Banner Forum Image

Jag polisanmälde en barnmisshandel

Community del för känsliga ämnen.

Jag polisanmälde en barnmisshandel

Inläggav _sofie » sön maj 03, 2009 22:37

Häromdagen var jag och Linnéa och handlade i närbutiken.
In i affären kommer en kvinna och hennes son, runt 5- 6 år. Först lade jag inte så mycket märke till dem utan uppmärksammade bara att mamman verkade väldigt arg på sin pojke. Efter en stund blir kvinnan mer och mer våldsam och aggressiv. Hon rycker, sliter och knuffar den lilla pojken genom affären och fräser: "GÅ DÅ!! Vad fan, ska du stå här hela jävla dan eller? Du ska fan inte ha nån jävla mat när vi kommer hem så som du trögar!" Pojken går med huvudet nedböjt och svarar inte på mammans anfall. Även fast han gör som hon säger så upphör hon inte att slita och putta honom. När de kommer fram till kassan frågar pojken om han får köpa en tidning varpå mamman svarar: "Ta den jävla tidningen då. Sedan går du fan ut till bilen och håller käften!"
Där står jag. Jag och min dotter står och bevittnar hur en mamma fulkomligt dränker sin pojke i hot och glåpord. Vi var absolut inte ensamma. Flera andra reagerade, stannade upp, tittade storögt och fortsatte sedan att handla. INGEN gjorde något!! Helt skärrad betalade jag snabbt det jag handlat och går ut till parkeringen för att se vart de tar vägen. De har parkerat bredvid vår bil och samtidigt som jag knäpper fast Linnéa bevittnar jag det mest fruktansvärda jag någonsin upplevt.
Pojken sitter i framsätet. Mamman vill ha någonting som ligger på golvet där pojken har sina fötter. När han inte flyttar fötterna tillräckligt snabbt så tar hon tag i hans vrister, drar upp benen och bankar dem mot bilens instrumentbräda. Pojken skriker till av smärta och börjar gråta och jag skriker rakt ut: "NEEEJ!!"
Mamman tittar på mig genom det nedvevade fönstret, startar bilen och åker iväg.
Helt skärrad lyckas jag ändå ta bilnumret.
Jag stod på stod kvar på parkeringen när jag ringde och gjorde en polisanmälan. Tårarna bara sprutade och jag kunde knappt prata när jag skulle berätta vad som hade hänt. Anmälan togs på stort allvar och kvinnan jag pratade med var jättebra.
I efterhand har jag fått höra att mamman i butiken tydligen är riktigt elak mot sina barn. Grannar har hört henne skrika åt sina barn att hålla käften mitt i natten när barnen är ledsna och att hon ofta kallar dem för fula saker. Men VARFÖR GÖR INGEN NÅGOT????
I efterhand har jag insett att jag kunde ha gjort så mycket mer. Varför gick jag inte fram? Varför sade jag inget redan i affären?
Men i ärlighetens namn var jag faktiskt rädd. Jag hade Linnéa på höften och jag hade aldrig förlåtit mig själv om hon hade råkat illa ut.
Kvinnan på polisen sade att de tar hand om kontakten med socialen men kan man lita på detta? Instinktivt vill jag ringa både socialen och polisen för att ta reda på vad de gör och vad som händer men kvinnan på polisen försäkrade mig att de gör allt de kan.

Hela helgen har jag mått jättedåligt. Jag drömmer om den stackars pojken och jag har gråtit i omgångar.
Jag orkar inte ens tänka på vad hon gör mot sina barn bakom stängda dörrar när hon kunde misshandla honom såhär mitt i centrum.

Varje kväll sitter jag, Linnéa och Linnéas pappa i soffan och myser. Vi läser en bok och kramas och pussas. De senast kvällarna har jag inte velat släppa henne. Tanken på att någon kan vilja göra sina barn illa får mig att vilja kräkas.
Bild
_sofie
Alltid online
Alltid online

Re: Jag polisanmälde en barnmisshandel

Inläggav Ninni82 » sön maj 03, 2009 22:51

Va stark av dig att ringa. jag skulle ha gort samma sak. Hoppas att pojken har fått hjälp av socialen och att kvinnan blir dömd. inget barn förkännar att bli slagen vad man än säger eller gort.

stora kramar från oss.
Ninni82
Har vimedbarn.se som startsida
Har vimedbarn.se som startsida

Inläggav Strumpan » sön maj 03, 2009 22:51

Riktigt bra gjort av dig!!!

Fy vilken hemsk människa :( ! Hoppas verkligen att det händer något nu och att barnen får det bättre.
Det är så himla hemskt att sånt här händer barn (och andra med för den delen)!
Isabelle 080725
Josefine 100330
Användarvisningsbild
Strumpan
Alltid online
Alltid online

Inläggav viktoria.ö » sön maj 03, 2009 22:59

Jag fattar inte hur man kan behandla sina barn så! De allra finaste och dyrbaraste man har?!? Bra gjort av dig att anmäla, det borde vara en självklarhet för alla men verkar ju tyvärr inte vara det! Hoppas socialen gör något åt det bara!
Kolla in min tårtblogg http://cakesbyw.blogg.se/

STOPPA BARNPORREN PÅ INTERNET
Ser ni något kan Ni DIREKT anmäla det här:
http://www.ecpathotline.se/hotline.asp

BildBildBildBildBild
Bild
viktoria.ö
Alltid online
Alltid online

Inläggav Ki27 » sön maj 03, 2009 23:07

Fy.. jag börjar ju gråta... :cry: FY F----N vilka svin en del är!!!
Jag mår illa.
Stackars stackars lilla barn.... :(

Åhh va BRA att DU ringde!!!!!

