Banner Forum Image

Julklappar

Barnkläder, bebiskläder, tipsa om butiker som har rea, barnrumsinredning och leksaker

Julklappar

Inläggav Sinus » tor dec 02, 2010 14:56

Ja, vad köper ni till era 2-åringar i julklapp?
Känns ju inte som om de egentligen bryr sig så mycket, bara det finns paket att öppna och jag vill inte ha tusen och en småsaker som ligger och dräller hemma sedan. Och min man jobbar emot mig :) För när hon fick en skrana för nån månad sen så skulle den få vara en julklapp men sen tyckte han inte att den räknades. Och sen fick hon en ny säng för ett par veckor sedan (dyr som tusan) och den skulle också bli en julklapp. Men så kom kommentaren: hur kul är det då? Gaaah! Hon får väl bara så lov att tycka att det är kul, oavsett om vi har det rätt bra ekonomiskt vill jag inte köpa bara för köpandets skull och hon kommer att få julklappar så det räcker av farmor, mormor och kusiner.
Bild
Användarvisningsbild
Sinus
Alltid online
Alltid online

Re: Julklappar

Inläggav Caroliinen » tor dec 02, 2010 15:06

Nu är ju inte min son 2 utan hinner bli 2 år och 8 månader :) Å vi har köpt en liten sulky och en docka, playdoh lera och tillbehör, BUZZ Lightyear som han älskar..ååå jag veeet..han e typ för liten för den men pappa tyckte promt att han skulle ha en sån så jaja..lite kan väl pappsen få bestämma över klapparna då de e jag som shoppat allt men vi har båda pratat om vad han behöver..ja åter till listan..dvd filmer, verktygslåda med borrmaskin hammare å ja allt som tillhör :) toy story pussel, hmm..ja de är några fler saker men kommer inte ihåg de nu å paketen är inslagna :/

MEN..de jag sagt till min man e att vi har köpt alldeles för mkt julklappar till sonen då de ändå bara kan leka med en sak i taget å jag vet ju vilken som kommer gå hem bäst å de e ju BUZZ..men så tycker mannen att vi allt kunde skämma bort Noah lite då de e hans sista jul som ensambarn o ja de fick ju mitt samvete att må lite bättre..haha..

För barnen ber ju inte om alla dessa leksaker utan de e ju vi föräldrar som tycker att de behöver dom..men som tur är så e han inte så gammal så han kommer inte minnas de nästa jul då de förmodligen blir mindre klappar :)

å sen köper ju farmor,farfar å mormor o resten av släkten också klappar så de blir ju en del å egentligen varför köpa dyra julklappar när de är så små då de egentligen inte behöver kosta så mkt..barnen kommer ju kosta pengar så de räcker å blir över ändå :)
Caroliinen
Alltid online
Alltid online

Inläggav shoegal » tor dec 02, 2010 19:34

Elis fick Duplo förra året, och de leker han fortfarande med :)
Bild
shoegal
Alltid online
Alltid online

Inläggav MinisMamma » mån dec 06, 2010 22:00

Jag ska köpa ett sånt därt högt garage (70cm) till Noel. Han älskar sina bilar och vill gärna köra och parkera dom överallt. Så det är det han får av mig och jag vet att han kommer allt älska det :)
BildBild

BildBildBildBild

Bild Bild
Användarvisningsbild
MinisMamma
Alltid online
Alltid online

Inläggav Tigi » tis dec 07, 2010 10:47

mina ungar gillar pengar :P ..så dom ska få en kassa apparat me pengar och en kundvagn me varor så dom kan leka affär ;)
Bild

Bild
Tigi
Alltid online
Alltid online

Inläggav Redhotwera » tis dec 07, 2010 14:29

Edwin fick duplo förra året och det leker vi ofta med. I år får Penny en hink duplo :D

Minismamma: Edwin gillar också att parkera bilarna. Funderade på ett sånt högt också. ÖB hade ett billigt men vi hann inte köpa det innan det tog slut :x

Vi vet att barnen kommer få så mycket paket av släkten så vi tar det lugn. Nåt vill man ju köpa till sina barn förstås. Av oss få de var sin bok och en varsin liten grej (Edwin får ritpennor).

