Julimammornas "tjat"tråd
Re: Julimammornas "tjat"tråd
Jag håller med grynet_å_jag... testa att frysa in mjölken i isbitspåsar, det är strålande!
- OhMama
- Har vimedbarn.se som startsida

By the way... här är ett foto på mig och Alfons från BB. Oj vad liten han var då!
- Bilagor
-
annaoalfons.jpg- (50.76 KB) Nerladdad 27 gånger
- OhMama
- Har vimedbarn.se som startsida

hej nu har ja lite tid över igen 
allt tycker ja flyter på bra på dagarna nu, så skönt..men däremot så e d lite jobbigare på natten, för ja tycker att Isabella har kommit in i någon konstig rytm, vaknar oftare, e gnälligare å ammar längre..hoppas d bara e nåt tillfälligt..
annars e hon så pigg å alert, hon ler ofta mot mej å pratar faktiskt lite, fast d e ju bara typ "ghu" men d syns att hon vill kommunicera me mej..
å växer gör hon som bara den..
hur e d annars me er??
ha d så bra!!
allt tycker ja flyter på bra på dagarna nu, så skönt..men däremot så e d lite jobbigare på natten, för ja tycker att Isabella har kommit in i någon konstig rytm, vaknar oftare, e gnälligare å ammar längre..hoppas d bara e nåt tillfälligt..
annars e hon så pigg å alert, hon ler ofta mot mej å pratar faktiskt lite, fast d e ju bara typ "ghu" men d syns att hon vill kommunicera me mej..
å växer gör hon som bara den..
hur e d annars me er??
ha d så bra!!
-

evelina1985a - Alltid online

STRUMPAN!
Tack för en trevlig eftermiddag igår! det var så kul att få träffa bella!
Hon är ju bara för sööööt!!!!!!
vi syns snart kramar från mej o Tuva
Tack för en trevlig eftermiddag igår! det var så kul att få träffa bella!
Hon är ju bara för sööööt!!!!!!
vi syns snart kramar från mej o Tuva
-

snufflan - Har vimedbarn.se som startsida

Hi hi tack detsamma snufflan! Kom snart tillbaka! Din vackra dotter är lika bedårande hon. Kraaam!
Jag måste berätta att vi har börjat lägga Isabelle i vaggan istället nu och vilken skillnad!!
Hon verkar ta efter sin mor och far och vilja ha "eget space" för hon sover mycket bättre nu. Inatt (morse) ammade hon en gång kl 5.30 och sen vaknade hon inte förens 9.30. Fast ok vi gick och la oss kl 1 ungefär men då hade hon redan sovit en omgång. Det är iallafall rackarns skönt att få sova och sträcka ut sig och få hålla om sin lilla man igen
.
Det är så kul att det här är en så aktiv tråd, så kul att läsa om hur ni har det! Kramar till er alla!
Jag måste berätta att vi har börjat lägga Isabelle i vaggan istället nu och vilken skillnad!!
Hon verkar ta efter sin mor och far och vilja ha "eget space" för hon sover mycket bättre nu. Inatt (morse) ammade hon en gång kl 5.30 och sen vaknade hon inte förens 9.30. Fast ok vi gick och la oss kl 1 ungefär men då hade hon redan sovit en omgång. Det är iallafall rackarns skönt att få sova och sträcka ut sig och få hålla om sin lilla man igen
Det är så kul att det här är en så aktiv tråd, så kul att läsa om hur ni har det! Kramar till er alla!
Senast redigerad av Strumpan ons sep 17, 2008 21:49, redigerad totalt 1 gång.
-

