Banner Forum Image

Jag känner mig som en kass mamma:(

Diskutera fakta och råd kring barnsäkerhet, barnvagnar, bärsjalar och bilbarnstolar

Jag känner mig som en kass mamma:(

Inläggav kimulf » mån mar 15, 2010 11:53

Visste inte vart jag skulle lägga denna tråd men tycker den ska gå under "säkerhet"
Jag måste bara skriva av mig för jag klandrar mig själv så jäv** hårt.

Vi har ett vardagsrums bord då ena halvan är en glasskiva väger ca: 2 kg... Innan alex var född sa jag att vi måste köpa nytt bord för denna glasskivan glider lixom i sina "skenor" å kan ramla ner. Tiden gick å han blir 8 månader nu snart å bordet var fortfarande kvar igår.
Jag hade satt härnskydd vid glasskivan så den satt riktigt stadigt tyckte jag men ack så fel jag hade. Skivan lossnar sambon hinner dra undan alex så han inte fick den i huvudet men den hamnade på tån....asså fy faaaan vad tänker jag med??? Hr lat får man vara? Tänker man nåt så ska det fan ske på en gång men inte förrän det händer nåt gör man nåt åt saken..,
Det droppade blod å nageln var helt svart å jag var i upplösningstillstång så sambon tröstade alex å jag ringde vårdguiden....jag fattade ju att vi var tvungna att åka in men jag borde få en snyting som e så sirapig i huvet....När sjuksyster gun svarade sa hon att vi skulle åka in ...det fattade jag egentligen.. Lindade in bebisen i fleecefilt sattes i bilstolen å pappa körde in till astrid lindgrens akut.. Alex somnade på vägen in å sov en halvtimme.
En syster tittade på tån å sa oj vi måste nog ta bort nageln å bedöva osv å jag bara grina.
Det gör ju så ont i tårna stackars alex.
Han fick en stor dos alvedon å sen var det bara att vänta å vänta å tån stor som en luftballong å senjag som satt å skämdes å tänkte att varför tog jag inte bort bordet???
Upp till röntgen men inget brutet ner igen å tvätta rent.....nageln satt fast tack å lov men den kommer ju att ramla bort.
Jag säger bara tack å lov att min dumhet inte skadade han mer iaf....
Kram skamsna kim
BildBildBild
kimulf
Har vimedbarn.se som startsida

Re: Jag känner mig som en kass mamma:(

Inläggav Taweret » mån mar 15, 2010 14:18

Jag kan förstå att du klandrar dig själv men det ska du inte göra. Det där är sånt som händer, visst hade ni kunnat förhindra just denna skada men då hade det hänt något annat. När han börjar klättra och bli än mer rörlig än vad han är nu så kommer det ske mer skador, det är ett under att det inte hänt mer här hemma än vad det gjort.

Hoppas att ni varit och köpt ett lytt bord nu så du slipper tänka på den där glasskivan.

Kram!
Bild

Bild
Taweret
Alltid online
Alltid online

Inläggav kimulf » mån mar 15, 2010 14:48

Hej Taweret,nej nu e vi utan bord ¨å så får det vara ett tag. Har inte hittat nåt som fallit mig ismaken riktigt...
Jagvet att det är som du säger men man blir ju så arg han är redan jätterörlig det e därför jag borde agerat tidigare men nu e det som det e å jaghar lärt mig en ordentlig läxa.
Känslan jag fick igår när det hände alex nåt var fruktansvärd... Nu är jag livrädd att något värre kommer hända å min sambo säger att det kommer hända saker men jag kan inte bara låta det ske. Fy det här var otroligt jobbigt även om det nu gick bra. Tack för ditt svar:)
BildBildBild
kimulf

Inläggav milla » mån mar 15, 2010 16:16

Det är alltid lätt att vara efterklok... De e så lätt hänt att något kommer imellan och så blir det inte riktigt av att man gör det man tänkt,förstår att det kändes jätte jobbigt,skönt att det inte blev värre :D Då fick du en anledning att shoppa nytt bord då :lol:
[url=http://lilypie.com]Bild[/url
Bild
milla
Alltid online
Alltid online

Inläggav jessikan » mån mar 15, 2010 16:18

Det var nog bara en liten försmak på vad som komma skall i framtiden :). Visst är det hemskt när det händer olyckor och vad som än händer så vänder man varje "olycka" hur stor eller hur liten till sin egen nackdel. Man glömmer lätt alla gånger man skyddar och räddar sitt barn.

Jag har fyra barn mellan 14 månader och 19 år och jag kan meddela att det har varit MÅNGA besök på akuten...
Användarvisningsbild
jessikan
Galen i vimedbarn.se
Galen i vimedbarn.se

Inläggav kimulf » tor mar 18, 2010 14:49

Oj jag har inte alls tänkt på alla gånger jag "räddat" alex.
Nej man kan nog inte vara där jämt... Vilka kloka ord tjejer...jag ser inte utanför ramarna just nu tack.
Till råga på allt måste han ha blivit smittad av magsjuka på sjukhuset så stackarn har både haft ont i tån spytt å bajjat.. oj oj oj jag har aldrig känt så här för någon.
Jag har alltid varit så hård å tuff men igår grinade jag för jag tyckte så synd om honom...jag måste ta mig samman pust.
Trodde heller aldrig att man kunde älska någon så fruktansvärt mycket... han e det bästa som någonsin hänt mig. Så då blev det en liten kärleksförklaring till mitt barn också...eller inte missuppfatta kärleksförklaring ...jag älskar mitt barn haha ok blev lite virrigt har inte sovit så mycket nu med all magsjuka.. kram förvirrad kim
BildBildBild
kimulf

Återgå till Barnsäkerhet & barnvagnar