Joel skriver sitt namn!
22 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Joel skriver sitt namn!
Joel har länge haft ett stort intresse för siffror och bokstäver. I julas fick han en lekdator av min mamma och har suttit och knappat på den ett bra tag, tills vi märkte att han började lära sig ganska bra. Så nu sitter vi hela dagarna och pratar siffror och bokstäver här hemma, på Joels begäran kan tilläggas
Grejen är den att det säkert kommer ta tid innan han lär sig skriva för hand, men så kom vi på det att han kan ju sitta vid datorn och leka med Word om han vill. Sagt och gjort, på bara några dagar har han lärt sig att skriva sitt namn, JOEL!
Jag är så stolt så jag bara måste visa!
http://www.youtube.com/watch?v=sxjRQiUeqJo
Grejen är den att det säkert kommer ta tid innan han lär sig skriva för hand, men så kom vi på det att han kan ju sitta vid datorn och leka med Word om han vill. Sagt och gjort, på bara några dagar har han lärt sig att skriva sitt namn, JOEL!
Jag är så stolt så jag bara måste visa!
http://www.youtube.com/watch?v=sxjRQiUeqJo
-

Nelia - Alltid online

Re: Joel skriver sitt namn!
Shiiiit vad duktig han är
!!! Både jag och Isabelle sitter och applåderar här
.
Isabelle 080725
Josefine 100330
Josefine 100330
-

Strumpan - Alltid online

Såg ju sist att han har ett jättesug efter bokstäver o siffror, kul!
Kör hårt. Det finns ngt inom pedagogiken som kallas för proximal utvzon, detta är enkelt förklarat det som barnet kan med en vuxens hjälp. det finns alltså barnets vanliga nivå o sen finns det denna zon där barnet kan befinna sig med hjälp i form av lagom svåra utmaningar. Så, med er hjälp kan j utvecklas ännu mer om ni ger honom utmaningar som är anpassade efter hans nivå just nu. Barn tycks stimuleras bäst av det som de kan klara av men som är lite svårt. (tänk själv på din kärlek till mattegåtor som tog hela lektionen att knäcka i högstadiet, du fixade dem annars var det ju inget kul men de var jäkligt kluriga!)
Tycker det är riktigt roligt att se att ert barn är så medveten om siffror o bokstäver. Snart kommer han absolut fatta att de är symboler för annat, att det kan bli mer så att säga om han inte redan lyckats klura ut det. Ni kan ju applicera detta i maten faktiskt. Tex. j får tre köttbullar, en ostskiva eller vad det nu är ni har på bordet. Kanske blir även lusten större för mat då?
Bara en tanke.
O så ska ni såklart vara stolta, o det är j med. Han är förmodligen tre meter lång nu o stolt som en tupp med självkänslan på topp!
Kör hårt. Det finns ngt inom pedagogiken som kallas för proximal utvzon, detta är enkelt förklarat det som barnet kan med en vuxens hjälp. det finns alltså barnets vanliga nivå o sen finns det denna zon där barnet kan befinna sig med hjälp i form av lagom svåra utmaningar. Så, med er hjälp kan j utvecklas ännu mer om ni ger honom utmaningar som är anpassade efter hans nivå just nu. Barn tycks stimuleras bäst av det som de kan klara av men som är lite svårt. (tänk själv på din kärlek till mattegåtor som tog hela lektionen att knäcka i högstadiet, du fixade dem annars var det ju inget kul men de var jäkligt kluriga!)
Tycker det är riktigt roligt att se att ert barn är så medveten om siffror o bokstäver. Snart kommer han absolut fatta att de är symboler för annat, att det kan bli mer så att säga om han inte redan lyckats klura ut det. Ni kan ju applicera detta i maten faktiskt. Tex. j får tre köttbullar, en ostskiva eller vad det nu är ni har på bordet. Kanske blir även lusten större för mat då?
Bara en tanke.
O så ska ni såklart vara stolta, o det är j med. Han är förmodligen tre meter lång nu o stolt som en tupp med självkänslan på topp!
- che
- Alltid online

oj jäklar.... gu va duktig han är!!!!!!!!!!!!!!!!!!
här räknar vi bara 4.... 8,9......4.....8,9
Limpen visar noll intresse för ngt som gäller siffror, bokstäver m.m. Men vi har stark tro att det kommer bli en liten pojke med dyslexi (kanske dyskalkyli, ursäkta stavningen) ... men får invänta några år för att veta med säkerhet.
här räknar vi bara 4.... 8,9......4.....8,9
Limpen visar noll intresse för ngt som gäller siffror, bokstäver m.m. Men vi har stark tro att det kommer bli en liten pojke med dyslexi (kanske dyskalkyli, ursäkta stavningen) ... men får invänta några år för att veta med säkerhet.
-

ToToRo - Alltid online

IMPAD!
Jisses vad duktig han är.
Gustav kan känna igen sitt namn när han ser det skrivet, vi kanske ska öva med honom också....
Bamsekram till lille Einstein!
Jisses vad duktig han är.
Gustav kan känna igen sitt namn när han ser det skrivet, vi kanske ska öva med honom också....
Bamsekram till lille Einstein!
- Fru S.
- Alltid online

Vad duktig han är! Jag försrår att du är stolt! 
- Cecilia*
- Alltid online

Wow!! Han är verkligen superduktig! Kul att han är så intresserad av bokstäver och siffror. Spinn vidare på det....det finns massor mer pyssel, rit och målarböcker på temat. Kanske inte dax än, men snart!
- sprallos
Men hjälp vad duktig han är
Jag är verkligen imponerad
Det där måste jag visa sambon när han kommer hem
Marcus älskar siffror men räknar inte direkt
Marcus älskar siffror men räknar inte direkt
- milla
- Alltid online

22 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Återgå till Barns hälsa & utveckling

[/url