Strumpan - Alltid online

Hej alla!
Känns som att det var hundra år sedan jag skrev!! Jag har haft fullt upp med att krångla med mjölkstockning....
Min mjölkstockning gick över till en "bröstinflammation" efter ca 1 vecka så det var totalstopp från bröstet i 2-3dgr och jag har nu fått en "hästkur" med penicillin (1g 3ggr/dag)!!
Nu börjar det bli lite bättre (4:e dagen idag) med betoning på LITE!! Får pumpa bröstet var 3-4:e timme och då kommer det bara varliknande seg massa som har gul-/grå-/rödaktig färg!
Dessutom kommer det bara typ 2-3ml!!
Detta har verkligen gjort så fruktansvärt ont att jag inte önskar någon i hela världen det.. Plus att man har hög feber och är väldigt sjuk i övrigt....
Jag var lite orolig för mjölkproduktionen i det bröstet men de på amningsmottagningen säger att de nästan kan garantera att jag får tillbaka den men att det kan ta 1-2 veckor..
Nellie tar ju som tur är lika gärna ersättning som bröstmjölk (det är ju MAT!!
) för hon får ungefär hälften hälften nu tills att boppen blivit friskt!
Dessutom har pappa fått börja gå upp på natten med oss nu också
eftersom han lika gärna kan ge ersättning som jag och jag behöver pumpa det sjuka bröstet efter att ha ammat det friska!!
Nellie är fortfarande skrikig på kvällarna (17-22 tiden) men vi har kommit på att om hon sover genom starten av skrikperioden så är det mindre gallskrik och mera gnäll + att hon faktiskt kan ligga lite nöjd i famnen vissa stunder!!
Dessutom kan jag inte klaga för hon sover alltid 4-6timmar när hon väl somnat sen vaknar hon och vill ha mat sen sover hon igen i ca 3timmar! Så det är ju riktigt skönt!
Tänktet att jag skulle lägga in ett kort på mig och Nelli men då insåg jag att det finns nästan inga sådana...
Det finns massor på henne med alla andra som träffat henne men bara två på mig och henne och de är från hennes första vecka!!
Jag ska genast ta tag i detta och lägga upp en bild så fort som möjligt!!
Tjingeling!
Känns som att det var hundra år sedan jag skrev!! Jag har haft fullt upp med att krångla med mjölkstockning....
Min mjölkstockning gick över till en "bröstinflammation" efter ca 1 vecka så det var totalstopp från bröstet i 2-3dgr och jag har nu fått en "hästkur" med penicillin (1g 3ggr/dag)!!
Nu börjar det bli lite bättre (4:e dagen idag) med betoning på LITE!! Får pumpa bröstet var 3-4:e timme och då kommer det bara varliknande seg massa som har gul-/grå-/rödaktig färg!
Detta har verkligen gjort så fruktansvärt ont att jag inte önskar någon i hela världen det.. Plus att man har hög feber och är väldigt sjuk i övrigt....
Jag var lite orolig för mjölkproduktionen i det bröstet men de på amningsmottagningen säger att de nästan kan garantera att jag får tillbaka den men att det kan ta 1-2 veckor..
Nellie tar ju som tur är lika gärna ersättning som bröstmjölk (det är ju MAT!!
Dessutom har pappa fått börja gå upp på natten med oss nu också
Nellie är fortfarande skrikig på kvällarna (17-22 tiden) men vi har kommit på att om hon sover genom starten av skrikperioden så är det mindre gallskrik och mera gnäll + att hon faktiskt kan ligga lite nöjd i famnen vissa stunder!!
Tänktet att jag skulle lägga in ett kort på mig och Nelli men då insåg jag att det finns nästan inga sådana...
Tjingeling!

ma 30/10-10
mf 23/7-11
STOPPA BARNPORREN PÅ INTERNET!!!
Ser ni något kan Ni DIREKT anmäla det här:
http://www.ecpathotline.se/hotline.asp
-

Lillan08 - Alltid online

OJ!!! Det blev visst lite långt!!

ma 30/10-10
mf 23/7-11
-

Lillan08 - Alltid online

Lillan08, så hemskt det låter! Skönt att du är på bättringsvägen! Så det gäller verkligen att inte slarva med bröstvärmarna!
Tack för tipset om isbitspåsar! Det var smart, men vad tror ni, är det bara att fylla på eftersom i påsen eller är det bättre att ta nya påsar för varje omgång?
Nu har Tobias vaknat, så jag återkommer!
Tack för tipset om isbitspåsar! Det var smart, men vad tror ni, är det bara att fylla på eftersom i påsen eller är det bättre att ta nya påsar för varje omgång?
Nu har Tobias vaknat, så jag återkommer!
- Cissid
- Alltid online

Cissid: testa, jag tror det går att fylla på vart efter.
Vet ni vad då, jag tror att vi kanske har fått vårt drömhus idag!! Vi ligger högst i budgivningen & de andra 2 paren som var med och budade innan har lagt sig. Det kan ju fortfarande dyka upp nya budgivare eller att säjaren ångrar sig, men det får vi hoppas inte händer!!! Åh, jag är såååå glad!
Vet ni vad då, jag tror att vi kanske har fått vårt drömhus idag!! Vi ligger högst i budgivningen & de andra 2 paren som var med och budade innan har lagt sig. Det kan ju fortfarande dyka upp nya budgivare eller att säjaren ångrar sig, men det får vi hoppas inte händer!!! Åh, jag är såååå glad!
-

grynet_å_jag - Alltid online

Grattis grynet_å_jag! Jag håller tummarna för er!
Det verkar mer och mer som om vår lilla Tobias har börjat få kolik
Jag tycker så synd om honom när han har så ont hela tiden. Efter varje måltid och hela kvällen och tidiga natten är det ont och han bara drar ihop hela kroppen. Vi har börjat ge minifom och hoppas att det ska börja hjälpa snart... hoppas verkligen på att det inte är kolik utan bara tillfälligt att han har så ont.
Nu ska jag göra oss klara för en promenad med vagnen så kanske magontet släpper för honom!
Yra, hur har ni stått ut i en månad med kolik?
Det verkar mer och mer som om vår lilla Tobias har börjat få kolik
Nu ska jag göra oss klara för en promenad med vagnen så kanske magontet släpper för honom!
Yra, hur har ni stått ut i en månad med kolik?
- Cissid
- Alltid online

