Julklappar
28 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
Re: Julklappar
Joel ska få ett parkeringsgarage från Little People och en kaffbryggare!
Han älskar att leka kök och laga mat och sånt! Sen ska han få Toy Story3 på dvd.
Det kommer nog att bli lagom!
Det kommer nog att bli lagom!
-

MammaLotta - Alltid online

Jag är en sån som köper aldeles för mycket julklappar men Line älskar paket! Jag har köpt en massa olika pysselsaker som pärlor, syplatta, stämpelset, ett paraply och sedan pruttlera
Men jag håller med er andra att egentligen behövs det ju inte så mycket.
Men snart blir jag mammaledig och pank så lika bra att passa på nu!
Men det riktiga paketet från mig och sambon blir slalomskidor. Hehehe det ska börjas tidigt när man har en pappa som är norrman.
Men jag håller med er andra att egentligen behövs det ju inte så mycket.
Men snart blir jag mammaledig och pank så lika bra att passa på nu!
Men det riktiga paketet från mig och sambon blir slalomskidor. Hehehe det ska börjas tidigt när man har en pappa som är norrman.
-

LineMor - Alltid online

Affes släkt på pappas sida kommer att gå ihop om en tramptraktor så där ifrån blir det ett gigantiskt paket... min familj bor så långt ifrån så dom skickar pengar så handlar jag och kombinerar olika paket som typ stämmer in på summan (jag har redan köpt ut paket
) och i den goody bagen finns:
2 lego duplo en cars och en räkna
1 brio bana
1brio tågset
2 disney filmer
2 mamma mu böcker
sen blir det nog inte så mycket mer.....
orkar inte med 2000 paket.....
2 lego duplo en cars och en räkna
1 brio bana
1brio tågset
2 disney filmer
2 mamma mu böcker
sen blir det nog inte så mycket mer.....
orkar inte med 2000 paket.....
- Lollo_80
- Alltid online

Isabelle ska få ett Lundby dockhus (Småland), en träklocka att lära sig klockan med, en Alfonsbok och sen är jag sugen på ett sånt där fiskspel där man fiskar upp gapande fiskar.
Dockskåpet är lite tidigt att ge antar jag men det är något som hon kan leka med i timmar när hon får chansen, man kan inte slita henne ifrån det (kusinerna har ett bla).
Av mormor, moster och co så önskar hon sig möbler till dockhuset (såklart) och en doktorsväska.
Får se vad vi hittar på till Josefine, något kul tycker jag att hon borde få. Hon märker ju absolut om Storasyster får och inte hon.
Dockskåpet är lite tidigt att ge antar jag men det är något som hon kan leka med i timmar när hon får chansen, man kan inte slita henne ifrån det (kusinerna har ett bla).
Av mormor, moster och co så önskar hon sig möbler till dockhuset (såklart) och en doktorsväska.
Får se vad vi hittar på till Josefine, något kul tycker jag att hon borde få. Hon märker ju absolut om Storasyster får och inte hon.
Isabelle 080725
Josefine 100330
Josefine 100330
-

Strumpan - Alltid online

Coolt med ett dockhus strumpan! Jag kommer fortfarande ihåg mitt från när jag var liten... 
-

grynet_å_jag - Alltid online

Amanda kommer att få julklappar ifrån 6 personer/familjer förutom oss vet inte riktigt vad det blir där.
Men ifrån oss får hon:
Ett garage från Disney cars
Småbilar till garaget
Finskor
2 filmer
Duplo
Möbler till dockhuset
Det kan definitivt bli FÖR mycket julklappar till dom små! Min svägerska är helt tokig i att handla julklappar till sina barn. Förra julen när pojken var 2 år så började han gråta för att han blev så frustrerad över alla presenter och inte visste villken han skulle leka med!
Men ifrån oss får hon:
Ett garage från Disney cars
Småbilar till garaget
Finskor
2 filmer
Duplo
Möbler till dockhuset
Det kan definitivt bli FÖR mycket julklappar till dom små! Min svägerska är helt tokig i att handla julklappar till sina barn. Förra julen när pojken var 2 år så började han gråta för att han blev så frustrerad över alla presenter och inte visste villken han skulle leka med!
-

