Banner Forum Image

Ja jag är Barnvagnoholic

Diskutera fakta och råd kring barnsäkerhet, barnvagnar, bärsjalar och bilbarnstolar

Re: Ja jag är Barnvagnoholic

Inläggav Angie1 » tis okt 14, 2008 23:38

jo de kan vara så att dom sänks något nu till vintern då folk tror att dom e obrukbara då
Angie1
Alltid online
Alltid online

Inläggav nita » mån okt 20, 2008 15:12

Åhhh. Nu har dom en Bee på blocket som jag e grymt sugen på!! Med RÖD suflett som jag vill ha + parasoll och travelbag ( som bara e värt typ 1900 tillsammans ).
Den säljs för 4300 ... ååååhhhh ..

Synd att vi inte fått våran Emmaljunga såld.

Eller tror du att det kanske är någon som vill byta sin bee till en Quinny Buzz 4?? Nypriset e ju högre på en buzz ( 5695:- ).

Hmm... detta barnvagns"problem" =P
BildBild
Kolla in min blogg! = http://mrsanita.blogg.se
Användarvisningsbild
nita
Alltid online
Alltid online

Inläggav Angie1 » lör okt 25, 2008 11:41

hahaha aa jag tror att du kan ha stor chans på att byta din quinny mot en bee! släng ut den på blocket vet ja :-D annars så vet du ju att jag kommer ner snart och OM du hittar en till ett bra pris i sthlm så kan jag säkert få hjälp av min syster med att få med den på tåget ner. Så de kan du ju ha i åtanke :-D
men annars så tycker jag att 4300 med travelbag är helt okej. Och om du inte behöver travel bagen så kan du ju sälja den sen vid sidan av!... till mig kanske ;-)
Angie1
Alltid online
Alltid online

Inläggav Angie1 » lör okt 25, 2008 11:43

men vänta nu! Inte för att vara den som är den men med min otur med min bee, bromsen tar inte alls så jag väntar på ett nytt chassi. så kolla upp om dom har kvitton och om dom har skickat in garanti korten innan du väljer att köpa en bee! så tråkigt om de visar sig att vagnen går sönder och du inte får ut ett nytt chassi bara för att den är begagnad! Värt att tänka på
Kram
Angie1
Alltid online
Alltid online

Inläggav nita » lör okt 25, 2008 18:03

Tack det ska jag tänka på ! =)
BildBild
Användarvisningsbild
nita
Alltid online
Alltid online

Inläggav Angie1 » tis nov 25, 2008 23:40

jaha nu har jag äntligen fått hämta ut min nya hela (en så länge) Bee vagn :-D S¨nu har jag 2 st här hemma :-P
Måste nog släja den som har konglig broms för de känns verkligen överkurs att ha två st här hemma. Men funderar på att köpa en annan för dom pengarna *suck* inte för att jag ens behöver ha två vagnar men de skulle va skönt att ha en typ mindre sulky OM denna vagn oxå går sönder.
Och med min tur så lär den ju göra det... borde kanske göra som shoegal sa :-D köpa en billig på coop forum för den lär ju hålla iallafall....
nån som har en bra sulky som ni kan tipsa om???
Angie1
Alltid online
Alltid online

Inläggav Angie1 » mån mar 16, 2009 18:11

moahahahaha! satt och tittade på min sida och denna tråd var den jag varit mest aktiv i!
läste min trådstart stod väl typ såhär "om jag nu köper en bee kommer jag då bli nöjd och inte ångra mig efter nån månad?" ööööh så här 2 bee vagnar, en UJ elite, en cameleon, en maclaren och en syskon vagn senare.... NEJ ANGIE NEJ DU BLIR ALDRIG NÖJD!
Angie1
Alltid online
Alltid online

Inläggav nita » tis mar 17, 2009 00:06

Ha ha!!!

Men det har väl blivit lite som en hobby att man KANSKE ska hitta en vagn som man blir nöjd med ? ;) ha ha!

