Banner Forum Image

Julimammornas "tjat"tråd

Re: Julimammornas "tjat"tråd

Inläggav Lillan08 » ons aug 18, 2010 11:22

Hej hej...
Ja ni måste ALLA skriva när ni får värkar så vi andra kan heja på!! :)

Idag har vi varit och hälsat på dagis! Nellie har ju haft ledigt i 6veckor så vi tyckte det var en bra idé att hälsa på ett par ggr innan hon börjar igen.. Hon var hysteriskt ledsen första 10min sen lättade det mer och mer.. Vi ska komma dit en stund på fredag också sen börjar hon som vanligt på tisdag.. Usch det är såååååå jobbigt när hon blir så ledsen... :( Hoppas att det blir som innan sommaren, att det gick över några minuter efter att vi gått där ifrån!

Verkstads uppdatering: Idag opererar gubben sina ögon så ikväll blir det inget mys.. Men vi har kört på nu sedan i söndags och fortsätter imorgon om han inte har allt för ont!
Jag har haft ont i magen (nästan lite som mensvärk) både igår och idag och misstänker att det är ÄL jag känner av.. Blir inte riktigt klok på stickorna men har själv räknat ut att det bör vara ÄL nu i dagarna!
Bild

Bild

ma 30/10-10
mf 23/7-11

STOPPA BARNPORREN PÅ INTERNET!!!
Ser ni något kan Ni DIREKT anmäla det här:
http://www.ecpathotline.se/hotline.asp
Användarvisningsbild
Lillan08
Alltid online
Alltid online

Inläggav Fluffis » ons aug 18, 2010 11:49

Hejja Lillan bara att köra vidare då! :)

Självklart kommer jag uppdatera er om jag hinner, förra gången gick de ju rätt fort så jag hoppas att det inte går FÖR fört den här gången...Imorgon är det BM besök igen...det sista? Nästa därefter är 1 sept och jag är beräknad till tredje men jag tror nog att jag hinner med det också....
Användarvisningsbild
Fluffis
Alltid online
Alltid online

Inläggav Lillan08 » ons aug 18, 2010 12:05

Japp Fluffis, vi får köra på imorgon igen.. Retar mig lite för jag tog ett ÄL-test precis som faktiskt var tydligt positivt så det hade ju varit bra med lite mys ikväll också men, men vad göra... :roll: Ska se om jag kan övertala honom iaf. ikväll om han inte har jätte ont.. :wink:

Han kommer att få smärtstillande så jag hoppas att det inte påverkar de små simmarna.. Någon som vet om männens spermier kan bli påverkade av sånt??? Anna-panna du som har mer medicinskt kunnande än oss andra kanske vet??
Bild

Bild

ma 30/10-10
mf 23/7-11

STOPPA BARNPORREN PÅ INTERNET!!!
Ser ni något kan Ni DIREKT anmäla det här:
http://www.ecpathotline.se/hotline.asp
Användarvisningsbild
Lillan08
Alltid online
Alltid online

Inläggav Anna-Panna » ons aug 18, 2010 19:46

Lillan: Jag känner inte till om värktabletter skulle påverka spermierna på nåt negativt sätt. Tror inte det. Dom kan påverkas av läkemedel, men jag tror inte att värktabletter hör dit. Däremot ska man som kvinna undvika att äta Ipren, Magnecyl eller liknande när man försöker bli gravid. Vissa studier har visat på att den typen av tablett kan minska fertiliteten hos kvinnan, och även öka risken för missfall något. Nu är jag inte så inläst på just det, så jag vet inte riktigt om det gäller regelbunden användning eller också vid tillfällig användning. Men bäst är att bara ta alvedon och liknande.

