgodisar i kuvertet 
- lolenona_84
- Alltid online

Vilket fint julkort Sitamoia!:)
Här kommer det kort vi ska använda, dock har jag inte hunnit med texten och så ännu!
Här kommer det kort vi ska använda, dock har jag inte hunnit med texten och så ännu!
- Snigel
- Alltid online

fru Wahlström: Yes, det är A Charming Font. Gillar den också! =) För oss var det sista chansen att fixa julkorten nu i helgen för vi ska skicka en hel hög till Holland.
Sasoki: Gud vad söt han är! Jättemysiga julkort! =D
lolenona: Du är så pysslig, hihi. Jag tycker det är så roligt att äntligen ha en anledning att skicka julkort, är lite frälst på familje- & barnjulkort så det var en efterlängtad premiär förra året. Och nästa år blir det två knoddar på kortet, wiii! (Hur ska det gååå? Haha!)
Snigel: Du har ju också en riktig gullunge, heltokig! =))
Sasoki: Gud vad söt han är! Jättemysiga julkort! =D
lolenona: Du är så pysslig, hihi. Jag tycker det är så roligt att äntligen ha en anledning att skicka julkort, är lite frälst på familje- & barnjulkort så det var en efterlängtad premiär förra året. Och nästa år blir det två knoddar på kortet, wiii! (Hur ska det gååå? Haha!)
Snigel: Du har ju också en riktig gullunge, heltokig! =))
Senast redigerad av moia sön dec 06, 2009 22:13, redigerad totalt 1 gång.
-

moia - Alltid online

Så fina kort ni har gjort allihop.
Jag la inte ner mig så värst i år då Oskar inte är fotovänlig förtillfället och Alma är inte heller så entusiastisk.
Jag la inte ner mig så värst i år då Oskar inte är fotovänlig förtillfället och Alma är inte heller så entusiastisk.
- Taweret
- Alltid online

Åhh vilka fina julkort..jag ska fota Noah på tisdag d jag är ledig och han är hemma ifrån förskolan
Har lite olika förslag i huvudet men vi får se vad de blir!
- Caroliinen
- Alltid online

Såhär kommer vårat julkort att se ut..om vi lyckas skicka iväg dom iår, haha 

- LillaMalin
- Alltid online

Här kommer ett juligt kort på Emil 
-

svartam - Har vimedbarn.se som startsida

Gu va fina julkort. här äger vi inte ens en julmössa och jag kommer alltid på på tok för sent att fota lite juliga bilder 
-

ToToRo - Alltid online

ska fota lite på fredag då Y ska gå i luciatåg ,,, dock vet jag inte om det blir en tomte, peppakaksgubbe eller stjärngosse.
fina kort ni andra har
fina kort ni andra har
-

zettan - Alltid online

Återgå till Foto & scrapbooking