Jag har sån julkänsla. Det kommer bli så kul att fira med Edwin nu när han är lite äldre och förstår lite mer :D
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Redhotwera
Alltid online
Alltid online

Inläggav sprallos » tis dec 07, 2010 16:40

Jag kommer inte att köpa nåt alls, dom får av andra och dessutom köper man ju saker åt dom hela året runt. Hade jag haft råd hade det varit en annan sak
sprallos

Inläggav Trötta mamman » tis dec 07, 2010 18:01

Vi köper inte mycket till våra barn, de får så mycket av släkten och så fyller de år nära jul. Lilleman får faktiskt inslagna saker som stora killen haft, typ brio-träjärnväg, duplo, bilar och liknande.
Bild

Bild

BildBildBildBildBildBildBildBildBild

BildBildBildBildBildBildBildBildBild
Trötta mamman
Alltid online
Alltid online

Inläggav gellis » tis dec 07, 2010 18:24

Isabell ska få : fingerfärg, figur utstansare till playdolera, en liten plast docka till badet och ett sånt där låtsas akvarium.
däremot blir det snålt om paket till minstingen.
Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
gellis
Alltid online
Alltid online

Inläggav Kali » tis dec 07, 2010 19:21

i år blir första gången jakob får julklapp av oss (tror jag iaf, minnet är ju ibland kort...) han skall hur som helst få en tröja med luftballonger o flygplan på som jag vet att han kommer gilla och sen skall han få begagnat duplo jag köpt av en vän. båda barnen leker mycket med duplot så det blir superbra!

lillan skall faktiskt få en julklapp, ett underbart vackert stapeltorn som jag blev såååååå kär i att jag motiverade mig själv att få köpa det under julklappstäckmantel.... :D

annars tänker jag också att de får saker av andra + att vi verkligen inte behöver mer saker egentligen! men frågar någon så önskar sig jakob mer träjärnväg, nya vantar och en magnetrittavla säger vi ;)
Användarvisningsbild
Kali
Alltid online
Alltid online

Inläggav Gotland » tis dec 07, 2010 21:06

Vi köper dom tråkiga "måste ha sakerna" en barnstol och ett täcke. Kläder och leksaker kommer hon säkert få ändå.
Känns inte som så stor mening att köpa massor när hon är så liten och inte förstår.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Gotland
Alltid online
Alltid online

Inläggav grynet_å_jag » tis dec 07, 2010 21:16

Vi tycker som du Sinus så våra barn får inte så många saker av oss. Jag har köpt en bil från Rorri Räserbil till Nils och en bok, Pricken (kaninerna). Det får räcka. Theo kommer inte få nåt paket, men istället ska vi gå på babysim med honom. Vilket vi iofs gjort oavsett om det var jul precis innan eller inte... :)
Som sagt, mor och farföräldrar kommer gå tokiga på paket så vi håller igen!
Användarvisningsbild
grynet_å_jag
Alltid online
Alltid online

Inläggav Fru S. » tis dec 07, 2010 22:52

Vi hade inte tänkt att köpa nåt dyrt, vi har önskat oss från föräldrarna men vi snubblade över ett kök som var nedsatt så pass mycket att vi slog till.

Farmor och farfar köper alltid ett helt berg med presenter och mina föräldrar träffar vi först efter nyår så det blir utspritt för lilleman.

Jag tycker egentligen att han får för mycket saker hela tiden så jag är rädd att han blir bortskämd...
Bild
Bild
Fru S.
Alltid online
Alltid online

Inläggav Taweret » tis dec 07, 2010 23:22

Vi hade inte tänkt att köpa så mycket i år men tyvärr så gick Oskars älskade åkbil (sån man sitter på) sönder igår så då kostade vi på honom en ny. Den fick han dock redan idag. Våra barn får nästan alla paket av oss men då köper jag från mormor och morfar med då dom bor långt borta så dom skickar pengar.
Så Oskar har fått sin Juniorsäng i julklapp av dom även den redan i bruk, då det inte är nödvändigt att slå in. Annars så blir det mest små grejer som dom behöver.

Oskar ska få ett eget städset med hopp om att vi får behålla vår sop i fred. Sen får dom varsin bok och matvaror som dom kan leka med. Alma ska få duplo och sen fick hon en dockvagn idag då läragå bilen som sagt gick sönder.
Bild

Bild
Taweret
Alltid online
Alltid online

Inläggav thepal » ons dec 08, 2010 00:17

Vi köper inte så mycket klappar. Minna ska få ett pussel och ett stickersalbum av oss. Sedan slår jag nog in lite enkronor i ett litet paket så att hon får mata sin älskade spargris.
Av övriga släkten får hon så pass mycket att jag inte vill skjuta till allt för mycket. Än så länge frågar hon ju inte direkt efter något.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
thepal
Alltid online
Alltid online

Nästa

Återgå till Shoppingtips