ullis78 - Alltid online

jag vill oxå ha ett dock hus till mina ungar....haha jaa JAG vill ha ...vet i fasiken om dom vill ha...men jag kom ihåg att det va så kul å leka med....men jag tror dom e lite för små än...jag vill inte att de ska förstöra det när dom får det....dom e ju inte billiga me alla tillbehör å grejjer...
- Tigi
- Alltid online

Tigi; Jooooo om man åker till Ullared
Eller billigt kanske det egentligen inte är men man sparar iallafall 100 kronor för varje sak man köper. Smart dessutom av företaget att sälja husen såpass billiga (ca500kr)! För har man väl köpt det så måste man ju inreda det...... 
-

ullis78 - Alltid online

Våra barn är ju så små så dom blir överlyckliga över en 
Tänkte bara dela med mig ett litet exempel på överdrift
Noel har en kusin som fyller 4 år nästa helg.
Han har en moster och en mormor som är köpgalna! Inte nog med att dom köper 10 tal paket när han fyller år men julen är värre.
Förra året när han var 3 år så fick han 40(!?)st julklappar av dom! Fattar inte riktigt hur dom tänker. Efter några paket hade han tröttnat på att öppna och ville leka med dom som han redan fått.
Ok att man vill skämma bort sina syskonbarn och barnbarn, men det finns la gränser? Eller är det jag som tänker fel
Tänkte bara dela med mig ett litet exempel på överdrift
Noel har en kusin som fyller 4 år nästa helg.
Han har en moster och en mormor som är köpgalna! Inte nog med att dom köper 10 tal paket när han fyller år men julen är värre.
Förra året när han var 3 år så fick han 40(!?)st julklappar av dom! Fattar inte riktigt hur dom tänker. Efter några paket hade han tröttnat på att öppna och ville leka med dom som han redan fått.
Ok att man vill skämma bort sina syskonbarn och barnbarn, men det finns la gränser? Eller är det jag som tänker fel
-

MinisMamma - Alltid online

MinisMamma - håller med dig, den här shoppinghysterin och att barnen ska få så otroligt mycket när de är så små har jag svårt att förstå. Det är dyrt, sakerna tar plats, barnen blir bortskämda och kommer troligen inte leka med sina leksaker för det finns så mycket att de inte kan välja. Det blir ju svårt för barn som växer upp vana vid att få allt de vill. När de blir vuxna kanske de inte alls har den möjligheten. Vi försöker som jag skrev tidigare minimera julklappar och presenter och att återanvända det storebror haft och ge till lillebror - det blir ju nytt för honom.
- Trötta mamman
- Alltid online

Jag tycker inte heller att det behövs mycket åt en två-åring. Det behövs heller inget dyrt, eftersom deras värderingssystem inte går ut på pengars värde utan hur mycket de råkar tycka om det de får. Förra julen hade min systerdotter (3 år) önskat sig en enda sak och det var en påse nallegodis (Haribo). Hon blev överlycklig då hon fick den och brydde sig för övrigt om en annan present hon fick.
Casper kommer att få presenter av ganska många inom familjen, men vi har åtminstone försökt säga att man inte får överdriva. Och HÖGST ett paket per man. Av oss får han skidor (Linemor, här blir det först terräng-, men så är ju Casper lite yngre
), en Mumin dvd-box, en bok och ett par morgontofflor. Lillebror får något smått. Mest för att Casper ska lära sig att han inte är ensam om paketen.
Casper kommer att få presenter av ganska många inom familjen, men vi har åtminstone försökt säga att man inte får överdriva. Och HÖGST ett paket per man. Av oss får han skidor (Linemor, här blir det först terräng-, men så är ju Casper lite yngre
- mymlemamma
- Alltid online

28 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2