Men det är ju jättebra att ni har kört hårt sen i söndags :D Det är väl dagarna före ägglossning som ska vara bäst? Men kör på ikväll också om mannen orkar :D
Bild
Bild
Anna-Panna
Alltid online
Alltid online

Inläggav grynet_å_jag » ons aug 18, 2010 20:43

Äh Lillan, om ni hade sex igår och du har ÄL idag så tycker jag att du inte behöver köra nåt påtvingat med stackars ajaj-mannen i kväll. :D :D
När jag blev gravid den här gången hade vi bara sex kvällen innan ÄL och sen åkte P bort i fyra dagar. Men det funkade ju bra ändå! :D
Användarvisningsbild
grynet_å_jag
Alltid online
Alltid online

Inläggav grynet_å_jag » tor sep 02, 2010 21:25

Det skrivs inte mycket i den här tråden just nu, men det gör ju inget eftersom jag har koll på er i andra trådar! :)
Tänkte dock uppliva tråden lite med en bild på Nils! Vi har börjat med en ny eftermiddagsrutin på tisdagar, då åker vi och badar i en liten simhall som ligger i samhället här bredvid. Är jättemysigt att få plaska och leka i barnpoolen och senvärma sig i bubbelpoolen innan det är dags att åka hem igen.. Tyvärr börjar min baddräkt att bli lite väl liten, den är inte gravidanpassad utan visar mer och mer av både bröst och ljumskar. :shock: :oops:
Bilagor
vmb_bada.jpg
vmb_bada.jpg (47.18 KB) Visad 218 gånger
Användarvisningsbild
grynet_å_jag
Alltid online
Alltid online

Inläggav thepal » fre sep 03, 2010 19:04

Ja nu är det som vanligt alldeles för länge sedan jag skrev här igen. Det har varit fullt upp med jobb, dagisinskolning och inredning av huset.
Jag trivs som sjutton i nya huset och som tur är så verkar Minna trivas jättebra på den nya förskolan. Vi börjar så pass sent på morgnarna att vi slipper stressa så väldigt mycket. Hon har helt enkelt blivit enklare att ha omkring sig nu, även om det testas väldigt mycket. Hon älskar att sjunga och dansa och idag har hon kommit på hur man gör kullerbyttor (i sängen visserligen).

Det som inte är jättekul är att nattningarna tar sådan fruktansvärd tid. Minna sjunger och räknar upp barnen på dagis och surrar på om allt möjligt innan hon kan slappna av och somna. De dagar hon inte är på dagis vill hon inte sova på dagtid och då brukar det gå lite bättre på kvällarna. Jag tror dock inte att hon orkar en dag på dagis utan att sova, så vi får väl stå ut helt enkelt.

Vi har hostat om vart annat här senaste tiden också. R hostade i sex veckor innan jag fick honom till VC och i Onsdags fick han diagnosen lunginflammation. Nu går han på penicillin och börjar i alla fall känna sig bättre som tur är.

Sedan har vi bokat en resa också. Sista veckan i oktober och första veckan i november ska vi njuta av bad, god mat och sol på Gran Canaria. Vi hade tänkt oss Tunisien, men det får bli en annan gång.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
thepal
Alltid online
Alltid online

Inläggav grynet_å_jag » fre sep 03, 2010 20:01

Åh va härligt thepal att ni trivs och mår bra (förutom sjukdomarna då!). Skulle inte ha något emot att ha en resa inplanerad framöver, men det är ju absolut inte aktuellt just nu. Vi får väl se vad vintern har att erbjuda. Hur går det för er med bäbisplanerna? Har för mig att du skrev att ni funderade på att börja försöka på en tvåa åtminstone! :)

När det gäller Minna och sömnen, hur länge får hon sova på dagis? Vi har ju begränsat Nils sömn till 15-20 min/dag och oftast är det fullt tillräckligt för att han ska orka eftermiddagen/kvällen men ändå somna hyfsat enkelt någon gång runt halv åtta. Ni kan väl testa att skippa sömnen en dag och se hur det går?
Användarvisningsbild
grynet_å_jag
Alltid online
Alltid online