hej.... en fråga... ni som pumpar ur och ger på flaska... hur mycket mjölk har ni?
jag tror jag har extremt lite... får bara ut ca 40ml..
lillen går upp i vikt som han ska men e endå lite fundersam då han ibland skriker direkt efter han fått båda brösten... får känslan av att han fortfarande e hungrig.
nån som vet hur mycke mjölk man ska ha?
e en augustimamma men hoppar in lite i juli i alla fall=)
hoppas de e ok=)
jag tror jag har extremt lite... får bara ut ca 40ml..
lillen går upp i vikt som han ska men e endå lite fundersam då han ibland skriker direkt efter han fått båda brösten... får känslan av att han fortfarande e hungrig.
nån som vet hur mycke mjölk man ska ha?
e en augustimamma men hoppar in lite i juli i alla fall=)
hoppas de e ok=)
-

dess - Alltid online

Jag håller verkligen tummarna för erat drömhus Grynet_å_jag!!
Jag har läst igenom tråden nu och märker att många av er har era bebisar i sängen på nätterna!!
Hur pallar ni det?? Vi hade Nellie mellan oss de första två veckorna men jag sov som en kratta eftersom jag inte rörde mig alls och Ola (min sambo) var jätterädd att han skulle slå till henne (han viftar ganska mycket med sina händer). Efter de två veckorna så gör vi så att hon sover i en vagga men även i mjukliften från vagnen...
Vad jag menar är att vi stoppar ner hela liften i vaggan så sover hon i liften i vaggan!!
Jätte smidigt för då är hennes "säng" alltid med! Ska så klart sluta med det om någon vecka eftersom hon ju blir större men än är det jätte bra!!
Tjejer: [b]LÅT ALDRIG BRÖSTEN BLI DET MINSTA KALLA!!![/b] Bm på BVC sa att det ibland kan räcka att man går ut i morgonrocken för att hämta tidningen så blir man kall nog och kan få mjölkstockning!!!
Hej hopp!
Jag har läst igenom tråden nu och märker att många av er har era bebisar i sängen på nätterna!!
Tjejer: [b]LÅT ALDRIG BRÖSTEN BLI DET MINSTA KALLA!!![/b] Bm på BVC sa att det ibland kan räcka att man går ut i morgonrocken för att hämta tidningen så blir man kall nog och kan få mjölkstockning!!!
Hej hopp!

ma 30/10-10
mf 23/7-11
-

Lillan08 - Alltid online

Usch det låter verkligen fruktansvärt Lillan08, skönt att det håller på att bli bättre och tack för tipset om att hålla brösten varma, jag har hört det men inte tänkt så mycket på det.
Grattis grynet_å_jag till huset, håller tummarna för att det blir ert!
Dess hur mycket mjölk man ska ha vet jag egentligen inte, jag hade lite i början då Tim fick ersättning också så jag ammade, pumpade som bara den för att öka produktionen å det fungerade verkligen! När jag pumpar ur nuförtiden är de väldigt olika hur mycket jag får ur mellan 60-100 ml per gång kanske, men då är de ett tag sedan han har ätit. Jag tror de beror mycket på teknik också och jag har hört att bebisarna är mycket mer effektiva en vad en pump någonsin blir!
Nu en fråga...hur mkt sover era bebisar på dagarna? Tim verkar olidligt trött och har sovit jätte mycket de senaste dagarna. Han vaknar och ammar och är vaken en lite stund och sen sover han igen. Iofs är han vaken på kvällen mellan ca 18-00, men de är nästan så jag blir lite orolig...
Grattis grynet_å_jag till huset, håller tummarna för att det blir ert!
Dess hur mycket mjölk man ska ha vet jag egentligen inte, jag hade lite i början då Tim fick ersättning också så jag ammade, pumpade som bara den för att öka produktionen å det fungerade verkligen! När jag pumpar ur nuförtiden är de väldigt olika hur mycket jag får ur mellan 60-100 ml per gång kanske, men då är de ett tag sedan han har ätit. Jag tror de beror mycket på teknik också och jag har hört att bebisarna är mycket mer effektiva en vad en pump någonsin blir!
Nu en fråga...hur mkt sover era bebisar på dagarna? Tim verkar olidligt trött och har sovit jätte mycket de senaste dagarna. Han vaknar och ammar och är vaken en lite stund och sen sover han igen. Iofs är han vaken på kvällen mellan ca 18-00, men de är nästan så jag blir lite orolig...
-

Fluffis - Alltid online