Banner Forum Image

Julimammornas "tjat"tråd

Re: Julimammornas "tjat"tråd

Inläggav grynet_å_jag » ons mar 30, 2011 10:35

Hallå tjejer nu är jag tillbaka igen och fast vid min dator - ordningen återställd! :)

Netty, herregud va kul att höra från dig! Mycket kan hända i livet på nåt år, hoppas ni har det bra trots flytt, separation, trassel och annat. Ska se till att leta upp dig på facebook!

Thepal, jag tror du får bli ansvarig för hejaklacken till tjejmilen :D Vad tror du om det? Stå med förfriskningar och sånt?! Ha ha perfekt. Jag tycker vi spikar en dejt i Stockholm den helgen. 3 september, skriv upp det i kalendern nu alla mammor! :D

Fluffis, jag var på gymmet och sprang första ordentliga rundan igår. 4,5 km och det tog mig 35 minuter så fy farao - jag har en bit för att nå milen kan jag lova. Tror att det blir Strumpan som får släpa oss runt. Hon tränar ju som en toka! :)
Användarvisningsbild
grynet_å_jag
Alltid online
Alltid online

Inläggav grynet_å_jag » ons mar 30, 2011 10:36

Hallå tjejer nu är jag tillbaka igen och fast vid min dator - ordningen återställd! :)

Netty, herregud va kul att höra från dig! Mycket kan hända i livet på nåt år, hoppas ni har det bra trots flytt, separation, trassel och annat. Ska se till att leta upp dig på facebook!

Thepal, jag tror du får bli ansvarig för hejaklacken till tjejmilen :D Vad tror du om det? Stå med förfriskningar och sånt?! Ha ha perfekt. Jag tycker vi spikar en dejt i Stockholm den helgen. 3 september, skriv upp det i kalendern nu alla mammor! :D

Fluffis, jag var på gymmet och sprang första ordentliga rundan igår. 4,5 km och det tog mig 35 minuter så fy farao - jag har en bit för att nå milen kan jag lova. Tror att det blir Strumpan som får släpa oss runt. Hon tränar ju som en toka! :)

Lillan, jag höll på att glömma. Det blir ingen skåneflytt, P hade fått jobbet om han ville men lönen var urkass (tiotusen mindre än han tjänar idag) så det hade aldrig funkat. Tråkigt, för det hade vart skoj med ett ordentligt miljöombyte!
Användarvisningsbild
grynet_å_jag
Alltid online
Alltid online

Inläggav grynet_å_jag » ons mar 30, 2011 10:37

Oj va fint det blev med typ dubbla inlägg... SORRY!
Användarvisningsbild
grynet_å_jag
Alltid online
Alltid online

Inläggav Anna-Panna » mån apr 18, 2011 11:25

Hej på er tjejer!

Kul att höra från dig netty :) Förstår att det måste vara oerhört jobbigt med en separation med barn inblandade....

Själv har jag haft värsta veckan i mitt liv hittils. Min pappa dog igår. :cry:

Han har varit dålig hela hösten, men hälsocentralen har inte tagit honom på allvar. Efter att ha gått ner 25 kg och fortfarande inte kunna äta blev han inlagd på sjukhus och fick till slut diagnosen cancer, i bukspottskörteln. Pga att han blivit så svag behövde han äta upp sig innan han kunde opereras. Dessutom lyckades dom punktera hans ena lunga under något ingrepp, vilket ledde till att allt drog ut på tiden. När det till slut blev dags för operation hade det redan spridit sig till levern, och gick därför inte att bota.
Han fick cellgift för att bromsa cancern, men efter en månad fick han feber som aldrig gick över och blev då inlagd igen. Detta var för 3 veckor sedan, och det har sedan gått ut för i snabb takt.
För en vecka sedan fick vi beskedet at han aldrig skulle komma hem från sjukhuset igen....Åkte därför upp till Gävle för att hälsa på honom på tisdagen, åkte hem igen på kvällen. Onsdag förmiddag ringer min bror och läkaren har då sagt att han inte kommer klara helgen.... Åker tillbaka direkt och har sedan suttit på hans rum från morgon till kväll och sett honom tyna bort.
Söndag kväll somnade han in.

Förlåt om jag drar ned stämningen i tråden, men det känns bra att kunna skriva av sig lite. Har många tankar som snurrar runt i huvudet.

Såg meddelandet om tjejmilen, men jag vet inte riktigt hur jag vill göra än. Måste fundera lite efter att jag samlat mig.

Hoppas att allt är bra med er och att ni kan njuta av det vackra vårvädret! :)
Bild
Bild
Anna-Panna
Alltid online
Alltid online

Inläggav Lillan08 » lör apr 30, 2011 21:39

Nämen stackars dig Anna-Panna!!! :cry: Jag kan inte ens förställa mig hur du har det!! Jag hoppas att du kan finna lite tröst i att han inte har ont längre och att han för alltid kommer att finnas i ditt hjärta och att han säkert är väldigt tacksam för att du fanns vid hans sida vid slutet!! Stora kramar till dig!!

LOVA NU ATT NI INTE, INTE, INTE SKRIVER NÅGOT PÅ FACEBOOK för jag har massor av kolleger där!!!!
Här har vi/jag lagt pillerna och hoppas på ny graviditet i maj, juni eller juli... :) Augusti skulle kunna funka också men hellst inte senare för vi har bestämt att vi ska åka till Thailand Nov 2012 och jag vill inte att bebis ska vara mindre än 6månader!! :wink:

Netty: Shit vad kul att höra ifrån dig!! Tråkigt med separationen men det låter som du har kontroll på situationen!!

3:september ska jag lägga på minnet... Har dock ingen koll på mitt arbetschema för september än!! :)
Bild

Bild

ma 30/10-10
mf 23/7-11

STOPPA BARNPORREN PÅ INTERNET!!!
Ser ni något kan Ni DIREKT anmäla det här:
http://www.ecpathotline.se/hotline.asp
Användarvisningsbild
Lillan08
Alltid online
Alltid online

Inläggav thepal » sön maj 01, 2011 14:34

Vad roligt Lillan! Jag håller alla tummar att det tar sig och går bra för er. Och självklart nämner man inget på Facebook.
Inte ens jag har outat mig där än och vi är ändå i v 17 nu. Så här är det bara de jag har kontakt med ofta som vet något. Fast det beror nog mycket på att det känns fånigt på något sätt att tala om det där. Skulle någon lägga en kommentar så andra förstår så är det ingen fara på taket, men att bara slänga ut sig; vi ska ha barn!, känns lite främmande för mig.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
thepal
Alltid online
Alltid online

Inläggav grynet_å_jag » tis maj 03, 2011 07:50

Hurra för er lillan, jag håller tummarna! :)
Användarvisningsbild
grynet_å_jag
Alltid online
Alltid online

Inläggav Strumpan » tis maj 03, 2011 10:02

Hoppas hoppas Lillan! Jag håller tummarna stenhårt!
Isabelle 080725
Josefine 100330
Användarvisningsbild
Strumpan
Alltid online
Alltid online

Föregående

Återgå till Julimammor 2008