Irriterad, ledsen och besviken
8 inlägg • Sida 1 av 1
Re: Irriterad, ledsen och besviken
Jag tycker du analyserar det rätt bra själv. Det är inte OK att inte ta ansvar för människor man bor ihop med, det borde en man som snart är tvåbarns pappa fatta. Acceptera det INTE!!
- Loam
- Galen i vimedbarn.se

men då! detta är en situation som inte kommer att hålla. jag var själv i ett liknande förhållande, men då hade jag inte eget barn utan då var det killens son jag tog hand om. det slutade med att jag med tvång fick se till att han flyttade ut och de tog 9 månader innan han fattade. ni har ett gemensamt och ett kommande barn. på nåt sett måste ni lösa detta så att ni inte blir så osams att det inte går.
men framförallt måste han ta ansvar.
när det är dax att betala räkningarna se till att han är med och är delaktig. när ni handlar se till att han står vid kassan och ser hur mycket du betalar. men du måste vara hård för er framtids skull! han måste ta sitt ansvar!
kram
men framförallt måste han ta ansvar.
när det är dax att betala räkningarna se till att han är med och är delaktig. när ni handlar se till att han står vid kassan och ser hur mycket du betalar. men du måste vara hård för er framtids skull! han måste ta sitt ansvar!
kram
Följ vår kamp http://www.lilleprins.blogg.se
- liten o jag
- Kan inte slita sig från vimedbarn.se

åh först o främst stackars dig! jag vet precis hur det är o man har bara lust o spy på alltihopa! min man jobbar då också för en kompis.. svart.. de funkade bra till november förra året typ då va de helt plötsligt dåligt med jobb (han e snickare).. de va då jag blev gravid, o sen har de bara gått utför han har knappt jobbat nde hela våren sommaren o dom gånger han jobbat har han inte fått betalt eller bara lite betalt och jag som jobbat halvtid 22h i veckan har fått betala allt tagit alla mina sparpengar och köpt bebissaker o fixat hans rum o allt.. och jag har skällt o gapat gråtit och sagt nu måste du fixa fram dina pengar du måste fixa ett riktigt jobb hallåååå vi ska ha barn...! och han säger hela tiden ja men nu ska ja få pengar dom e på gång nu ligger företaget plus igen bla bla bla ursäkterna står mig upp i halsen o nu ska de j´komma in pengar för nu vänder de de har de väl gjort i tre månader nu -vänt alltså men ja de har inte kommit några pengar än -men snart.. suck.. i våras kom dessutom fram att han hade massa skulder som jag också betalat in men de va ju bara tillfälligt ja la ut dom för ja ska få igen de, snart...har oxckså tänkt flera gåmger att de kanske e lättare o va själv men samtidigt älskar jag honom och vill att mitt barn ska ha en pappa nära.. men de e int lätt alltid..
ja inte va de mycket till hjälp men du e inte ensam iaf va ska vi göra med dessa karlar???
ja inte va de mycket till hjälp men du e inte ensam iaf va ska vi göra med dessa karlar???
- hellokitty
- Alltid online

ja ursäkter blir man ju varken mätt eller varm av när det blåser kallt.
Han måste ju dra sitt strå till stacken och dra in cash, och det gör han uppenbarligen inte genom att jobba för en kompis.
Kan du skrämma honom lite med att hota att kontakta hans vän angående uteblivna inbetalningar?
Du har säkert en fin kille, men ni kanske kan uppskatta varandra bättre som särbos?
Vad säger han på den frågan?
Han måste ju dra sitt strå till stacken och dra in cash, och det gör han uppenbarligen inte genom att jobba för en kompis.
Kan du skrämma honom lite med att hota att kontakta hans vän angående uteblivna inbetalningar?
Du har säkert en fin kille, men ni kanske kan uppskatta varandra bättre som särbos?
Vad säger han på den frågan?
-

