Banner Forum Image

Jaha...då var det klart

Jaha...då var det klart

Inläggav p_holm » tor okt 30, 2008 07:50

Igår blev det klart att min man fått lägenheten som han sökt, så nu blir det snabba ryck. Det e inflyttning redan 1 december!
Nu e det bara det jobbigaste kvar...att berätta för barnen. Jag har inte velat göra det innan allt vart klart med var han ska bo.
p_holm

Re: Jaha...då var det klart

Inläggav sprallos » tor okt 30, 2008 08:32

Visst kommer det säkert bli jobbigt ett tag, men skönt att ni äntligen tagit beslutet. Det blir säkert en konstig jul, men så länge ni visar barnen att ni är överens och att ni ändå är vänner så går det ju flera gånger lättare...*kram*
sprallos

Inläggav Taweret » tor okt 30, 2008 10:41

Vad skönt att det är klart med var han ska bo så ni kan gå vidare. Förstår om det kommer bli jobbigt att berätta för barnen och att det kommer bli kämpigt ett tag framöver. Hoppas att barnen tar det så bra som möjligt nu när det flytten kommer ganska snabbt inpå.
Bild

Bild
Taweret
Alltid online
Alltid online

Inläggav p_holm » tor okt 30, 2008 10:48

Det kommer att bli tufft att bo ensam i detta stora huset, men jag får försöka klara mig. Barnen kommer säkert ha en massa frågor oxå, men det får man ta allt eftersom dom kommer o förklara på bästa sättet så att dom förstår.
p_holm

Inläggav Jenima » tor okt 30, 2008 11:03

usch vad jobbigt...men det är för allas bästa... bara ni är sams och inte låter barnen komma emellan skalldet nog gå att lösa...
Jenima

Inläggav p_holm » tor okt 30, 2008 11:21

Det kommer säkert att gå bra!
Min man ringde nu...dom från fastighetsbolaget hade ringt o sagt att inflyttning e 15 december istället. Det finns lite som måste fixas i lägenheten innan, men då får han lite mer tid på sig att fixa saker o ting.
p_holm

Inläggav Jenima » tor okt 30, 2008 11:27

Men då får han dra av på hyran väll? Ja kanske lite bättre..fast ganska tätt inpå jul? men har ni allt färdigt så bör det gå snabbt.
Jenima

Inläggav p_holm » tor okt 30, 2008 11:38

Ja det måste väl bli att han bara betalar halva hyran.
Han ska väl börja packa så smått och julen...ja det får bli som den blir
p_holm

Inläggav Lejonella » tor okt 30, 2008 21:12

Om era barn ser att ni står för detta beslut och att ni tror på detta så kommer det att gå bra!!! När mina föräldrar skilde sig så sade min storasyster: Jasså, det skulle ni gjort för länge sedan....
Bild

Bild

Bild
Lejonella
Alltid online
Alltid online

Inläggav Tyka » tor okt 30, 2008 21:20

Oj, ett omvälvande besked att komma med. Kan inte vara kul att behöva berätta något sånt :(
Toppen att du kan bo kvar! Skönt för barnen. Hoppas det inte blir för tajt ekonomiskt. Lycka till med allt! Du verkar jäkligt stark mitt i allt ändå :o
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Tyka
Alltid online
Alltid online

Inläggav Redhotwera » fre okt 31, 2008 22:31

Hoppas det går bra för dig och att det kommer gå bra att förklara för barnen. Lycka till!
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Redhotwera
Alltid online
Alltid online

Inläggav Angie1 » fre okt 31, 2008 22:45

Många kramar till er! jag håller mina tummar och tår för dig och hoppas verkligen att allt kommer ordna sig på ett smidigt och bra sätt!
KRAM
Angie1
Alltid online
Alltid online

Återgå till Relations problem