Banner Forum Image

Jag ska bara ringa lite...

Fotat och scrappat - spana in och ladda upp!

Re: Jag ska bara ringa lite...

Inläggav MammaLotta » mån apr 06, 2009 18:17

Wow - va han klättrar! Duktig kille du har!! Och vilken duktig morsa som inte rusar fram och säger aj,aj - nej, nej du kan ramla!!! :lol:
Bild
Dotter -99 Son -02 Son -08

Bild
Användarvisningsbild
MammaLotta
Alltid online
Alltid online

Inläggav Tigi » mån apr 06, 2009 18:43

nej men här har jag missat en rolig tråd igen!!

så himla gosig han e då!! :D

Vldigt duktig klätterapa asså ! hehe.... :D

vem va de han skulle ringa....? ;)
Bild

Bild
Tigi
Alltid online
Alltid online

Inläggav sprallos » mån apr 06, 2009 19:34

Jag blir bara kallsvettig för alla "tänk-om", mest den där fönstret går sönder...alla andra vurpor skulle han klara sig med en bula.
sprallos

Inläggav moia » mån apr 06, 2009 19:35

Jag tycker det är så tråkigt att behöva säga "NEJ" hela tiden. Känns som vi gör det för ofta för han är överallt där han inte får vara. Så jag låter honom vara rätt ofta ändå, och bara vaktar. Sambon tycker inte han ska vara i lådor där botten kan gå ur t ex, men det får han för mig. Riva ut en massa cd-skivor eller alla böcker ur bokhyllan? Okej! Det är bara att gilla läget när man har barn.

Tigi: Vet inte, men jag gissar på mormor! =))
Användarvisningsbild
moia
Alltid online
Alltid online

Inläggav Tigi » mån apr 06, 2009 21:17

sitamoia skrev:Jag tycker det är så tråkigt att behöva säga "NEJ" hela tiden. Känns som vi gör det för ofta för han är överallt där han inte får vara. Så jag låter honom vara rätt ofta ändå, och bara vaktar. Sambon tycker inte han ska vara i lådor där botten kan gå ur t ex, men det får han för mig. Riva ut en massa cd-skivor eller alla böcker ur bokhyllan? Okej! Det är bara att gilla läget när man har barn.

Tigi: Vet inte, men jag gissar på mormor! =))

jaa känner oxå lita samma som dig där...låta barnen typ undersöka allt* (*förutom farliga saker då som tex varma platttänger , ugnen, klättre på balkongen etc) ....men man e ju alltid där å vaktar lixom :) ... hur ska dom annars kunna lära sig om sin kropp å vad den klarar av ;)... det blir ganska mkt nej här oxå..men nu har jag insett att det e inte kul å säga nej hela tiden, speciellt inte till såna grejjer som barnen faktiskt vill prova/är intresserade av just då och klarar av.... visst e det vääääldigt stökigt här hemma oxå då grejjer inte alls ligger där dom ska (ungar i farten) hehe men det går å leva med..... ;)
Bild

Bild
Tigi
Alltid online
Alltid online

Inläggav Trötta mamman » mån apr 06, 2009 21:46

HÅller med alla, superfina bilder - gud vad härlig han ser ut. Vår stora kille var mycket äldre när han klättrade men visst var man nervös, han klättrade ur spjälsängen rätt var det var och stod på huvudet, ett tips är en madrass eller ett täcke under så slipper du vara så nervös.
Bild

Bild

BildBildBildBildBildBildBildBildBild

BildBildBildBildBildBildBildBildBild
Trötta mamman
Alltid online
Alltid online

Inläggav moia » tis apr 07, 2009 10:17

Tigi: Ja man får nog bara lära sig att leva med lite stök och osorterade bokhyllor och annat. =)

Trötta mamman: Tack för madrass på golvet-förslaget! Jättebra idé ju! Får se vad vi kan fixa.
Användarvisningsbild
moia
Alltid online
Alltid online

Inläggav shoegal » ons apr 08, 2009 22:29

Men vilken tokfrans! Får ju hjärtklappning bara att se honom! ;)
Bild
shoegal
Alltid online
Alltid online

Inläggav Liina » ons apr 08, 2009 22:54

han är så fin så man nästan fäller en tår men HUR FAN VÅGAR NI??? Han måste vara intellektuellt gjord för klättring, för min lilltjej kan klättra men hon kan aldrig någonsin komma ner (förutom om man sitter bredvid och utan problem kan hjälpa henne, då klarar hon sig fint själv). För henne är det ett kul äventyr att bara volta bakåt och se vad som händer, oftast så är det ju att en skräckslagen mamma kastar sig som stötdämpning men en å annan gång så är det ju inte så lyckligt...

Idag satt jag två sekunder vid datorn (elsa hatar när jag är ens i närheten av datorn så jag rör den knappt när hon är vaken men jag skulle trycka på byt låt jättesnabbt) och på den tiden hinner hon upp i vår fåtölj, vända om och börjar gå utåt, alltså rakt ut över kanten. Jag fick kasta laptopen i golvet och kasta mig och hann fånga hennes lilla ansikte med alla de små tänderna ungefär en centimeter ovanför golvet. Hennes kropp slog ju fortfarande i golvet så gråt blev det ju men inga förlorade tänder eller brutna näsor, tack och lov!

Så jag avundas antingen er sons intellekt eller er våghalsighet!
Bild

Http://www.linita.blogg.se
Liina
Alltid online
Alltid online

Inläggav moia » tor apr 09, 2009 09:52

Liina: Haha, kan se hur datorn flyger åt ena hållet och du åt andra. Egentligen är det ju inte så roligt när de små slår sig, men du målar upp en riktigt charmig bild. Men ja Vincent är smart när han klättrar, alltid benen först när han ska ner. Han kan hänga och dingla på vår sängkant ett tag när han är påväg ner och långsamt hasa ner mot golvet (vi har en hög säng, ungefär lika hög som Vincent är lång). Det känns skönt att inte behöva vara riktigt lika hönsimammig som jag skulle varit om han kastade sig hejdlöst utför, hu!
Användarvisningsbild
moia
Alltid online
Alltid online

Inläggav grynet_å_jag » tor apr 09, 2009 10:17

Vilken grabb!! Härliga bilder!
Användarvisningsbild
grynet_å_jag
Alltid online
Alltid online

Föregående