Banner Forum Image

Jag behöver er hjälp,om ett patetiskt gräl

Jag behöver er hjälp,om ett patetiskt gräl

Inläggav Msevl » tis nov 03, 2009 21:37

alltså jag mår så dåligt nu..halsbränna och ångest...för ett BORD:

Jag har ett problem med en kompis,hjälp mig!!

Jo,förra året firade jag 30 och lånade bord och stolar av folk.. Alla hämtade sina bord /stolar inom nån vecka,som vikom överens om.
Vi lånade även ett stort-långt bord,som vi fick hemkört,då vi saknade en stor bil. Han skulle hämta och köra hem bordet dagen efter. Flera som hörde detta. Vi sa till honom att den får hämtas fort då vi inte hade plats i vår källare och ville inte riskera att få den stulen.
Veckor gick och både jag o daniel ringde o skickade sms om att de ska hämta bordet.Efter 3 månader blev den stulen,vilket vi berättade för killen.Han sa mer eller mindre att han får skylla sig själv och bordet var ändå gammalt o fult.
Nu-1år senare får Daniel ett smsfrån hans flickvän att hon vill ha tillbaka bordet. Jag fick ta hand om detta och skiuckade ett sms till henne att den är stulen sen länge och det visste han om.
Då får jag 7 långa sms omatt jag e en dålig människa,man ger tiullbaka d man lånat mm.Fastän vi kom överens om en sak från början.
Nu vill hon att jag ska polisanmäla d hela,ge henne pengar mm
Anklagat mig/oss,väldigt tyket. För ett jävla bord,som visade sig vara hennes mammas.Visste vi inte om heller...man kommer ju inte 1år senare och bara anklagar,o kastar skit..

Skulle vi komma överensom att vi skulle ha bordet länge, så skulle jag självklart ersatt det.Men jag vägrar.Haft halsbränna hela dagen
pga detta. Vad skulle ni gjort?
Har messat killen om att hans tjej har varit elak i sina sms,men då fick jag svar tbx,som antagligen hon skrev,då det stog samma som när hon skrev,och han har dyslexi...d hade inte sms från hans mobil...Jag svaradenyss att de ska sluta trakassera mig. Och nu piper det till igen....
Skrev även att det är synd att avsluta ett vänskap på detta sättet..
Användarvisningsbild
Msevl
Galen i vimedbarn.se
Galen i vimedbarn.se

Re: Jag behöver er hjälp,om ett patetiskt gräl

Inläggav SofiaH » tis nov 03, 2009 23:31

Blä vad jobbigt! Och det är klart att du/ni inte behöver ersätta detta nu så här långt efteråt när ni dessutom kommit överens då om hur ni skulle göra...
Dem två var kanske inte överens och nu skyller han bort det på er så att han ska slippa bråka med henne??
SofiaH
Kan inte slita sig från vimedbarn.se

Inläggav Msevl » ons nov 04, 2009 01:07

kan vara...alla säger samma sak. Men dessa sms,som om jag skulle dödat nån...så elakt skrivet..
Användarvisningsbild
Msevl
Galen i vimedbarn.se
Galen i vimedbarn.se

Inläggav liten o jag » ons nov 04, 2009 01:20

om ni har kommit överens om att bordet ska hämtas en viss dag och om personen som lånat ut bordet inte gör anspråk på de eller säger ett nytt datum tillfaller bordet er efter (tror de e) 3 månader. kan ev. ha höjts till 6 månader. med andra ord var bordet ert när de försvann.

jag hade ett ex som vägrade hämta sina saker och när jag skulle flytta rådgjorde jag med polisen som sa att sakerna var mina efter 3 månader. men om han gör anspråk på sakerna hade jag haft rätt att kräva hyra för förvaring.
liten o jag

Inläggav Msevl » ons nov 04, 2009 15:59

Den blev stulen runt 3månader.Den var aldrig inlåst då vi ej hade plats och de skulle hämta den dagen efter. Detta visste de om så klart.
Användarvisningsbild
Msevl
Galen i vimedbarn.se
Galen i vimedbarn.se

Återgå till Relations problem