Banner Forum Image

Jag vill skiljas!

Jag vill skiljas!

Inläggav Bowzee » ons jan 14, 2009 01:48

Nej, jag vill ut.
Jag vill inte leva i detta kontrollerade äktenskap längre.
Jag vill vara en egen person med egna tankar och åsikter.
Jag vill kunna unna mig själv en tröja utan att behöva konsultera och fråga "går det bra att jag köper denna?" Då svaret inte heller alltid är ja.
Jag vill inte höra frasen "vad ska du med det till?" fler gånger. Antagligen önskar jag mig en sådan och det utan att bli ifrågasatt.
Jag vill kunna gå på en promenad utan att behöva berätta vart vi har gått, när och vilka vi träffat på vägen. Och vad de har sagt.
Jag vill kunna spendera en dag med min mamma utan att vara tvungen att återge allt vi pratat om.
Jag vill kunna lägga ut en bild på mig själv på vimedbarn.se utan att få frågan "varför tog du den bilden? För att du gör dig till? Vem ska se den?"
Jag vill inte höra "ska vi ha sex ikväll?" 17 gånger per kväll heller. Är jag inte sugen första gången så är jag det definitivt inte när du frågat den 7e gången heller. Och för den delen vill jag inte känna mig tvungen att ha sex för att du vill. Och jag vill inte höra dig sucka varje gång jag sagt nej.
Jag vill inte börja röka igen, men det blir bara svårare för varje gång du frågar om jag ska följa med ut på en kvällscigg.
Jag vill inte ha ett storarum eller sovrum med svarta möbler, svarta gardiner, svarta sängkläder och allt annat svart. Är jag inte deprimerad innan, så lär jag ju bli det.
Jag vill gärna äta något annat till middag än sånt som din mor alltid gör.
Men varför kan jag inte säga något av detta till dig?

Hjälp mig..
Bild
Bowzee
Stammis
Stammis

Re: Jag vill skiljas!

Inläggav Tigi » ons jan 14, 2009 02:00

:(

blir väldigt ledsen av ditt inlägg.....

vet tyvärr inte hur jag kan hjälpa...

kramar till dig från oss...
Bild

Bild
Tigi
Alltid online
Alltid online

Inläggav Taweret » ons jan 14, 2009 02:11

Bowzee stackare är det verkligen så du känner så måste du ta tag i din situation. Du kommer inte må bättre av att stanna kvar eller inget göra. Jag antar att du redan har försökt prata med honom om detta, men att det inte fungerar. Annars är ju det steg ett. Om du väljer att lämna honom, kan du då flytta på dagen? Kan du bo hos dina föräldrar under en tid så ni kan prova att vara ifrån varandra för att se vad som händer.

Vi finns alltid här för dig. hjärnan är ju lite trög så här på natten men hoppas mina frågor kan leda dig vidare en bit tills någon mer smarttänkt människa kan svara dig.

Kramar i massor!
Bild

Bild
Taweret
Alltid online
Alltid online

Inläggav anettejohansson » ons jan 14, 2009 08:18

De kan inte va sunt att va i ett sånt förhållande.

Jag vet , inte för att jag har eller gör de utan för att min mamma har gjort de i 13 år. När vi va mindre o bodde hemma. Allt sånt påverkade inte bara henne utan mig o min bror oxå! Antingen måste du ju prata med honom o hoppas på att han ändrar sitt beteende annars kanske du ska fundera på om de e så bra o va kvar ?!

Lycka till kram
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
anettejohansson
Alltid online
Alltid online

Inläggav sprallos » ons jan 14, 2009 08:46

Jag tycker att du ska ta ett snack med herrn...Även om det är jobbigt så måste du tala om för honom hur du känner det, annars förtvinar du inifrån...

