Banner Forum Image

Jag säger upp mig...

Community del för känsliga ämnen.

Jag säger upp mig...

Inläggav Fru S. » mån apr 27, 2009 11:24

Idag vill jag säga upp mig.

Jag orkar inte med att stressa fram en renovering.
Jag orkar inte städa, diska, tvätta, laga mat, ta hand om sonen och mig själv.
Jag vill inte ha ont i skallen av alla krav, inre och yttre.
Jag vill inte vara med längre om det ska kännas så här.

Kan inte alla bara sluta?
Sluta stressa mig.
Sluta hänga på mig.
Sluta gnälla.
Sluta fråga.
Sluta ställa krav.

Längtar bort.
Längtar efter tystnad.
Längtar.

Men jag biter ihop. (hej migrän!)
Jag städar, handlar, spacklar, dammar, vyssar, tröstar, stressar.

Och hoppas att det blir bra till slut.
Bild
Bild
Fru S.
Alltid online
Alltid online

Re: Jag säger upp mig...

Inläggav Sinus » mån apr 27, 2009 11:36

Skickar massor med styrkekramar!
Känner igen mig i dina tankar...än har vi mest ljusa dagar men ibland vill man bara gå iväg och bara vara själv. Men man har för mkt samvete och ansvarskänsla. Och så är då iaf jag för tyst. Biter ihop istället för att ställa krav på andra. Men jag vill inte stressa dem...
Bild
Användarvisningsbild
Sinus
Alltid online
Alltid online

Inläggav Trötta mamman » mån apr 27, 2009 11:43

Fru S. Jag tror vi är många som känner igen oss i dina känslor och tankar. Var rädd om dig och säg ifrån, du kan inte orka och klara av allt själv. Huvudvärken är ett första varningstecken på att du behöver avkoppling och tid för dig själv innan du blir helt sönderstressad. Jag vet att det är svårt och jobbigt och jag hamnar där själv titt som tätt. Vill bara att du ska veta att du inte är ensam men att det bara är du själv som kan vara tydlig och tala om för din omgivning att du inte klarar av alla krav längre. Tänk på att få tid över att njuta av din bebis oxå och inte bara stressa runt. En kvinna runt 55 år med utmattningsdepression sa en gång till mig - städa inte bort ditt liv - se hur jag har det nu. Jag brukar tänka på det när livet snurrar för fort. Vi kvinnor ska alltid vara så duktiga och klara allt och vi själva kommer i sista hand.
Bild

Bild

BildBildBildBildBildBildBildBildBild

BildBildBildBildBildBildBildBildBild
Trötta mamman
Alltid online
Alltid online

Inläggav Tigi » mån apr 27, 2009 12:15

åååhh vad jag känner igen mig!! Idag e en sådan där dag för mig!..jag e sjuk- ont i huvet ont i kroppen, hängig, kan inte äta + pollenallergi....å såååklart ska Ungarna krångla med maten (Tibella har inte ätit nått idsag) va hängiga å klängiga å allmänt tjuriga hela tiden...men det e synd om dom oxå...Tibella e lite sjuk hon hade lite feber igår å båda två e snoriga (tror de oxå har pollenallergi) men jag tycker synd om mig idag :( . även om jag e sjuk så har jag fått tvätta, ta hand om barnen på morgonen (M sov) - vi brukar gå upp med barnen varannan dag, asså ena dagen går jag upp då dom vaknar å e med dom å andra dagen går M upp å e med dom så att den andra kan få lite "sovmorron"...iallfall ....han gick inte upp för mig! Om han hade vart sjuk så hade jag gått upp för han...aja jag frågade honom inte då men det ska la han fatta?! ;) lr?...

Nu e det lugnt å tyst här hemma...jag sa åt dom att åka till svärmor....så nu ska jag vila! Gör något liknande du!! Det förtjänar du! (jag har ju turen att killen jobbar hemma så vi e alltid båda två hemma..... så på så sätt ska jag inte klaga .....

massa kramar till dig Fru s!
Bild

Bild
Tigi
Alltid online
Alltid online

Inläggav Fru S. » mån apr 27, 2009 13:11

Tack gulliga, underbara ni!

