jaha halsfluss :o( LÅNGT!!!
5 inlägg • Sida 1 av 1
jaha halsfluss :o( LÅNGT!!!
Då har hon fått sin första halsfluss Julia
började med att hon va lite förkyld i helgen, på måndag ville hon knappt äta el dricka. Tisdagen ville hon bara sova, ringde läkaren berättade hur det va och till slut säger hon, det låter som virus. Suck är det ända dom säger där borta.. Nu började hennes läppar bli lite torra, rädd för uttorkning, Men e det inte bättre så ring i morgon (igår) äntligen fick en tid kl 12 igår, pölsa bort i snön å va där till 12, sköterskan som skulle ta halsodling sa bättre läkaren får kolla henne först så slipper jag först hålla på med henne och sen läkaren, men vi har ingen tid förens kl 15.30,
inget gjordes första gången, suck, ska jag gå hem igen och sen tillbaka tar ju en stund att gå ca 10 min, men med all snö så ca 15 min om man har tur. Och gubben som jobbar till 18 kan inte komma ifrån, kör för ica, knan inte bara komma hem utan någon kan köra hans tur, chefen fick han inte tag i för han sov ( han hade plogat hela tisdags natten) men men, åter borta kl 15.30 läkaren kolla henne lyssnade men allt såg bra ut, men du får göra halsodling och ta en sänka sa han, sänkan va bra men som sagt a, hade halsfluss.. Penicillin i 10 dagar, och idag är hon bättre men lite grinig, men det får man ta, nu dricker hon bättre och äter bara välling..
Hoppas någon orkar läsa!!!
Hoppas någon orkar läsa!!!
-

tessan35 - Alltid online

Re: jaha halsfluss :o( LÅNGT!!!
Vet hur det är med halsfluss, Noel hade det i höstas och smittade mig så klart med det oxå! Inte roligt alls.
Men nu så vet du iaf att hon är bättre inom 3 dagar.
Krya på dig kramar från min och Noel till Julia
Men nu så vet du iaf att hon är bättre inom 3 dagar.
Krya på dig kramar från min och Noel till Julia
-

MinisMamma - Alltid online

Minismamma- Tack, ja hon blir ju bättre som tur är
vet själv hur jobbigt det är med halsfluss, jag har det ofta
jag hade det förra året när Julia va en månad, sen fick jag igen 3 mån senare.. Som tur va blev hon inte smittad men fy föe halsfluss
-

tessan35 - Alltid online

Hade det själv 6 ggr på rad för 7-8 år sen och oftast dubbelsidig. Fick åka till akuten på julafton för att få antibiotika. Så julmaten det året bestod av blåbärssoppa.. 
Ändå har mina mandlar blitt bortopererade när jag var 1år gammal.
Hoppas nu att hon inte får det igen på läääääänge och inte du heller!
Ändå har mina mandlar blitt bortopererade när jag var 1år gammal.
Hoppas nu att hon inte får det igen på läääääänge och inte du heller!
-

MinisMamma - Alltid online

Ja minismamma, hoppas det med. När jag gick på gymnasiet hade jag halsfluss 10 ggr på 1 år, men läkaren tyckte det inte va tillräkligt många ggr för att ta bort dom så mina är kvar 
-

tessan35 - Alltid online

5 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Barns hälsa & utveckling