Banner Forum Image

Jag e så arg o ledsen!

Jag e så arg o ledsen!

Inläggav MollyAlex » mån dec 21, 2009 10:32

Jag vet verkligen inte hur jag ska reagera...jag e så ledsen o arg! Min bästa vän som e mig närmast e gravid i v 16 o nu har hennes karljävel lämnat henne!
Jag fattar inte hur jävla dum man får lov att vara att lämna en gravid kvinna.
Min lilla vän e helt i chock, förkrossad o ensam. Hur mycket jag än finns där, vilket jag gör. Så känner hon sig ensam, förnedrad o lurad av sin sk pojkvän. Eller ex pojkvän.

Hon flyttade in hos honom , sålde sin säng o en del grejjer, för att han redan hade dessa möbler. Hon sa upp sin hyresrätt, o står nu utan allt, dom hann inte ens bo en hel månad tillsammans tills han fick kalla fötter. Han började smsa med sitt ex, för övrigt en alkoholiserad liten norska med drogproblem. Nu har han bestämt sig att han vill ge dom en chans igen, framför sin fantastiska flickvän som gör o gjort allt för honom, o bär deras barn som båda vill ha.

Vad har hon för rättigheter? Gäller sambolagen eller har de bott ihop för kort tid? Hon har ju ingen säng längre, o har lagt ner en massa energi på deras lägenhet som e hans sen innan. Skitig o dan va den när han lät henne flytta in, gravid o allt.
Jag e så ledsen, o så arg på honom. Vill bara ringa honom o skälla ut honom,men jag vet att det inte tjänar nått till. Dessutom säger min lilla vän att hon kanske tar honom tillbaka igen, för att hon inte kan stå ensam. Det förstår jag på ett sätt men det gör mig så illa att han sliter o slänger henne såhär, o förstör sin lilla familj på det här sättet.

Vet inte vad jag vill med detta inlägget.....mest om nån vet helt praktiskt hur hon ska gå till väga, vad hon har rätt till?

:qaq
BildBild

BildBildBildBildBildBildBildBild
Användarvisningsbild
MollyAlex
Alltid online
Alltid online

Re: Jag e så arg o ledsen!

Inläggav hellokitty » mån dec 21, 2009 11:02

urs vilka svin rent ut sagt det finns.. tror inte de där med sambolagen gäller för då skall man väl ha papper på det osså som man skriver på och de va väl hans lägenhet osv så tyvärr så ligger hon nog ganska taskigt till är jag rädd.. :(
BildBild
BildBild
hellokitty
Alltid online
Alltid online

Inläggav milla » mån dec 21, 2009 12:24

Fy fan vilket svin :evil: Så himla egoistiskt :( När min brors ex skulle flytta in till honom i hans bostadsrätt så skrev dom papper så att lägenheten fortfarande var bara han och att sambolagen inte skulle gälla,tror han gjorde det hos föreningen,så jag tycker absolut att hon ska kolla upp det för e det så att sambolagen gäller så har jag för mig det är den som är i störts behov av lägenheten som får den,och det skulle väl inte va nån tvekan om vem som är i störst behov av den i det här läget... Förstår verkligen inte hur man kan lura någon så,kan ju inte vara så att det kändes helt rätt när hon blev gravid o sen från ingenstans så vill han tillbaka till sitt ex :evil: Nä fy man blir så arg,förstår att hon känner att hon skulle ta tillbaka honom samtidigt så hoppas man att hon aldrig gör det,har man gjort en sån grej är man ett riktigt as i mina ögon... Hoppas verkligen att allt löser sig för henne...
[url=http://lilypie.com]Bild[/url
Bild
milla
Alltid online
Alltid online

Inläggav MollyAlex » mån dec 21, 2009 18:14

hellokitty o milla: Ja, jag vill fan bara klösa ögonen ur honom, karl slok...

