Banner Forum Image

J**** pms

Diskutera motgångar, framgång och ansvaret som förälder

J**** pms

Inläggav ToToRo » fre sep 09, 2011 19:27

Nu när jag äntligen bott i min kropp ett par år så börjar jag inse att jag blir ett monster vid pms. Eller rättare sagt, när jag har pms så blir alla monster runt omkring mig. Vi har haft en toppen vecka kidsen och jag. Gubben har jobbat men det har flytit på och vi har haft så kul om kvällen tills tant röd kom (eller i alla fall pms besvären). Mitt tålamod ligger på noll och jag får hålla i kroppen för fulla muggar för att inte vilja kasta in barnen i väggen. Suck.. Som tur är råkar nog gubben mesta illa av mitt humör (för det känns mer ok :oops:

Hur gör ni för att öveleva denna tid i månaden??
Användarvisningsbild
ToToRo
Alltid online
Alltid online

Re: J**** pms

Inläggav ToToRo » fre sep 09, 2011 19:32

ja va bara tvungen att söka för skoj skull ;)

"PMS-besvären är mest uttalade 3 – 10 dagar före mens (ja tack ja vet) men många kvinnor kan även ha uttalade besvär vid ägglossning. Det är ofta de psykiska symptomen som dominerar vid PMS. Stämningsläget förändras i riktning mot nedstämdhet och kvinnan blir känslomässigt instabil. Det gäller allt mellan "att känna sig olycklig" (vara dysforisk) och verklig depression. Däremellan ligger tendens att bli irriterad, orolig och aggressiv. (där ligger jag nog ;) )"
Användarvisningsbild
ToToRo
Alltid online
Alltid online

Inläggav Nelia » fre sep 09, 2011 20:37

Jag vill bara säga att du är inte ensam. Jag är nog som mest jämn i humöret nu när jag är gravid (av någon konstig anledning), längtar inte tillbaka tills mensen kommer igång igen sen. Dock har jag märkt att jag har någon slags "menscykel" trots graviditeten, som att humöret försämras när jag egentligen borde haft mens.

Det värsta med min pms är att jag aldrig vet när den kommer. Det kan vara allt från vid ägglossningen, till några dagar innan mens eller mitt i mens-perioden, eller t.o.m. när mensen precis tagit slut. Jag fattar först när det varit en 2-3 pms-skitdagar. När det är över liksom?! Va faaeen...?!
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Nelia
Alltid online
Alltid online

Inläggav Nelia » fre sep 09, 2011 20:39

Intressant fakta du har hittat förresten. Jag är nog en sådan som mest känner mig olycklig när jag får pms, sen blir jag irriterad, orolig och aggressiv pga att jag inte fattar varför jag känner mig olycklig. Pengen ramlar inte ner förrän det går över och jag mår bra igen. En enda stor ond cirkel är vad det är......
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Nelia
Alltid online
Alltid online

Inläggav Snigel » fre sep 09, 2011 21:40

Här är en till, här är en till! :D Fy sjutton för PMS... Jag blir nedstämd och "hyfsat" irritabel och gråtmild. Man inser att man är lite jobbig när ens egen mamma på egen hand köpte ett paket "Femal Balans" och försiktigt lämnade över. Hm?

Fast på den positiva sidan måste jag säga att jag blir väldigt produktiv första veckan efter mens. Helt outtröttlig liksom.
Nu har jag lärt mej ganska bra att lägga mitt jobb och andra viktiga saker så att dom stämmer med PMS veckan (undvika alla potentiella konfrontationer) respektive den maniska veckan (ta tag i surdegarna). Då funkar det ganska bra!
BildBild
BildBild
Snigel
Alltid online
Alltid online

Inläggav sprallos » lör sep 10, 2011 06:57

Jag är också ett PMS monster...men inte varje månad. Det växlar...ibland känner jag knappt nåt, sen kan jag ha en "medel" och sen såklart PMS from hell. Då är jag verkligen inte rolig...jag är deppig, låg, sur, bitter och har noll stubin.

Sen...2-3 dagar senare är allt som vanligt och man fattar vad det var som gjort en så pestig. Men helst vill jag gräva ner mig de där dagarna. JAg hade inte så innan barnen, men det kom efter Victor...och snudd på värre nu efter Ebba. Hurra.
sprallos

Inläggav Kali » lör sep 10, 2011 08:54

jag har klarat mig men det verkar vara värre ställt med mannen.......
Användarvisningsbild
Kali
Alltid online
Alltid online

Inläggav Nelia » lör sep 10, 2011 09:57

Kali skrev:jag har klarat mig men det verkar vara värre ställt med mannen.......

:lol:
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Nelia
Alltid online
Alltid online

Inläggav che » lör sep 10, 2011 12:56

Ha ha, så fort jag såg rubriken visste jag vem jag skulle hitta här.

Hej hej Nelia!
che
Alltid online
Alltid online

Inläggav Nelia » lör sep 10, 2011 18:08

che skrev:Ha ha, så fort jag såg rubriken visste jag vem jag skulle hitta här.

Hej hej Nelia!

Hehe... känner du mig eller? :P
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Nelia
Alltid online
Alltid online

Inläggav ToToRo » mån sep 12, 2011 21:57

:) undebara kvinnor!!! skönt att inte va ensam. suck.... familjen överlevde även denna pms period... har aldrig känt så starkt förut, eller så har jag aldrig tänkt på det och kopplat humöret till pms. Men det känns ganska skönt att veta att de inte e jag utan ett tillfälligt tillstånd ;)
Användarvisningsbild
ToToRo
Alltid online
Alltid online

Inläggav Lillan08 » lör sep 17, 2011 15:26

Här är humöret som värst vid ÄL har jag märkt!!! :roll: Skittrist men det ända jag kan göra är att försöka intala mig att "det är hormonerna inte folk runt omkring dig som plötsligt förvandlats till kompletta idioter!!" :oops:
Bild

Bild

ma 30/10-10
mf 23/7-11

STOPPA BARNPORREN PÅ INTERNET!!!
Ser ni något kan Ni DIREKT anmäla det här:
http://www.ecpathotline.se/hotline.asp
Användarvisningsbild
Lillan08
Alltid online
Alltid online

Inläggav Ralphie » lör sep 17, 2011 21:11

Jag blir jätteaggressiv!! Jag hatar det, men jag kan liksom inte kontrollera det. Tålamodet ligger på minus. Jag hatar mig själv under denna period, för det går ut över Eddy :( Åt femal balans en period, tror det fungerade. Men har inte köpt mer sedan det tog slut för några månader sedan. Den här gng har jag dock inte känt nånting! Och varje gng kommer det exakt en vecka innan.
BildBild

Bild

Eddy - 081108, 3640g, 53 cm
Du & Jag - 1a sep 07
Användarvisningsbild
Ralphie
Alltid online
Alltid online

Inläggav Ralphie » lör sep 17, 2011 21:18

Snigel - Haha! Här var det mannen som köpte det :) Vågat av honom ;)
BildBild

Bild

Eddy - 081108, 3640g, 53 cm
Du & Jag - 1a sep 07
Användarvisningsbild
Ralphie
Alltid online
Alltid online

Inläggav ToToRo » sön sep 18, 2011 10:35

ralphie: måste man äta dem hela månaden?
Användarvisningsbild
ToToRo
Alltid online
Alltid online

Nästa

Återgå till Livet som förälder