Medea - Alltid online

Mini-mamman och hellokitty: Det låter som om ni är tvugna att vara ena riktiga häxor ett tag framöver, ta era karlar i öronen och ställ rejäla krav som de inte kan backa ifrån. Klart det är svårt att ge råd när man hör det utifrån, och att det är skillnad för er som är där, men alltså... hallå! Vad är det för pojkar till män? Det är nog bara hårdhanskarna som gäller i det här läget, att de får betala och laga sin egen mat, sina egna kläder och prylar, sina resor, bensin osv. Dela upp hyllorna i kylskåpet, tanka bara precis för sträckan du ska köra, gör vad som krävs för att de ska fatta att det inte fungerar om de inte drar in pengar i hushållet. Och mini-mamman: Tvinga din kille att sätta sig ner tillsammans med dig och fixa iväg papprena till försäkringskassan, det är ju bara en enorm slapphet att inte ens se till att få in de pengar han faktiskt dragit in. Och tvinga honom att ringa till polaren och kräva betalt. Grrr vad arg jag blir på sånt barnsligt beteende, väx upp pappor!
-

moia - Alltid online

Jag vet inte vad jag ska säga....jag är för arg för att säga nåt vettigt i alla fall.
En sak kan jag dock säga...ställ inte upp på det nåt mer! Sätt dig inte i samma sits igen. Tala om för honom vad allt kostar (Om han nu inte vet det) och ställ krav. Antingen fixar han pengar, eller så får han flytta....helt enkelt.
En sak kan jag dock säga...ställ inte upp på det nåt mer! Sätt dig inte i samma sits igen. Tala om för honom vad allt kostar (Om han nu inte vet det) och ställ krav. Antingen fixar han pengar, eller så får han flytta....helt enkelt.
- sprallos
jag tänker exakt som sitamoia. sätt lås på kylskåpet. vill han ha mat? ja, då kostar en smörgås 5 kr smör 5 kr och ost 5 kr och det skall betalas kontakt och i förskott. köp absolut ingenting till honom alls. skriv skuldbrev på allt han är skyldig dig, dvs halva hyran för varje månad han har bott där och frågan är om hans ens skall få sova där om han inte betalar nåt? absolut enda sättet är ju att vara stenhård stenhård stenhård. så länge det går att komma undan med det kommer han att fortsätta att göra just det. det är säkert inte illa ment utan förmodligen bara ett beteende han har lagt sig till med för att han kan, uppenbarligen har han ju inte behövt så mycket ansvar för sig själv eller andra tidigare. men det är hög tid att han lär sig. det är ju förbannat trist att det är du som skall behöva uppfostra honom idag när han borde lärt sig det här under sin uppväxt men du skriver ju det själv, han måste lära sig, allt annat är ohållbart. det enda som händer är att du sliter ut dig, både fysiskt och psykiskt och inte får någonting för det alls. du har absolut fullt tillräckligt i ditt liv med barn, graviditet, arbete, dagishämtningar, ekomomi och dessutom ingen avlastning i närheten o du har inte "råd" (på lång sikt) att slita ut dig så! du måste vara rädd om dig ju! KRAM!
-

Kali - Alltid online

Gör upp en budget med karln så han ser hur mycket pengar det finns att röra sig med. Nu har han ju inga pengar att röra sig med alls, men gör upp en budget i alla fall.
Papperen till Fk måste han ju skicka in.
Det är svårt som faen det här. Tar han sig inte i kragen är ju risken att du kommer att bli väldigt, väldigt arg på honom tillslut. Det är inte omöjligt att döda kärlek på det här viset, det är synd att han inte tar det på allvar bara.
Papperen till Fk måste han ju skicka in.
Det är svårt som faen det här. Tar han sig inte i kragen är ju risken att du kommer att bli väldigt, väldigt arg på honom tillslut. Det är inte omöjligt att döda kärlek på det här viset, det är synd att han inte tar det på allvar bara.
-

Medea - Alltid online

8 inlägg • Sida 1 av 1