Inläggav thepal » lör sep 04, 2010 19:01

På dagis sover hon 30-45 minuter. Vi får nog säga att de kortar ner det och ser hur det går. Hon är ju dock alltid trött när vi hämtar henne vid 17 tiden ändå. Snacka om att man har dåligt samvete som arbetande förälder...
Bild

Bild
Användarvisningsbild
thepal
Alltid online
Alltid online

Inläggav Strumpan » lör sep 04, 2010 22:22

Vilken härlig tisdagsrutin Grynet! Jag skulle gärna vilja gå och bada mer med Isabelle men det är lite svårt nu med lillasyster. När hon blivit lite större så kanske vi kan göra det som en utflykt bara jag och Bella.

Jätteskoj att höra att ni trivs Thepal! Vilka lyckostar ni är som får åka iväg, det skulle jag inte ha något emot att göa heller kan jag säga. Fast vi ska åka till Berlin i maj, utan barn, (nu måste jag här påminna dig Grynet om en viss resa till New York i maj också ;) ...) och sen ska vi nog iväg på en weekend till London hyfsat snart förhoppningsvis, med barn. Hoppas att mannen blir frisk snabbt och att Minna kommer på hur skönt det är att sova!

Vi är i Ludvika just nu. Isabelle har kommit in i en extrem trotsperiod igen och vi bråkar så flisorna flyger :( . Jag är inte duktig på att stå emot ilskan just nu, jag har amingshormoner och så försöker jag sluta äta så mycket socker. Ingen bra kombo. Min stubin är tyvärr rekordkort. Dessutom är Josefine tok-gnällig och vill helst vara i famnen hela tiden. Hon är jättefrustrerad för att hon vill ta sig framåt och det inte riktigt går än. Sen vill hon tugga på allt och äta allt och så håller tand nr 2 på att komma upp och så vidare.

Mina älskade flickor!

Jag har iaf fått göra allt jag ville göra när jag åkte hit; Bada i vår jacuzzi, bada bastu, plocka svamp och träffa några VMB-mammor, så jag är nöjd :) .

Nu måste jag sova!!!!

Kram!
BildBildBildBild
Användarvisningsbild
Strumpan
Alltid online
Alltid online

Inläggav Anna-Panna » tis sep 21, 2010 08:53

Grynet, vad mysigt att ha ett bra badhus nära att åka till! Vi har ett en mil härifrån, men det är ingen barnvänlig bassäng. Sen finns det ett bättre badhus, men då måste vi åka ca 4 mil, så det blir inte så ofta.

Jag har varit sjukt deprimerad i helgen. Allt känns bara skit just nu, vilket inte är så roligt då jag snart ska ha barn och borde vara jätteglad. Jag känner mig så missnöjd med min livssituation just nu... :(
Vi bor ute på landet där det inte finns något jag kan göra med Lucas. Så för att kunna göra något på dagarna måste vi ta bilen och åka iväg någonstans. Vi har inga nära vänner som vi umgås med längre, så jag är så himla understimulerad socialt.
Sen bor vi också granne med R´s föräldrar vilket innebär att dom umgås vi med typ varje dag och varje helg, och det blir jag tokig av! Dom är jättetrevliga och så, men jag vill inte träffa dom hela tiden! Och så fort R kommer hem från jobbet har han en miljonsaker som han planerat att göra, så då blir jag själv med Lucas hela kvällen också. Har försökt förklara detta för honom, men det verkar inte gå in....

