Banner Forum Image

Jag ogillar bebisar ;)

Diskutera vanliga barnsjukdomar och barns utveckling

Re: Jag ogillar bebisar ;)

Inläggav hellokitty » tor apr 15, 2010 07:11

herre gud ja kan inte annat än hålla med ända sen charlie föddes har jag bara längtat till hans skall bli större o man kan göra saker.. de e först nu som de börjar "roligt" om man säger så eller ja för typ en månad sen kanske. när han börja kunna förflytta sig själv och man mer kan "prata" med han, leka med han osv.... ;)
BildBild
BildBild
hellokitty
Alltid online
Alltid online

Inläggav moia » tor apr 15, 2010 09:16

Haha, söta lilla Leiha! Jag fick flashbacks från när Vincent var liten bebis och hade låååånga utbrott. Jag blev så trött och less och ledsen och slut att jag inte visste vad jag skulle ta mig till, och så fotade jag honom (kändes helt känslokallt att ta fram kameran då) för att jag bara inte stod ut och behövde kunna visa upp alla känslor eller nåt. Udda reaktion jag hade - "Nej nu orkar jag inte mer, nu tar jag fram kameran." =))

Hon är för övrigt ljuvligt söt när hon ler, sug i dig styrka av de stunderna!
Användarvisningsbild
moia
Alltid online
Alltid online

Inläggav veronica82 » tor apr 15, 2010 09:24

jag känner också igen mig...ibland har jag funderat på om man ska lägga in sig. Nelly har sina dagar visa dagar är hon glad och mysig.visa dagar känner man att man inte hinner med något. för att jag ska hinna här hemma måste jag städa på dagen och tvätta..jag kan vänta tills min man kommer hem men då är jag så trött att jag nästa går och lägger mig direkt när han kommer hem. att han ska göra något kommer inte att ske han ser inte att det är skitigt och han kan bara städa när jag inte är hemma. det är inte lätt att städa med en unge på armen. sen har jag min 2 åring som gärna vill att man ska sitta och mysa men det går inte för jag måste ha nelly i famnen om man inte aktiverar henne skriker hon så jag får leka men 2 åringen när den nelly sover men då vill jag fixa...

Jag bara klagar
Bild

Bild
Användarvisningsbild
veronica82
Alltid online
Alltid online

Inläggav ToToRo » tor apr 15, 2010 10:27

veronica82: detta är ju klagoplanket :)

sitamoia: hihihi kameran gör ju så man kommer lite längre bort ifrån skriket :) sen så vill man ju ha lite sånna bilder med. På liam har jag mest glada mysiga bilder och det ger ju kanske en liten skev bild ifrån hur det verkligen var.

nu sover lillskruttan i alla fall. trodde det skulle bli en hemsk dag men den verkar bli bra så nu ska jag städa lite :) (ja, jag gör sånt ibland, men så sällan jag bara kan)
Användarvisningsbild
ToToRo
Alltid online
Alltid online

Inläggav Maiyah » tor apr 15, 2010 13:55

Städa..jaa. Det borde nog stå högre på prioriteringslistan än vad det gör...lyckas alltid halka ner när dagen lider och så står man där på kvällen och bara undrar var dagen tog vägen och lika stökigt är det som när man startade om inte värre!

Om vi ändå är inne på klagande så måste jag säga att jag kan bli galen på allt kladd!! Nu har många av er lite mindre bebbar så de har väl inte börjat riktigt än men jag vill lova att med en 2,5 åring och en 10 månadersbebis som vägrar bli matad och dessutom bara ska äta samma som storebror så blir det så sjukt kladdigt varje måltid! Driver mig till vansinne, får sanera hela köket tre gånger per dag. Och det är ju inte som att Cera lär sig av Kaspian när det gäller bordsskick, snarare tvärtom, innan hon började äta åt han gärna med sked och gaffel, superfint och spillde sällan, nå hivar de in maten med händerna båda två och Kaspian ska bjuda henne på de bitar han tycker är mindre goda och....ja ni förstår vad jag menar, det blir mat högt och lågt.