Än så länge e jag nöjd med min Bee iaf. Men drömmer mej lite smått bort om att testa Frog och Cam :P

Har en Brio Race hemma nu också som skrutt vagn :) den får man nästan ont i händerna av att köra när man har en Bee annars. Man blir bortskämd *inte bra*

Har du fortfarande kvar din Cam ? =) Och du .. syskongvagn? varför? :P
BildBild
Användarvisningsbild
nita
Alltid online
Alltid online

Inläggav Angie1 » tis mar 17, 2009 00:38

haha
aa barnvagnar är tusan min hobby iallafall :-D tror jag het enkelt få finna mig i att jag är barnvagnoholic! och jag trivs ju med de dessutom ;-)

saknar faktiskt mina been i bland... men men

Japp camen står snällt och väntar tillsammans med maclaren på att få komma ut på promenad :-D syskonvagn... ööhmmmm jaaaaa du... vad har man dom till?? :-D :-D :-D köra två barn i??? :-) nää men Noa har ju en kusin som e född i nov. jag och min mamma får ganska ofta passa honom och då känns de smidigt att ha en syskonvagn :-) eller kusinvagn kanske man ska kalla de :-)
Angie1
Alltid online
Alltid online

Inläggav shoegal » tis mar 17, 2009 12:15

Hahaha, ja jag är ju övertygad om att du aldrig kommer bli nöjd :lol: Men du verkar hyfsat nöjd med UJn?
Bild
shoegal
Alltid online
Alltid online

Inläggav Angie1 » tis mar 17, 2009 21:42

shoegal, hahaha nääää fyyyyyyyy aldrig mer en trehjuling *hatar* den rök med huvdet före för en extremt billig penning, ville bara bli av med den! visst jätte skön att köra osv. men ostabil och välter ju hur lätt som helst. hade knappt nåt i skötväskan ändå tippade den! sen gillade noa inte att man bara halvsitter i vagnen plus att han gärna ville se mig. så nää UJ fick minus av mig!
Angie1
Alltid online
Alltid online

Inläggav shoegal » ons mar 18, 2009 08:14

Hahaha jag är inte förvånad :lol: Vad kör du för vagn nu då?
Bild
shoegal
Alltid online
Alltid online

Inläggav nita » ons mar 18, 2009 09:47

UJ:n har jag också slutat gilla efter att ha hört så mycket om hur den lätt välter och hur ostabil den är. Gillade den förut men skulle nu aldrig kunna tänka mej en sån. 4 hjul is the shit ;) ha ha!!

Vilken syskonvagn e det? gissar på att det inte är en PT då den också fått rätt mkt negativt. Sen e det ju en 3 hjul också.

Just nu sitter jag själv å dregglar på en Cam eller Frog. Skulle va trevligt att ha en "riktig" vagn också och inte bara en sulky.

En Brio Race har ju kommit in i huset också som dagisvagn. Robust och rejäl och vågas lämnas på dagis ;) men ack så hon i händerna man får när man är bortskämd med Been :P
BildBild
Användarvisningsbild
nita
Alltid online
Alltid online

Inläggav Liina » ons mar 18, 2009 11:55

Åh jag måste ju kliva in här och rädda trehjulingarnas rykte! Jag har ingen UJ utan jag har en Britax Vigour och den är så kort och så är bakhjulen rätt brett isär så den är en liten, praktisk trehjuling men välter inte alls speciellt lätt. Det är nog främst de där rätt långsmala trehjulingarna som gör det. Sen tycker jag att alla vagnar har en viss tipp-potential när man har skötväskan hängandes på styret, det gjorde även min brio duo en gång (fast jag fångade den såklart så ingen fara), min britax är nästan stabilare!
Bild

Http://www.linita.blogg.se
Liina
Alltid online
Alltid online

Inläggav nita » ons mar 18, 2009 18:47

Liina: Du har nog helt rätt ang. det där med skötväskan på vagnar. Man får verkligen inte packa den allt för tung. Jag brukar själv göra så att om jag ska ha tunga saker med mig som termos och liknande så får det ligga i varukorgen.

Britax V verkar som en bra vagn men har aldrig kört den förut =) Men tycker nog allmänt själv att det känns bättre med 4 hjul på vagnen ;)
BildBild
Användarvisningsbild
nita
Alltid online
Alltid online

FöregåendeNästa

Återgå till Barnsäkerhet & barnvagnar