Banner Forum Image

JAG HATAR DATORN!!!!

Diskutera relationsproblem

JAG HATAR DATORN!!!!

Inläggav jässica » lör dec 13, 2008 00:19

(Okej nu sitter jag här själv men nu sover faktiskt liten och sambon är på kalas..)

Den j***la aparaten står på JÄMT! När han kommer hem från jobbet tar det 15min max så sitter han där. Sen går han mellan dottern-datorn, spisen-datorn, duschen-datorn, tvn-datron. Men i varierande ordning. Men ALLTID med datorn som fast utgångsunkt. Fy fan..

På helgen är det samma sak. Och vad gör han där då? Tack och lov inge fåniga vidriga dataspel iaf men då kan man ju verkligen fråga sig vad han gör där jämt? Finns iinge svar..han bara är där, kollar, skriver o läser. OCH DET STÖR MIG SÅ IN I RÖVEN!!! förlåt mitt språk.

Anlednnigen till detta inlägg är att jag läst i många trådar här i kväll och ofta kommer det små inflikningar om hur er sambo sitter vid datorn när barnet gråter/behöver ny blöja mm. Varför? Antagligen är de flesta av dem dataägare sen ÅR tillbaka men pappa sen -ja vaddå?- 1år, kanske inte ens det? + att detta lilla mirakel faktiskt är en del av han och den han älskar mest av allt. Är inte det liiite mer intressant?! Jag blir galen!

Känner ilskan avancera nu.bäst att gå och lägga mig innan jag kastar saken i golvet:)

Tack för urpsykningen
jässica
Galen i vimedbarn.se
Galen i vimedbarn.se

Re: JAG HATAR DATORN!!!!

Inläggav Mickis » lör dec 13, 2008 01:04

I vår familj är jag den dryga data-nörden som har datorn som utgångspunkt..
BildBild
BildBild
Användarvisningsbild
Mickis
Alltid online
Alltid online

Inläggav myyma » lör dec 13, 2008 01:26

Åh, herregud!
Kunde inte sagt det bättre själv, *suck*
& känns inte lönt, påpeka detta - då han
minsann inte sitter så mkt framför datorn,
och jag är likadan själv!
(ja, sitter också framför datorn. men är
Moa vaken - prioriterar jag henne och
släpper allt annat!)

*suck*
Bild

Bild
myyma
Alltid online
Alltid online

Inläggav Trötta mamman » lör dec 13, 2008 01:30

Samma här, mannen parkerar sig framför datorn så fort han kommer från jobbet. Jag sitter här när inget barn kallar på uppmärksamhet.
Bild

Bild

BildBildBildBildBildBildBildBildBild

BildBildBildBildBildBildBildBildBild
Trötta mamman
Alltid online
Alltid online

Inläggav thepal » lör dec 13, 2008 18:15

Här slåss vi nästan om att få sitta vid datorn. Däremot så släpper vi den självklart för att hjälpa varandra med allt annat. Och den som inte sitter där brukar vara upptagen med vår dotter.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
thepal
Alltid online
Alltid online

Inläggav Taweret » lör dec 13, 2008 18:31

Här är det också jag som är datafreaken men jag kan förstå din frustration.
Bild

Bild
Taweret
Alltid online
Alltid online

Inläggav Tossy » lör dec 13, 2008 18:56

Haha, vi har varsin dator och jag är själv en riktig datanörd, jobbar med det också när jag inte är mammaledig. Men självklart kommer Ida först!! Hon lär nog bli datanörd hon med i det här hemmet, intresserar sig redan för tangentbordet :lol:
BildBild BildBild
Användarvisningsbild
Tossy
Alltid online
Alltid online

Inläggav Liina » lör dec 13, 2008 18:57

vi har två fasta datorer och två bärbara men vi bråkar ändå om datatid för att vi inte orkar starta båda de bärbara ibland :D Men vi är ungefär lika datanördiga båda två, men vi får båda skärpa oss dagtid. hade S suttit vid datorn hela dagarna hade jag fått spatt, då ska man ju leka och ta hand om saker.
Bild

Http://www.linita.blogg.se
Liina
Alltid online
Alltid online

Inläggav sprallos » lör dec 13, 2008 19:07

Vi har också varsin här och sitter mycket båda två...men visst fan är det frustrerande när det finns saker som tar tid som man själv hade velat ha. Morr!
sprallos

Inläggav Frixie » lör dec 13, 2008 19:58

Här har vi också varsin dator...
Men jag ska ju erkänna att det är jag som är mest beroende...
Bild

PM:a mig om du behöver hjälp med något här på Vimedbarn!!!
Användarvisningsbild
Frixie
Moderator på Vimedbarn.se