För att uppväga gnället kan jag ju berätta att jag var på IKEA idag med mina två gullungar, gick hur bra som helst, de charmade alla och jag lyckades handla allt jag hade tänkt. Och fika, och äta lunch! De ni, helt ensam med båda två och bara en liten paraplyvagn..var lite körigt när jag hämtat de lite större möblerna och hade en stor IKEAvagn och den vanliga vagnen men det gick det med. Och båda var vakna hela tiden, sen somnade båda i bilen på vägen hem :-)
BildBild

BildBild
Maiyah
Alltid online
Alltid online

Inläggav Sinus » tor apr 15, 2010 20:52

Här är en till som inte gillar små bebisar :) Fast jag tycker att hela första året var jobbigt. Har allvarliga funderingar på att inte skaffa nån fler för jag vet inte om det är värt det första året. Tills vidare nöjer vi oss med en. Det är fullt upp ändå kan man säga :)
Bild
Användarvisningsbild
Sinus
Alltid online
Alltid online

Inläggav evelinah » tor apr 15, 2010 21:18

jag skriver också under den rubriken! ;-)

det känns som man inte får skriva så (fastän vi nu e flera som skrivit det) men jag är nog inte heller någon bebismänniska. klart jag älskade Mio från första stund men..

första månaderna - bajsblöjor som läckte, magont och skrik, amning med mjölken sprutandes överallt, dåligt med sömn.. klart hon var min gosefis då också men ni förstår ;-)

när Mio väl var några månader tyckte jag det blev roligare & roligare för varje månad som gick. nu är det ju underbart att vara mamma med allt bus, lek, prat & skratt. jag gillar nog småbarn bättre än bebisar för jag själv är lite barnslig, tycker med det är kul att bygga sandkakor, pyssla, gunga och blåsa såpbubblor ;-)
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
evelinah
Alltid online
Alltid online

Inläggav Sinus » fre apr 16, 2010 15:12

Måste ju säga att det känns något bättre när jag inser att det här kanske inte är så ovanligt. Andras bebisar är söta, men nån fler egen vet jag inte om jag vill ha :) Ganska bra om man kan låna en en liten stund och sen lämna tillbaka :)
Bild
Användarvisningsbild
Sinus
Alltid online
Alltid online

Inläggav ToToRo » fre apr 16, 2010 21:13

maiyah: tro mig fats min lilla bebis inte e där ännu kommer jag aldrig glömma liams måltider. Jag fick nästan känslan att jag inte gjorde nå annat än att fixa fram maten och sen städa undan efter den. kan ju säga att det fortfarande e kladdigt men nu tar ju inte städen efteråt lika lång tid som det gjorde att laga mat :).

evelinah: sån e jag med.. älskar att leka me de lite halvstora barnen. gärna kring 3årsåldern
Användarvisningsbild
ToToRo
Alltid online
Alltid online

Inläggav Strumpan » fre apr 16, 2010 21:30

Jag sitter också och räknar dagarna tills lillfisan blir lite äldre. Längtar tills hon blir lite jämnare i sömn/vakenperioderna och tills hon blir stadigare i nacken.

Men shit vad hon är vaken min lilla skrutt!! Hon är vaken i timmar i sträck! Gissa vad hon helst gör då? Snutta snutta snutta såklart. Jag slår nog rot i soffan snart :roll: . Men söt, det är hon ;) :) .
Isabelle 080725
Josefine 100330
Användarvisningsbild
Strumpan
Alltid online
Alltid online

Inläggav ToToRo » mån maj 03, 2010 14:45

Måste bara rapportera att livet börjar vända i stugan. Min lilla buttra skrikhals har börjat förvandlas till en bubblande gla-skit med en aning bättre rutiner. vissa saker kvarstår som hennes hetska temprament då hon väl blir sur och jag kan inte få henne att sova på så många andra sätt än i bärsele. Men nu har hon långa vakentider där hon är mycket lycklig och jollrar som bara attan. Hon tar även flaskan (vilket hennes bror inte gjorde) så jag har även lyckats flytt huset vid några tillfällen. Så idag hade jag och liam vår första riktiga bebisfria förmiddag då vi åkte in till stan oh möspös bara vi två. Vet inte vem av oss som var lyckligast :)
Användarvisningsbild
ToToRo
Alltid online
Alltid online

Inläggav LillaMalin » mån maj 03, 2010 20:14

Här har det väl börjat vända med..för att återigen komma tillbaka..hon är inte frisk min lilla prutt tror jag.. Hon har massa slem i halsen, hostar, är hes och grinar. Sova ville hon inte heller och har spytt endel både igår och idag. Hon känns inte varm för fem öre så feber tror jag inte att hon har. Men men..snart får jag väl se ljuset ur mörkret igen ;)
LillaMalin
Alltid online
Alltid online

Föregående

Återgå till Barns hälsa & utveckling