Japp, dags för barndop behöver tips!!!
8 inlägg • Sida 1 av 1
Japp, dags för barndop behöver tips!!!
Vi ska ha barndop den 13 februari för Minna och mitt/vårt stora problem just nu är vad vi ska bjuda på. Smörgåstårta känns så trist, så det vi har kommit fram till är buffe av något slag, så nu önskar jag alla era tänkbara tips på buffemat som funkar på ett barndop.
Det som finns att tänka på är att det är en del barn/tonåringar i sällskapet som blir bjudna. Det finns ingen ugn i lokalen vi kommer att låna (vi har en lokal på området vi kan låna gratis) och heller inga direkta kokplattor.
Så det jag vill ha hjälp med är alltså buffemat och har ni något bra tips på presenter att önska till lill tjejen som inte är dom traditionella tråkiga sparbösorna osv, så släng med dom också!
Tack på förhand!
Jema och Minna
Det som finns att tänka på är att det är en del barn/tonåringar i sällskapet som blir bjudna. Det finns ingen ugn i lokalen vi kommer att låna (vi har en lokal på området vi kan låna gratis) och heller inga direkta kokplattor.
Så det jag vill ha hjälp med är alltså buffemat och har ni något bra tips på presenter att önska till lill tjejen som inte är dom traditionella tråkiga sparbösorna osv, så släng med dom också!
Tack på förhand!
Jema och Minna
- Jema
- Alltid online

Re: Japp, dags för barndop behöver tips!!!
Oj vad svårt....jag tycker smörgåstårta + vanlig tårta är både gott och enkelt eftersom de allra flesta gillar det. Men buffé är ju också gott såklart. Kan man inte göra fat med lite olika skinkor, korvar osv och ha sallad och potatissallad till? Är det kanske lite kallt på vintern?
Du kan ju göra en enkel tacobuffé också. Bara steka köttfärs och ha grönsaker och 1-2 såser till, sen nachocips. Behöver inte bli så dyrt, tycker annars att tacos har en tendens att dra iväg i kostnad.
Du kan ju göra en enkel tacobuffé också. Bara steka köttfärs och ha grönsaker och 1-2 såser till, sen nachocips. Behöver inte bli så dyrt, tycker annars att tacos har en tendens att dra iväg i kostnad.
- sprallos
Pastasallader är alltid bra, lätt att servera kalla och man kan variera massor. Bröd till, lite goda dressingar, kanske lite kallskuret till också.
-

Tossy - Alltid online

sprallos skrev:Oj vad svårt....jag tycker smörgåstårta + vanlig tårta är både gott och enkelt eftersom de allra flesta gillar det. Men buffé är ju också gott såklart. Kan man inte göra fat med lite olika skinkor, korvar osv och ha sallad och potatissallad till? Är det kanske lite kallt på vintern?
Tacos hade vi på Jespers 1 års kalas! Det var mycket uppskattat.
- Jema
- Alltid online

KAn ju även tillägga att ca 1 månad efter barndopet är det dags för 2 års kalas, så det är lite dubbelt upp som gäller just nu.
- Jema
- Alltid online

ja som tossy sa pastasallader funkar... även kallskuret med potatissallad. Ev dv plock som kanapéer, tex en bit lax, ost, m.m. allt som går o ha på pinne 
angåäende presenter så önskade vi oss pengar till liam. kanske inte var så kul men han fick ihop en bra slant som jag tror han kan uppskatta när han blir äldre.
angåäende presenter så önskade vi oss pengar till liam. kanske inte var så kul men han fick ihop en bra slant som jag tror han kan uppskatta när han blir äldre.
-

ToToRo - Alltid online

Kör på italiensk buffé med korvar, skinkor, pastasallader, brushetta m.m. Allt på en italiensk buffé är kallt, så det är enkelt att förbereda 
-

madeleinenaaw - Börjar hänga här en del

Tack för alla tips! Vi har kommit fram till att vi ska ha pastasallad, potatissallad, kallskuret kött/fågel och lite olika frukt och grönsaksfat på barndopet.
Fortsätt gärna och kom med fler tips det är alltid uppskattat med nya ideer!!
Fortsätt gärna och kom med fler tips det är alltid uppskattat med nya ideer!!
- Jema
- Alltid online

8 inlägg • Sida 1 av 1