Vi ska ha kalas både på torsdag och fredag här, det är nog därför som det tynger extra just nu.
Men det är också så att jag tar planerandet själv, eftersom min (underbare, älskade) man brukar göra allt bakfram....

Men nästa vecka då ska jag ta ledigt en halvdag och dricka lite skumpa i badet och läsa!

Nu MÅSTE jag iväg!

Stor kram!

Tigi: Tips på UNDERBAR allergimedicin: Aerius. Den är receptbelagd men jag skulle inte kunna leva utan den. Jag har också grym allergi och med den så blir jag nästan symptomfri! Ring din läkare och BEGÄR att få den. Tror inte barn kan ta den dock....
Bild
Bild
Fru S.
Alltid online
Alltid online

Inläggav Tigi » mån apr 27, 2009 13:25

Fru S. skrev:Tigi: Tips på UNDERBAR allergimedicin: Aerius. Den är receptbelagd men jag skulle inte kunna leva utan den. Jag har också grym allergi och med den så blir jag nästan symptomfri! Ring din läkare och BEGÄR att få den. Tror inte barn kan ta den dock....

tack för tipset :) ... ååh kalaset kommer gå fin fint om det e du som e planeraren :D. Lycka till me allt!
Bild

Bild
Tigi
Alltid online
Alltid online

Inläggav ullis78 » mån apr 27, 2009 21:37

Nämen usch vad jobbigt för dig! Många ställer alldeles för höga krav på sig själva men det är ju ännu jobbigare om det kommer från dom runt omkring en!! Herregud, du gör det du kan och orkar och massa till ju! Nää man behöver verkligen lite egentid, har själv vart hel kass på att ge mig det!

Känner själv att ska det bli gjort ngt här hemma, allt ifrån Mandis rum till trädgården o måla om huset så hänger det på mig. Lillans pappa är ute o jobbar med div saker hela tiden, vilket iofs e bra för ekonomin, men allt blir hängandes på mig o Amanda behöver knyta an till sin pappa mer för allas skull!

Försk att stjäla lite tid så du kan ladda dina batterier!

Lycka till med kalaset, det kommer bli så lyckat e jag alldles säker på!

Kramar till dig o Mandis skickar en köss till sin fästman o hälsar at han ska vara extra snäll mot sin mamma nu!
Bild

BildBild
Användarvisningsbild
ullis78
Alltid online
Alltid online

Inläggav essie » mån apr 27, 2009 22:20

Det hade lika gärna varit jag som skrivit det där. Visst är vissa dagar extra jobbiga och som om hela världens tyng vilade på ens axlar?
essie
Har vimedbarn.se som startsida
Har vimedbarn.se som startsida

Inläggav Fru S. » mån apr 27, 2009 22:54

Ullis78: Jag stal 20 minuter ikväll....Gjorde lite yoga. Jag har även bestämt att jag ska gå ut nästa helg.

essie: Jag vet precis vad du menar. Vissa dagar skulle jag vilja rymma...... Det är tur att man älskar sitt barn så mycket....

Till alla andra som läser detta: Att erkänna sina svagheter är en människas största styrka. Jag hoppas att någon läser detta och inte känner sig så ensam. Vi är fler trötta, utsjasade mammor här inne....

Stor kram.
Bild
Bild
Fru S.
Alltid online
Alltid online

Inläggav Lejonella » tis apr 28, 2009 14:02

Det där sista du skrev om utsjasade kvinnor skriver jag under på, jag har fått en ENORM klåda i hårbotten så att jag river upp blodiga sår och jag är övertygad om att det beror på att jag är stressad..och att jag inte får sova (Lucas är fortfarande vaken i timmar nästan varje natt, jag vet inte hur vi ska få till detta). Paniiiiiiiik om jag tänker på alla krav för länge. Då bryter jag ner kraven i "ett och ett" som små delmål, vilket gör det hela något mer hanterligt. Och Fru S: Vi hade åxå fler dagar som folk grattade Lucas och jag köpte glass och bär en av dagarna så jag slapp baka tårta, och var så snurrig att jag glömde bort att ställa fram glassen på bordet. Typiskt mig.
Bild

Bild

Bild
Lejonella
Alltid online
Alltid online

Återgå till Känsliga ämnen