Banner Forum Image

Julimammornas "tjat"tråd

Re: Julimammornas "tjat"tråd

Inläggav Strumpan » tor aug 21, 2008 19:38

Hej! Det gick så bra så på semestern men det är skönt att vara hemma igen. Många släktingar är det som vill titta och hålla. Börjar vänja mig så smått men det är lite jobbigt när folk ska pussa och kladda i ansiktet, speciellt utan att tvätta händerna :s. Men men hon ska väl härdas...

Lillan08 vad jobbigt med stockningen! Hoppas att det fixar sig snabbt! Sen måste jag fråga om ni testat napp? Det kanske inte alls är det som behövs för er menn för oss har det funkat när tjejen är "tuttig".

Nu har vi också börjat med minifom. Bella är väldigt gasig på nätterna och ligger och gnyr och viftar så jag vaknar hela tiden. Inatt kändes det som jag gick på lustgas igen, så trött var jag. Vi får hoppas att det hjälper, inget kul när hon har ont...

Bella började le åt oss för över en vecka sen faktiskt. Innan log hon ju mycket i sömnen, men nu blir det ofta så fort hon ser oss, speciellt på morgonen. Hon har börjat jollra så smått också. Så himla mysigt! (Vadå mallig morsa...)

Imorgon ska vi till BVC och mäta Bella igen, ska bli spännande.
BildBildBildBild
Användarvisningsbild
Strumpan
Alltid online
Alltid online

Inläggav grynet_å_jag » tor aug 21, 2008 20:07

Halloj,
idag har Nils & jag vart på mamma/barndejt i Norrköping. Det är trevligt att träffa lite andra mammor och diskutera diverse bäbisämnen.
Hann med lite shopping också, finns ju så mycket fina kläder till dom små. Köpte lite i storlek 62 som jag hoppas snart ska passa! Däremot hade jag tänkt shoppa till mig själv lite också, men då fick liten ett utbrott och vi var tvungna att gå hemåt. typiskt...

strumpan: kul att bella ler redan! nils har gjort det ett tag nu och ibland kan man tom framkalla ett leende om man kittlar honom lite.

Vi har också gjort lite framsteg här hemma, försöker att söva Nils utan att han ligger vid bröstet nu. Både igår och förrgår lyckades vi, man får va uthärdig bara! =)
Nån annan som har nåt kul att rapportera??
Användarvisningsbild
grynet_å_jag
Alltid online
Alltid online

Inläggav grynet_å_jag » tor aug 21, 2008 20:51

Tänkte lägga upp en liten bild på mig & min sötis... :D
Användarvisningsbild
grynet_å_jag
Alltid online
Alltid online

Inläggav Strumpan » tor aug 21, 2008 23:09

Å ni är då för söta :)! Har han fått lockigt hår lilla Nils? Så söt :D :D !
BildBildBildBild
Användarvisningsbild
Strumpan
Alltid online
Alltid online

Inläggav grynet_å_jag » fre aug 22, 2008 07:59

Ja det ser lockigt ut, men han är nybadad och blöt i håret bara! :D
Användarvisningsbild
grynet_å_jag
Alltid online
Alltid online

Inläggav OhMama » fre aug 22, 2008 16:43

Åh vilken vacker bild grynet_å_jag!!
BildBild
OhMama
Har vimedbarn.se som startsida
Har vimedbarn.se som startsida

Inläggav grynet_å_jag » fre aug 22, 2008 18:03

Va snälla ni är! Lägg upp bilder ni också, är nyfiken på hur ni ser ut och hur era små utvecklas!!
Visst börjar det likna små människor nu?!
Användarvisningsbild
grynet_å_jag
Alltid online
Alltid online

Inläggav Karin1983 » fre aug 22, 2008 19:06

Nu har även jag hittat hit =) Det tog ett tag innan jag fattade var alla hade tagit vägen! E ingen hacker direkt!
Min lilla Tilda växer så det knakar, äter kanon bra och e nästan alltid nöjd =)
Bild
Karin1983
Börjar hänga här en del
Börjar hänga här en del

Inläggav netty78 » lör aug 23, 2008 08:00

Nova växer massor, förmodligen kommer hon att bli en lång tjej. Hon har vuxit 1,5 cm på en vecka. Enda nackdelen är ju alla kläder som hon växer ur meden rasande fart. Nova sover fortfarande i min säng, mellan mig och pappa de nätter han sover här. Fast på dagarna kan hon somna och sova själv i vagnen.

