Jag har gett upp amningen
8 inlägg • Sida 1 av 1
Jag har gett upp amningen
Det var ett jobbigt beslut att ta, men efter att ha kämpat i 10 veckor bestämde jag mig för att helt gå över till ersättning. Arvid har aldrig gillat att amma, utan nästan varje matningstillfälle har börjat med skrik vid bröstet. Efter att han vägrat bröstet i nästan en vecka, så bestämde jag mig för att ge det ett sista försök och pumpade igång produktionen igen. Det funkade i ett par dagar, sen vägrade han igen. Beslutet var egentligen inte svårt, men jobbigt var det. Tankar om att vara en sämre mamma för att jag inte ammar kom klart upp och har nog funnits med från början pga allt strul. Detta trots att jag vet att det inte är sant och att sådana tankar bara är dumma (eller vad man nu säger). Nu funkar iaf matningarna superbra och Arvid är nöjd och glad. Ångrar inte att jag har slutat amma, utan det var rätt beslut för oss 
-

live - Har vimedbarn.se som startsida

Re: Jag har gett upp amningen
Att lilla Arvid är nöjd och glad och mår bra är det viktigaste du kan ge honom!! Du har försökt att amma och har gett det en chans men det funkade helt enkelt inte!
Du är ABSOLUT INTE en sämre mamma för att du inte ammar!! Tvärtom tycker jag att du tagit ett bra beslut med Arvids välbefinnande i åtanke och nu mår han bra och kan njuta av sina måltider med dig istället för att vara ledsen! Nu kan ni njuta båda två av närheten av varandra! Bra gjort!!!

Du är ABSOLUT INTE en sämre mamma för att du inte ammar!! Tvärtom tycker jag att du tagit ett bra beslut med Arvids välbefinnande i åtanke och nu mår han bra och kan njuta av sina måltider med dig istället för att vara ledsen! Nu kan ni njuta båda två av närheten av varandra! Bra gjort!!!

ma 30/10-10
mf 23/7-11
STOPPA BARNPORREN PÅ INTERNET!!!
Ser ni något kan Ni DIREKT anmäla det här:
http://www.ecpathotline.se/hotline.asp
-

Lillan08 - Alltid online

Tack! Ja, jag vet ju att jag är en bra mamma. Sjukt att de tankarna ens fått uppta min tid
Kan tillägga att jag inte längre tänker så, men tankarna fanns med ett bra tag. En viss sorg över att inte få det att fungera finns kvar, men en glad och nöjd Arvid är det viktigaste och gör även mig glad och nöjd har jag kommit fram till.
-

Oskar ville aldrig amma överhuvudtaget, tre mål tror jag att han tog från bröstet totalt sett. Jag pumpade i nästan tre månader sen gick vi över till ersättning vi med och det var en befrielse att slippa allt extra krångel.
Om Arvid mår bra och får i sig den mat han ska så mår även du bättre men visst är det lätt att känna sig som en sämre mamma bara för att man inte kan amma.
Om Arvid mår bra och får i sig den mat han ska så mår även du bättre men visst är det lätt att känna sig som en sämre mamma bara för att man inte kan amma.
- Taweret
- Alltid online

Du är absolut ingen dålig mamma för att du har gett upp! Kommentarer som att alla kan amma är det värsta som finns för ibland så går det bara inte! Jag kämpade som en tok med tårar i ögonen för att Albin inte ville ammas och att sen ta beslutet att ge upp var en befrielse och jag och min skrutt kom plötsligt mycket bättre överens! Du har gjort ett bra försök men tar alldelse säkert det rätta beslutet för er nu!
Kolla in min tårtblogg http://cakesbyw.blogg.se/
STOPPA BARNPORREN PÅ INTERNET

STOPPA BARNPORREN PÅ INTERNET

- viktoria.ö
- Alltid online

Ja verkligen. Alla kan ju faktiskt inte amma pga olika anledningar. Hade också tårar i ögonen den allra första tiden, eller ja. De sprutade. Ville ju amma, men Arvid ville bara efter att ha skrikit vid bröstet hur länge som helst, eller så totalvägrade han. Flaskan är en befrielse för oss båda!
-

Hej! Vad skönt för dig att du bestämde dig för att sluta med amingen. Bebisen mår ju inte bra av stressen och pressen, det blir inte heller någon positiv koppling mellan er. Det ska ju vara harmoniskt och skönt att amma. Inte ett hemskt måste.
Jag försökte amma min lilla Moa, som snart är fyra månader, men det funkade aldrig riktigt. Det fanns inte mycket mjölk och sen började en himla massa stress och tjat dyka upp och jag klarade inte av det längre. Nu är hon väldigt stark också, så det går inte att "tvinga" henne att försöka. Förstår inte varför alla ska tjata så väldigt om amningen. Är väldigt glad för dem som trivs med det, men sen vore det trevligt om folk kunde acceptera att det inte funkar för alla.
Njut av din glada bebis!
Jag försökte amma min lilla Moa, som snart är fyra månader, men det funkade aldrig riktigt. Det fanns inte mycket mjölk och sen började en himla massa stress och tjat dyka upp och jag klarade inte av det längre. Nu är hon väldigt stark också, så det går inte att "tvinga" henne att försöka. Förstår inte varför alla ska tjata så väldigt om amningen. Är väldigt glad för dem som trivs med det, men sen vore det trevligt om folk kunde acceptera att det inte funkar för alla.
Njut av din glada bebis!
- Mainya
- Nykomling

Jag gjorde samma sak. Han totalvägrade ta bröstet, så vad ska man göra?
Klart man tar till flaskan då, barnet måste ju äta!
Klart man tar till flaskan då, barnet måste ju äta!
-

beabus87 - Gillar vimedbarn.se

8 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Amning & Flaskmatning