mini-mamman: Tack för att du skrev! Hade ingen aning om all den info du gav. Har pratat med min vän nu o hon blev jätte lättad av att det inte va helt kört, utan att det fanns vägar att gå för att få en bostad iallafall.
Jag antog att det där med sambolagen inte skulle gälla,men ska försöka efterforska lite mer om det.
ja, alltså egentligen e hennes kille inte jätte hemsk,men han e omogen o ganska osäker på sig själv, tror jag. Han verkar trivas i situationer där han får va ett offer, som han alltid sett sig. Nu när världens bästa tjej bär hans barn o e villig att älska honom o alla hans brister blir han rädd o får kalla fötter.
Jag tror att han kan komma till sina sinnes fulla bruk igen, bara han får lite tid.
Jag kan förstå honom till viss del. Han erbjöd henne att flytta in hos honom, i hans lya. Klart att det e en ny o kanske lite skrämmande situation med en flickvän som flyttar in o vill så klart få lite av sin egen känsla där, efter som hon oxå ska bo där. Det e en främmande situation, dom planerade inte detta barnet,men hade varit tillsammans i 1 år innan dom blev gravida. Barnet har dom hela tiden varit positiva till, båda vill ha det.
Nej, jag tror absolut att hon klarar sig själv, men jag vet hur sårbar man e som gravid, o hur mycket stöd man kan behöva. men visst tror jag att hon klarar sig!

Jag pratade med henne i eftermiddags, o nu e hon ko lugn igen, o har kommit fram till att hon ska fråga honom om hon får bo kvar. Hon säger att hon ska acceptera att han blir tillsammans med exet om det nu e fallet. Hon tror att han e tillfälligt förvirrad. Jag tror oxå det, men jag e rädd att hon kommer bli ännu mer sårad av att bo kvar o se hur han gör sina egna egoistiska val....
Ska träffa henne imorn , ikväll ska hon hem o prata med honom. hon säger till mig att hon inte kan va ensam,inte alls. Att hon aldrig haft några problem med det innan,men nu känner hon så...uppdaterar kanske sen hur det går.

tack alla för era svar, o tack mini-mamman för de användbara tipsen, har en känsla av att jag kommer ha användning för alla info! Hoppas det kommer funka bra med dig o din lilla familj, ni verkar ha tagit er igenom nått svårt o hittat ut på andra sidan starkare igen.

Kram :)
BildBild

Användarvisningsbild
MollyAlex
Alltid online
Alltid online

Inläggav hellokitty » mån dec 21, 2009 21:41

hon har en fin vän iaf :)
BildBild
BildBild
hellokitty
Alltid online
Alltid online

Inläggav MollyAlex » tis dec 22, 2009 00:11

hellokitty skrev:hon har en fin vän iaf :)

Tack! :)
BildBild

Användarvisningsbild
MollyAlex
Alltid online
Alltid online

Inläggav sprallos » tis dec 22, 2009 09:33

Ja fy fan....det många knäppa skallar i detta land, han kommer ångra sig och skämmas över sitt beteende en vacker dag. Om han nu har någon form av samvete i sig.

Hon kommer klara det bra ändå, med eller utan kille. Men visst kommer det bli en lång och jobbig tid framför henne nu. Usch....men som sagt, tur att hon har en bra vän!
sprallos

Inläggav MollyAlex » tis dec 29, 2009 20:45

Hej allihopa

Min vän tog en timeout med sin s k pojkvän, eller snarare ex. Igår åkte hon hem till deras gemensamma lägenhet för att träffa honom prata med honom o se vad som hänt på 1 v. Han står fast vid att han ska vara tillsammans med den psykotiska norskan, o ska hälsa på henne i Norge över nyår. Min lilla vän e såklart ledsen o sårad...hon hade hoppats på att han tagit sitt förnuft till fånga igen,o att det bara va kallafötter-syndrom o inte definitivt slut. Men nu e det som det e. Hon har framför sina krav, o det e att hon bor där under graviditeten, eller tills hon flyttar till nått annat, eget. Norskan får hålla sig i Norge, o han ska respektera min vän så mycket att han inte smsar henne framför näsan på min vän. Han får oxå hjälpa henne köpa säng o soffa när hon flyttar eftersom hon sålde dessa när hon flyttade in hos honom, på hans initiativ. Hon hoppas väl att han kommer ångra sig o komma på bättre tankar under resten av graviditeten. Han vill va med på allt som har med barnet att göra o ser fram emot barnet väldigt mycket.

Jag e fortfarande sjukt arg på honom o skulle vilja ringa honom o skälla ut honom, men vet att det inte kommer generera nått bra alls...

Sprallos: Ja, jag vet att hon klarar dig, det e jag övertygad om! Blir bara så ledsen över hur han behandlar henne. Grattis till din lilla nya bulle i magen förresten!
BildBild

Användarvisningsbild
MollyAlex
Alltid online
Alltid online

Återgå till Relations problem