Jag håller alla tummar och tår jag har för att det ska ordna upp sig...
sprallos

Inläggav Trötta mamman » ons jan 14, 2009 09:16

Har du försökt prata med honom och inte fått respons eller går han och tror att allt fungerar bra? Det låter som en jättejobbig situation - har det alltid varit så här? Att bara gå direkt är ju ett alternativ, vill du ändå försöka och han inte går att prata med så kan du ju skriva ner dina tankar som du gjort till oss och visa för honom. Familjerådgivning kanske oxå är ett alternativ, om du själv känner att det är det och om han skulle följa med på det.
Bild

Bild

BildBildBildBildBildBildBildBildBild

BildBildBildBildBildBildBildBildBild
Trötta mamman
Alltid online
Alltid online

Inläggav SofieLouise » ons jan 14, 2009 09:26

Stackare, låter som att du är i en väldigt jobbig sits...har det varit så här länge eller är det något som kommit med graviditet och barn? Många män förändras vid graviditet och barn :roll: Du måste prata med honom så att ni antingen kan ta er ur det här tillsammans eller att du kan gå din egen väg.
Önskar dig all lycka och hoppas att det löser sig på bästa vis så att DU mår bra!
*kramar*
BildBild
Bild
Användarvisningsbild
SofieLouise
Alltid online
Alltid online

Inläggav zettan » ons jan 14, 2009 09:35

usch vad tråkigt att ditt äktenskap är så. Har inget bra råd att ge men du jag ger dig styrka så att du lyckas hitta en bra lösning.
Användarvisningsbild
zettan
Alltid online
Alltid online

Inläggav Frixie » ons jan 14, 2009 10:09

Prata med din man...
Om det känns jobbigt så låt honom läsa ditt inlägg här...
Det kanske kan få igång en diskussion...
Något måste du i alla fall göra...

Lycka till...
Bild

PM:a mig om du behöver hjälp med något här på Vimedbarn!!!
Användarvisningsbild
Frixie
Moderator på Vimedbarn.se

Inläggav essie » ons jan 14, 2009 10:19

Berätta precis som du har skrivit här, eller låt honom läsa det (print ut eller nåt). Säg sedan att du menar allvar och vill skiljas så snart som möjligt om ingen förändring sker. Skräm honom lite.
essie
Har vimedbarn.se som startsida
Har vimedbarn.se som startsida

Inläggav Tossy » ons jan 14, 2009 10:29

Usch! Som jag tolkar ditt meddelande så är han en väldigt kontrollerande människa och möjligen svartsjuk. Att han hela tiden vill veta vad du gör, varje steg du tar, det känns väldigt farligt och som en psykisk misshandel, han trycker ner dig och låter dig inte vara en fri människa. Jag hoppas jag har tolkat det fel, men har jag inte det så kan jag förstå varför du inte vågar prata med honom om detta, det tror jag inte är en bra lösning till att börja med. Jag tycker att du bör ta kontakt med någon som du kan prata med om detta, som är proffesionell och kan hjälpa dig med vad du ska göra. Kanske kan du nämna det på BVC och få hjälp att bli slussad vidare därifrån? Jag hoppas verkligen att det löser sig till det bästa för dig!! Tänk på din dotter! Massor av styrkekramar till dig och vi finns här när du behöver oss.
BildBild BildBild
Användarvisningsbild
Tossy
Alltid online
Alltid online

Inläggav Chobb88 » ons jan 14, 2009 10:33

Usch vad tråkigt! :(
Jag tycker du ska prata me honom eller visa honom detta.
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
Chobb88
Alltid online
Alltid online

Inläggav Fru S. » ons jan 14, 2009 10:33

Jag har varit där du är (dock utan barn)

Ta dig ur det om du inte orkar längre. Var tydlig med att det är slut om du verkligen vill det.
Lämna inga "dörrar öppna". Det felet gjorde jsg och den personen förföljde mig läng och försökte styra mig.

Om du behöver mer stöd PM:a mig!
Bild
Bild
Fru S.
Alltid online
Alltid online

Inläggav LillaMalin » ons jan 14, 2009 11:34

Usch, jag började nästan gråta när jag läste ditt inlägg. Försök prata med din man, och hjälper inte det måste du i alla fall försöka vara stark och ta dig ur ditt förhållande. Jag lovar att det blir svårt, men tänk istället vad skönt det kommer bli när allt är klart och du kan börja leva ditt liv som DU vill leva! Stå på dig!
KRAM!
LillaMalin

Inläggav ZandraSanna » ons jan 14, 2009 11:39

usch, finns nog inget annat råd än att du måste prata med honom..
eller låta honom läsa detta du skrivit.. många kramar.. håller tår och tummar att det ska lösa sig.
ZandraSanna

Nästa

Återgå till Relations problem