Banner Forum Image

jobbig babyblues....

Community del för känsliga ämnen.

jobbig babyblues....

Inläggav margareta » tor apr 09, 2009 13:27

hej hej
Jag är 30 år och har 3 underbara barn, plus 2 underbara bonusbarn. Nu har jag och min sambo mer eller mindre kommit fram till att vi inte ska har fler barn. Vilket känns som ett vettigt beslut...men jisses det känns tungt att veta att jag aldrig mer ska få vara gravid, trots att jag egentligen inte uppskattade det alls sista graviditeten...Men men denna babyblues känns tuff...fastän vi inte riktigt spikat att det absolut inte blir fler så är det nog ändå nära till att vi bestämt oss. Men konstigt nog känns det jobbigt med ett sånt beslut...jag vill som ändå inte riktigt att den delen av mitt liv redan ska vara över...:(
Finns det någon fler som känner så här, eller som beslutat att inte skaffa fler barn??
Användarvisningsbild
margareta
vimedbarn.se skribent
vimedbarn.se skribent

Re: jobbig babyblues....

Inläggav margareta » mån apr 20, 2009 16:20

kan det vara så att det bara finns jag som mer lr mindre bestämt sig för att inte skaffa fler barn...ja då avundas jag er verkligen allihopa :)
Användarvisningsbild
margareta
vimedbarn.se skribent
vimedbarn.se skribent

Inläggav Kali » mån apr 20, 2009 16:24

utan att ha någon statistik över verkligheten så är min uppfattning att majoriteten av de som hänger här mycket bara har ett barn (som jag tex) o inte är färdiga med sin familjebildning ännu eller åtminstone inte vet säkert om det kommer bli fler barn eller ej eftersom den enda man har fortfarande är så liten.

det måste ju finnas många många många fler som du men det är kanske inte så många på just den här sidan bara tänker jag.

hoppas nån hittar dig nu!
Användarvisningsbild
Kali
Alltid online
Alltid online

Inläggav margareta » mån apr 20, 2009 16:36

nä det har du nog rätt i Kali :)
Användarvisningsbild
margareta
vimedbarn.se skribent
vimedbarn.se skribent

Inläggav myran75 » mån apr 20, 2009 20:14

NÄÄÄ jag finns ju här. Jag är 33år och har oxå tre barn. Jag är akut snittad tre gånger och tror inte att min kropp fixar ett snitt till... Har massa ärrbildning osv.
Jag känner oxå en viss sorg över det. Men vi har bestämt att det inte ska bli fler nu.
Och så vet jag att vi är många här som har fler än ett barn!!!!!
Bild

Min älskade Anton född 1998
Min älskade Nathalie född 2002
Min lilla älskling Nellie född 2008
Användarvisningsbild
myran75
Alltid online
Alltid online

Inläggav margareta » mån apr 20, 2009 20:52

ja för oss handlar det delvis om att kroppen fysiskt skulle ta stryk men mest att vi är så många i familjen, jag har 2 egna, sambon 2 egna sen har vi en tillsammans...men samtidigt känner jag mig så ung. Många i kompiskretsen börjar nu med familjskapandet...så ja det känns lite tungt, fast samtidigt vill jag inte ha fler....just nu
Användarvisningsbild
margareta
vimedbarn.se skribent
vimedbarn.se skribent

Inläggav gangsterflickan » mån apr 20, 2009 22:04

Hej!
jag är 21 år, fyller 22 i sommar och har en dotter på ett år samt att jag väntar vårat andra barn i nov/dec.
Vi har bestämmt, eller rättare sagt jag vet att min sambo inte vill ha fler barn så detta är sista gången jag kommer vara gravid om allt går som de ska och vi är tillsammans tills vi blir gammla och grå vilket jag hoppas.
det känns lite tungt och jag tycker med att de är jobbigt.. gissar att de kommer bli en jobbig tid sedan när alla i omkretsen börjar få bebisar och vi är klara... men vad ska man göra. Bebisar är otroligt mysiga och vem vet, kanske får jag en sladdis lite senare i livet.
Så själv är du då inte!
Användarvisningsbild
gangsterflickan
Alltid online
Alltid online

Inläggav margareta » tis apr 21, 2009 09:21

Gangsterflickan, jag förstår det blir lite samma för er...man är som nöjd med det man har men samtidigt känns det tungt bestämma att man inte ska ha fler...nu är jag iofs 30 i alla fall :)
Användarvisningsbild
margareta
vimedbarn.se skribent
vimedbarn.se skribent

Inläggav 30-åringen » tis apr 21, 2009 15:10

Jag har två med min sambo och två bonusar, och vi har helt klart bestämt att vi är färdiga.
Efter min första sa jag, att jag kunde tänka mig att vara gravid och föda barn resten av livet, men efter Valle så känner jag bar Aldrig....
Även om jag är sten säker på vårat beslut, så finns en tomhet.
Jag saknar inget, och vill heller inget mer ha, men det är ändå tomt.
Jag blir 31, och nästa bebis blir lixom barnbarn.... Det känns helt galet....
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
30-åringen
Alltid online
Alltid online

Inläggav margareta » tis apr 21, 2009 15:23

ja 30-åringen, precis så känns det här också....men ja jag vet inte, att en sån period i livet är över, helt..känns jättetufft, vad kommer liksom efter den perioden...medelåldern lr? fast det är kanske inte en period...nä jag vet att man är orationell, jag vill ju egentligen inte ha fler barn men den här tiden har varit så spännande, med graviditeter, förlossningar, allt som hör till...ja nä antar man kommer ur denna babyblues men periodvis känns det himla tungt
Användarvisningsbild
margareta
vimedbarn.se skribent
vimedbarn.se skribent

Återgå till Känsliga ämnen