Jag har bytt nickname
18 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Jag har bytt nickname
Hej!
Vill bara berätta att jag bytt nickname från sitamoia till bara moia. Jag gör det pga min blogg heter Sitamoia, och att det namnet florerar lite överallt. Och trådar här inne är sökbara. Jag skriver ju inget jättehemligt, men det kan ändå vara skönt att vara lite mer anonym än vad google erbjuder.
Känns jättekonstigt, fast jag vänjer mig nog snart. Hoppas ni gör det med. =)
Vill bara berätta att jag bytt nickname från sitamoia till bara moia. Jag gör det pga min blogg heter Sitamoia, och att det namnet florerar lite överallt. Och trådar här inne är sökbara. Jag skriver ju inget jättehemligt, men det kan ändå vara skönt att vara lite mer anonym än vad google erbjuder.
Känns jättekonstigt, fast jag vänjer mig nog snart. Hoppas ni gör det med. =)
-

moia - Alltid online

Re: Jag har bytt nickname
Haha oj, ja det blir svårt att vänja sig, men förstår ju varför du gör det. 
-

Nelia - Alltid online

Det kommer vi nog vänja oss vid
Vi kan låtsas att det bara är en förkortning 
- Taweret
- Alltid online

precis, ett smeknamn på ditt tilltalsnamn. Jag får ofta fundera på vad du heter på riktigt för det känns som att Sitamoia är ditt riktiga namn. 
- lolenona_84
- Alltid online

Haha, ja man blir sitt nick när man har haft det länge. =)) Jag ville välja något som kändes som en förkortning bara (välkänt men ändå lite nytt), så det fick bli sista halvan.
-

moia - Alltid online

Detta är en historisk dag
haha! Ovant minst sagt, men förståeligt.
Isabelle 080725
Josefine 100330
Josefine 100330
-

Strumpan - Alltid online

För mig har du faktiskt blivit Emma nu...
Detta tackvare Fejjan.
JAg minns på första storträffen, då var det extremt svårt att säga riktiga namnen och inte Shoegal, Nelia, Sitamoia, Kali osv osv osv
JAg minns på första storträffen, då var det extremt svårt att säga riktiga namnen och inte Shoegal, Nelia, Sitamoia, Kali osv osv osv
- sprallos
Strumpan: Haha, ja historisk dag är vad det är. =))
sprallos: Jag känner lika som dig, fejjan har gett alla gamla forumkändisar sina riktiga namn. Och jag minns också den där första storträffen, hur sjukt konstigt det kändes att presentera sig som sitt nick. Tror aldrig jag hade uttalat det högt innan. Och att försöka lära sig allas riktiga namn. Och hur stort det var att se kändisbarnen på riktigt! Victor, Joel, Elis, Evitha, Jacob, alla var där!
sprallos: Jag känner lika som dig, fejjan har gett alla gamla forumkändisar sina riktiga namn. Och jag minns också den där första storträffen, hur sjukt konstigt det kändes att presentera sig som sitt nick. Tror aldrig jag hade uttalat det högt innan. Och att försöka lära sig allas riktiga namn. Och hur stort det var att se kändisbarnen på riktigt! Victor, Joel, Elis, Evitha, Jacob, alla var där!
-

moia - Alltid online

Precis! Nu käns det nästan konstigt åt andra hållet istället, det känns underligt att behöva kalla folk för deras nick
. Jag hänger ju mycket mer på Fejjan nuförtiden.
Jag saknar ofta gilla-knappen härinne och trycker enter istället för skicka haha
Jag saknar ofta gilla-knappen härinne och trycker enter istället för skicka haha
Isabelle 080725
Josefine 100330
Josefine 100330
-

Strumpan - Alltid online

Men duuuuu...Om du lagt till ett o i ditt namn hade det blivit mooia. Det betyder ju det du är....*kryptisk och stöddig över att hon lärt sig ett par ord holländska*
Kraaam!
Kraaam!
- Fru S.
- Alltid online

Ovant, men inte så man inte kommer vänja sig....
Frus S: Nu får du ju berätta för oss andra vad det betyder med ju...
Frus S: Nu får du ju berätta för oss andra vad det betyder med ju...
-

Frixie - Moderator på Vimedbarn.se
Hihi, duktig Fru S! =D Mooi är är helt otroligt användbart och gulligt ord. Men nu är det bytt och förblir vad det är (Din sol din himmel och så vidare). Kramelikraam stöddpanna!
-

moia - Alltid online

Det kommer bli svårt, du är ju sitamoia liksom men jag förstår verkligen.
Det är ju konstigt med nicken, jag vet ju vad du heter, vi stöter på varandra nångång på fejjan men du ÄR ju sitamoia för mig. Jag kommer vänja mig:)
Det är ju konstigt med nicken, jag vet ju vad du heter, vi stöter på varandra nångång på fejjan men du ÄR ju sitamoia för mig. Jag kommer vänja mig:)

-

Redhotwera - Alltid online

18 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Återgå till Allmänna trådar i föräldrasnack