Inläggav Liina » sön dec 14, 2008 15:47

ja, oavsett om man gillar datorn eller ej så är det ju självklart att det är irriterande om ens partner tillbringar alldeles för mycket tid med den och försakar andra saker. Det är ju jobbigt vad det än gäller. När man har barn och familj måste man ju försöka hitta en balans mellan allt.
Bild

Http://www.linita.blogg.se
Liina
Alltid online
Alltid online

Inläggav Medea » sön dec 14, 2008 20:50

Fan det är jobbigt det där, oavsett om det är datorn, krogen eller golf. Jag hade en del liknande problem i början med min man men då var det online spel all over. Det var jäkligt frustrerande. Jag funderade varför spelen var viktigare än mig och räkan. När jag klagade och ville ha tid vid datorn själv så fick jag dåligt samvete, inte för min man men för räkan, jag borde ju vara nöjd. ja jag vet, det är dumt att tänka så men det var så det var. Dessutom flödade hormonerna så jag grinade och snorade ner hela lägenheten, det var grymt synd om mig hehe....

Min man fattade helt enkelt inte och jag måste ju faktiskt kunna prata med honom om vad jag anser vara fel, lika väl som att han måste kunna förklara för mig om jag klättrar på väggarna utan att vara medveten om det.
Nu är det en annan situation som jag var i men man blir ledsen i hjärtat.

Låt det inte gå för långt bara...tillslut blir man galen av ilska och bryter tyngdlagen och en hel jäkla annan lag. :qaq :evil: :twisted:
BildBild

BildBild

BildBild

Älskade döttrar Ophelia 081025 och Livia 100516.
Användarvisningsbild
Medea
Alltid online
Alltid online

Inläggav jässica » mån dec 15, 2008 00:04

Ja alltså jag blir ju verklign GALEN på honom. Och som jag tjatar. "Du kanske ska ta och lyfta upp henne nu?" "Kan du ta henne en stund? Men sätt dig inte framför dtorn, leeek med henne!" Kan inte va kul att ha mig som fru:)

Ja tror att den största anledningen till mitt agg gentemot detta datasittande är att jag absolut inte vill ha mitt barn där när hon växer upp. Jag lägger datorn i samma fack som godis. Ju längre de klarar sig utan skiten desto bättre.

Sen lever vi ju i ett datasamhälle vare sig vi vill det eller ej så visst måste ungen lära sig..men bilder av överviktig, skitig 6åring med ostkroksfingrar sittandes framför datorn 24/7 är skräcksenariot. Max 30 min. Eller ja är ju några år kvar innan man behöver fatta beslut men hur som helst vill jag inte att barnet växer upp med inställningen att det är naturligt att pappa sitter framför datorn och därför lika naturligt att hon också gör det. Eller hur känner ni?
jässica
Galen i vimedbarn.se
Galen i vimedbarn.se

Inläggav vildasol » mån dec 15, 2008 00:14

Haha, jag hatar också att min man sitter framför datan all tid han är hemma. Han spelar en spel och gör annat och kan sitta där dygnet runt. :qaq

MEN!!! För 10 minuter sedan började datorn att brinna :!: Inte så roligt i sig och det var tur att vi var hemma, men det roliga är att han inte har någon dator nu och måste umgås med mig och Axel hela dagen i morgon :D

Jag tror att hans dataanvändande är sjukligt och nu för vi beviset om han klarar sig utan den. Visserligen har han internet i mobilen, så han blir ju inte helt utan. (När han kollar vad klockan är när han sover mitt i natten så kollar han även om han har fått mail och läser dem!!!!!)

Så nu sitter jag här med min dator och det luktar bara bränt och J är arg.
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
vildasol
Alltid online
Alltid online

Inläggav Medea » mån dec 15, 2008 09:57

OMG, han spelar datorn till självantändning... :lol: Eller så är det en "divine power " som griper in.

Jässica, jag har samma tanke som dig när det gäller teve eller dator användande. Det är absolut inget man sätter ungen framför som barnvakt eller vad man nu har för anledning. För mig är det ok om ett barn sitter kanske en timme en och en halv. Jag tycker att det är tragiskt när folk är så uppslukade av något, mat, alkohol, spel, så det är det enda som snurrar i skallen. Min man försökte ladda ner ett online spel men det sket sig, så vad gjorde han? Jo mina vänner, han sitter på youtube och tittar när andra har spelat in när de spelar. Jag tyckte att det var för mycket helt enkelt. Jag ska dock inte döma för snabbt efter som jag inte har samma brinnande intresse men när övergår intresset i ett beroende eller en flykt?

Det är fan tragiskt.
BildBild

BildBild

BildBild

Älskade döttrar Ophelia 081025 och Livia 100516.
Användarvisningsbild
Medea
Alltid online
Alltid online

Nästa

Återgå till Relationssnack