Jag skulle inte heller vågat säga till... min syrra gjorde det till en kvinna som var elak mot sin dotter i en affär.. men hon fick inte mycket för det.. man ska inte lägga sig i helt enkelt....

Hoppas det händer något nu.. stackars barn... :(
Ki27
Alltid online
Alltid online

Inläggav linnea09 » sön maj 03, 2009 23:25

Bra gjort!!Vi måste hjælpa barnen,de ær oskyldiga och hjælpløsa.Ibland måste man lægga sig i helt enkelt.Precis,vem vet vad hon gør bakom stængda dørrar?Varfør skaffar sådana mænniskor barn?HEMSKT! :(
Användarvisningsbild
linnea09
Gillar vimedbarn.se
Gillar vimedbarn.se

Inläggav *77:an* » mån maj 04, 2009 08:47

Jättebra att du anmälde till polisen! Om jag var du så skulle jag anmäla till socialtjänsten också. För säkerhets skull. För att en anmälan till ger mer tyngd. Om något mer händer så finns din anmälan redan där. Om mamman på något sätt skulle försöka trassla sig ur anmälan från "polisen som bara vill sätta dit henne.." så finns dina ord där med. Starkt gjort av dig som vågar!
*77:an*
Nykomling
Nykomling

Inläggav LillaMalin » mån maj 04, 2009 08:57

Jag har läst böcker om detta..att det händer..att folk misshandlar sina barn..men man vill ju inte inse att det verkligen händer i vardagen som vi lever i NU! Det var riktigt bra gjort av dig att anmäla henne! Hoppas att hon får vad hon förtjänar och att hennes barn får hjälp att komma till en bättre familj!
LillaMalin
Alltid online
Alltid online

Inläggav Taweret » mån maj 04, 2009 08:58

Vad bra att du vågade ringa. Hoppas nu bara att polisen går vidare och anmäler till socialen, det verkar ju dock som om familjen redan är känd där eller borde vara iaf.
Bild

Bild
Taweret
Alltid online
Alltid online

Inläggav Linds » mån maj 04, 2009 09:02

Bra att du anmälde, jag önskar att fler människor gjorde som du, visade civilkurage och tog sitt ansvar!
Jag håller med 77an, ring till socialen också, för säkerhets skull, så att det verkligen inte försvinner i hanteringen.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Linds
Alltid online
Alltid online

Inläggav cornelia19 » mån maj 04, 2009 09:28

Men va hemskt, tyckr att du va jätte stark som ringde då ingen annan gjorde. Man måste skydda sitt barn och du ringde sen.

Säger som de ansra ring soc.
Användarvisningsbild
cornelia19
Alltid online
Alltid online

Inläggav Chobb88 » mån maj 04, 2009 11:33

Otroligt bra av dig att ringa!!

Stackars barn! :( :( Hur kan man göra så!?

Ja ring soc också! :)
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
Chobb88
Alltid online
Alltid online

Inläggav _sofie » mån maj 04, 2009 17:25

Jag ringde soc. idag. De har kontakt med polisen och försäkrade mig om att detta tas på fullaste allvar. Hon kunde också berätta att de håller ögonen på familjen sedan tidigare. Det känns skönt att det verkligen görs något och nu kan jag ju inte mer göra än att hoppas på det bästa.. Jag ska dock ringa till soc. om någon månad och kolla hur det går.

Nu ska jag krama min dotter i sisådär en evighet innan det är läggdags.
Ta hand om era barn!
Kraam
Bild
_sofie
Alltid online
Alltid online

Inläggav Frixie » mån maj 04, 2009 21:33

Vad härlig att det finns människor som du...
Människor som inte blundar för såna här saker....

Jag hoppas verkligen att den lille killen och hans familj får hjälp så att det inte händer ännu otäckare saker...
Bild

PM:a mig om du behöver hjälp med något här på Vimedbarn!!!
Användarvisningsbild
Frixie
Moderator på Vimedbarn.se

Inläggav shoegal » mån maj 04, 2009 23:14

Jättebra att du ringde polisen!

Socialtjänsten får automatiskt alla anmälningar från polisen som gäller barnmisshandel, oro för barn, missbruk hos föräldrar etc och socialtjänsten är skyldiga att utreda alla anmälningar (tyvärr innebär inte detta att det automatiskt blir åtgärder, men utredning görs alltid, och i utredningen kommer man fram till om det behövs åtgärder/insatser). Men superbra att du ringde soc också, hellre ringa en gång för mycket än för litet!
Bild
shoegal
Alltid online
Alltid online

Nästa

Återgå till Känsliga ämnen