Sen har Lucas inte velat gå till dagis sen han bytte avdelning. Säger saker som "inte gå 2:an" och "vara hemma med mamma" vilket gör att jag får jättedåligt samvete över att han måste gå där. Igår frågade jag även fröknarna igen om tiderna efter vi fått barn, vi skulle vilja ha honom där 7-12 så R kan lämna honom och jag hämta honom. Eftersom vi bor en mil från dagis känns det onödigt att jag ska sitta åka 2 vändor på totalt 4 mil 3 dagar i veckan bara för att hämta och lämna på dagis, när R ändå åker förbi där. Men det verkar ju vara stört omöjligt. Och när det gäller 15 timmars barn verkar våra behov inte vara något dom tar hänsyn till, utan 9-14 var i princip det enda som gick. Och då vet jag inte vad vi gör, känns sjukt onödigt att jag ska köra 12 mil i veckan samt betala full avgift på 1200 kr för att Lucas ska kunna gå sina 15 timmar när jag ändå är hemma.
Men vi vill ju att han ska ha kvar sin plats, speciellt då vi bor så avskilt, så han får träffa kompisar. Och jag tror inte att jag skulle klara att vara själv med 2 små barn hela dagarna 5 dagar i veckan, jag kommer gå in i väggen så det smäller om det :(
Vi får se vad som händer, fröknarna skulle diskutera det.

Ursäkta mitt långa gnällinlägg, men jag behövde få det ur mig.... Känns tråkigt att inte kunna se fram emot föräldraledigheten :( Kanske har mycket med mina hormoner att göra, och att jag just nu är väldigt förkyld och inte är på topp.

Jag hoppas att ni andra har det bättre! :)
Bild
Bild
Anna-Panna
Alltid online
Alltid online

Inläggav Fluffis » ons sep 22, 2010 19:19

Oj vad jag har missat i den här tråden, senaste tiden har jag bara hängt i Stora Gravidtråden och nu känner jag mig inte hemma nånstans här på forumet men jag har inte så mycket tid nu heller att hänga här. Tur att ni finns! :)

Thepal; härligt att ni trivs så bra, Grynet; Nils är en riktig söting i badet och Strumpan; Hoppas det lugnat ner sig med trots och gnäll, det lät som ni hade det mysigt i Ludvika.

Anna-Panna; Tim var kinkig med att gå till dagis då jag var hemma sista veckorna också, han ville helst att jag skulle stanna där hela dagarna och pratade på vägen dit om "mamma stanna, mamma inte hem". De kändes skit jobbigt att lämna honom speciellt då jag "bara" var hemma även fast jag visste att han har är glad då han är där.

Vi har haft honom på dagis några dagar nu trots att sambon också vart hemma men på nåt konstigt sätt verkar de ha vänt och han är glad över att gå på dagis. Jag trodde det skulle bli ännu värre då alla var hemma...Hoppas det löser sig och att personalen ger med sig så han får gå 7-12.

Sen vill jag skicka massor med kramar såklart, du kanske kan hitta någon att umgås med då den nya bebisen kommer? Är det långt till närmsta öppna förskola också eller nån annan aktivitet? Du får hojta till om du har vägarna förbi eller vill ta en utflykt till Gävle för vi umgås gärna!
Användarvisningsbild
Fluffis
Alltid online
Alltid online

Inläggav grynet_å_jag » sön sep 26, 2010 06:26

Jag verkar också ha missat en del i tråden!

Anna-panna, låter som att du (när du skrev inlägget) inte är helt nöjd med tillvaron. Hur har det gått med dagis, får ni de tider ni själva vill ha? Jag skulle också bli galen av att ha svärföräldrarna så nära inpå. Speciellt om man inte har så mycket umgänge i övrigt. Jag är väldigt aktiv av mig och drar med Nils på det mesta som ni vet, men saknar också att bo lite mer centralt och "nära" saker som lekplatser och kompisar. Tänk nu i vinter/vår, då måste jag i princip ta bilen och åka iväg för att kunna ta en barnvagnspromenad om jag ska ha båda ungarna och hunden med mig. Här finns inga superbra promenadvägar och blir det mycket snö, så ännu sämre. Har börjat kolla på eventuella möjligheter att flytta, men allt som finns ute känns så ovärt. Hittade ett bostadsrättsradhus som låg bra till igår och som var byggt 2005, men om vi skulle byta vårt hus mot det skulle det bli både dyrare och inte särskilt mycket större, vilket vi skulle behöva. Plus att P börjar tröttna på Linköping, jag trivs dock väldigt bra här. Vet inget ställe som skulle kunna va bättre i varje fall... Ja ja, vi får väl fundera på vad vi vill och hålla utkik.

