jag är inte döv, jag bara skiter i dig
7 inlägg • Sida 1 av 1
jag är inte döv, jag bara skiter i dig
det är ett bra utryck om vad man dotter håller på med.. att hon har kommit in i en trots är inget nytt det har hon varit i sedan 18månaders ålder.
nu är det verkligen jobbigt.. hon vet vad hon inte får göra och vad hon får göra. vilket väljer hon.. jo det man inte får göra. man säger till henne att inte göra så men hon fortsätter ändå. man säger till igen, men i slutändan så hamnar hon i "hörnet". ett ställe i huset där hon får sitta i två min.., har funkat jätte bra innan, men inte nu längre. hon lyssnar inte alls längre och när hon inte får som hon vill skriker hon och sprakar.. vad ska man göra?..
nu är det verkligen jobbigt.. hon vet vad hon inte får göra och vad hon får göra. vilket väljer hon.. jo det man inte får göra. man säger till henne att inte göra så men hon fortsätter ändå. man säger till igen, men i slutändan så hamnar hon i "hörnet". ett ställe i huset där hon får sitta i två min.., har funkat jätte bra innan, men inte nu längre. hon lyssnar inte alls längre och när hon inte får som hon vill skriker hon och sprakar.. vad ska man göra?..
- ZandraSanna
Re: jag är inte döv, jag bara skiter i dig
Oj, har inga bra tips men jag skulle tro att det är bra att fortsätta med det ni gör, och vara konsekventa, så att hon ser att ni menar allvar och inte ger med er.
- shoegal
- Alltid online

Låter tufft! Håller med Shoegal, det gäller nog bara att vara konsekventa i det ni gör. Det måste ju gå över någon gång!! 
-

magda - Alltid online

Va konsekvent, ge inte efter, då får hon rätt. Det är säkert jättesvårt och jobbigt men situationen blir kanske värre annars.

-

Redhotwera - Alltid online

jopp, vi ska försöka med det.. även om det är jobbigt som fasiken ibland.
- ZandraSanna
Att hon har hittat att hennes 2 min i hörnet inte längre biter och hon får utbrott är helt ok... jag låter mina få sina utbrott sen när dom har lugnat sig ge dom den 2 min eller rummet eller vad det nu är.
Utbrott är ju bara nått som dom gör när det inte funkar som dom har planerat.
Stå på dig och det kommer gå och komma tillbaks 
Utbrott är ju bara nått som dom gör när det inte funkar som dom har planerat.
-

loppys - vimedbarn.se skribent

Samma svar här....var konsekvent. Varje gång du ger dig så har hon sett att det går...så då är det bara värre nästa gång.
- sprallos
7 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Syskon & trotsålder