Men hon är väldigt sparsam med sina leenden, mest ler hon mot Cheva (pappas hund) :D kan ju var så eftersom de ser i svart/vitt och det är just de färgerna hon har. Nova har börjat med lite läten vilket är sååå mysigt att lyssna på, det sista lätet låter som"voov" :lol:

De stor barnen gillar sin lillasyster, men nu bråkar de ist om vem som fått hålla mest och fått ge tutten flest gånger... :roll:
Användarvisningsbild
netty78
Galen i vimedbarn.se
Galen i vimedbarn.se

Inläggav netty78 » lör aug 23, 2008 08:01

Lägger in en bild på mig och Nova som Isan har tagit när vi var där på en fika :D
Bilagor
mamma_Nova.jpg
Mamma och Nova
mamma_Nova.jpg (56.74 KB) Visad 165 gånger
Användarvisningsbild
netty78
Galen i vimedbarn.se
Galen i vimedbarn.se

Inläggav Strumpan » lör aug 23, 2008 14:17

Å vad kul det är att få se er! Så fin bild Netty!

Det känns som att Isabelle får mer och mer humör och egen vilja, på gott och ont :wink: .
Hon har fortfarande gasig mage på nätterna, stackarn, men har lärt mig massage och lite andra knep man kan ta till som verkar underlätta lite iallafall. Minifom är så svårt att komma ihåg att ge! Man hinner ju inte tänka så mycket när man har en bebis som skriker som en stucken gris efter mat. Kan man ge dropparna precis efter maten istället?

Jag är lite blyg, men jag ska lägga upp en bild på mig och Bella här snart. Känner att jag borde bidra själv eftersom jag tycker det är så kul att se vilka ni är :D .
Så fler bilder är önskade :D :D .

Ha en riktigt bra eftermiddag/kväll!
BildBildBildBild
Användarvisningsbild
Strumpan
Alltid online
Alltid online

Inläggav Fluffis » lör aug 23, 2008 14:49

Strumpan, har du provat Sempers magdroppar istället för miniform? Jag tycker att de fungerar bra med dem, då behöver man bara ge 5 droppar per dygn istället för innan varje amning...ett tips!
Användarvisningsbild
Fluffis
Alltid online
Alltid online

Inläggav Karin1983 » lör aug 23, 2008 18:48

Här kommer en bild på mig och Tilda :D

Den e tagen samma dag som vi lämnade sjukhuset så hon e bara tre dagar gammal där!
Laddar upp en nyare bild när jag fått in dom i datorn!
Bilagor
PICT1363.JPG
Tilda tre dagar gammal
PICT1363.JPG (35.26 KB) Visad 148 gånger
Bild
Karin1983
Börjar hänga här en del
Börjar hänga här en del

Inläggav Strumpan » sön aug 24, 2008 00:38

Fluffis- Jo, jag har hört talas om dem. Jag frågade på BVC och av någon anledning tyckte sköterskan att jag skulle prova minifom först. Ska ge det en liten chans innan jag testar semper, men ångrar lite att jag inte provade dem först... Tack för tipset dock!

Karin1983- Jättefina är ni! Era bebbar är så små!

Så häftigt att se hur ni ser ut! Man har ju ändå föreställt sig lite och nu får man "ansikten" till inläggen. Coolt!
BildBildBildBild
Användarvisningsbild
Strumpan
Alltid online
Alltid online

Inläggav grynet_å_jag » sön aug 24, 2008 16:01

Strumpan: Jag kör med både Miniform och Semper dropparna, men jag måste säga att jag inte vet om det gör nån nytta! Man kan ju hoppas det, men jag tycker nog att Nils är lika gasig i magen som innan dropparna. Har inte använt Miniform så länge dock så jag får nog ge det några dagar till.

Fina bilder Karin & Netty!
Användarvisningsbild
grynet_å_jag
Alltid online
Alltid online

FöregåendeNästa

Återgå till Julimammor 2008