Hur mår ni alla tjejer i tråden. Strumpan det var länge sen jag såg ett inlägg från dig. Har ni det bra? Vi kommer till Sthlm nästa helg och jag försöker styra upp en fika på lördag förmiddag. Hojta om det passar! :)
Lillan och Fluffis, er har jag koll på via gravidtråden och bloggen. Men Thepal, hur har ni det? Något syskon på gång ännu? :)

Jag har passerat 40 dagars gränsen nu och börjar känna mig väldigt gravid. Men än så länge går det bra, inga större krämpor och det är mysigt med lite sparkar. Var på ultraljud förra veckan och han växer på som han ska den lilla parveln. Så nu är det bara att vänta vänta vänta på att det ska bli november. Har fem veckor kvar att jobba lite drygt, så det blir inte mycket ledigt innan BF. Håller tummarna för att min plan funkar. Har tänkt att förbereda lite smått nu veckorna innan, satte ihop skötbordet igår. Sängen kanske vi monterar om ett par veckor och sen är det väl bara väskan som ska packas. Har jag glömt nåt? Förmodligen! :D
Användarvisningsbild
grynet_å_jag
Alltid online
Alltid online

Inläggav Strumpan » sön sep 26, 2010 12:18

Tja! Bra att du piskar på mig lite Grynet!
Jag ska försöka hinna skriva lite snart, jag försöker skriva varannan gång i marstråden och varannan gång här men eftersom jag inte hinner skriva så ofta längre så blir det väldigt sällan i någon tråd alls desvärre.

Vi har det bra och tjejerna är äntligen helt ok friska (pepparpeppar) och fika = JA TACK :D !

Anna-Panna; Om du har vägarna förbi Estockholmo så säg till! Jag skulle väldigt gärna vilja träffa er!

Nu ska vi gå till brandstationen för dom har öppet hus idag. Sen blir det lite lekpark och lite matshopping.

Hoppas att ni har en bra dag!
BildBildBildBild
Användarvisningsbild
Strumpan
Alltid online
Alltid online

Inläggav Anna-Panna » tis sep 28, 2010 08:54

Tack för stödet tjejer :oops:
har jag vägarna förbi Stockholm hör jag av mig Strumpan!
Och Gävle åker jag ju till lite då och då eftersom jag kommer därifrån, så det skulle vara jättekul att träffa dig någon gång Fluffis! Får försöka ta mig iväg på en liten tripp sen :D

När det gäller min livssituation så får jag helt enkelt sätta mig ned och fundera över vad jag vill ha, vad som saknas, och vad jag kan göra för att få det. Allra bäst skulle jag må av att bo lite mer centralt, och inte granne med svärföräldrarna. Men vi trivs väldigt bra i vårt hus, och jag vet att R skulle bli väldigt olycklig av att bo inne i stan då hans största intressen är jakt, fiske och snickra och pyssla med huset.
Men vi har pratat om att eventuellt flytta när barnen blir större just för att dom ska ha nära till skola, kompisar och aktiviteter. Så vi får se vad som händer i framtiden :) Ska verkligen ta mig i kragen och försöka få kontakt med andra tjejer här i närheten, ingen kommer ju komma och knacka på dörren och be att få umgås med mig, det är ju verkligen upp till mig.

Igår var min mamma på besök, hon fyllde nämligen 60 år. Vi bjöd henne på lite middag och tårta och firade henne. Svärföräldrarna var förstås med dom också....
Har precis lämnat Lucas på dagis så nu ska jag ta det väääldigt lugnt idag och bara vila.
Bild
Bild
Anna-Panna
Alltid online
Alltid online

FöregåendeNästa

Återgå till Julimammor 2008