Banner Forum Image

IntensivHabilitering *Uppdaterat 6 feb -11*

Diskutera vanliga barnsjukdomar och barns utveckling

IntensivHabilitering *Uppdaterat 6 feb -11*

Inläggav Ki27 » sön aug 29, 2010 16:46

Hej.

Vi har fått förfrågan om att ta Leon på en intensivhabilitering på Drottnings Silvias Barn o Ungdomssjukhus i Göteborg.

Någon som varit där med sitt barn på hab eller rehab?

Jag vill självklart få den hjälp som jag kan ge honom, och nu skulle vara en väldigt effektiv tid att göra det när han är så motiverad o mottaglig.

Denna kurs innebär vad jag förstår att man bor där den period man tränar.
Min sambo blir helt förskräkt dock,
- va, ska vi behöva BO där som nån djävla hem o skola, va fan kan vi inte pendla?!
Vi har 9 mil dit. :roll: Leon är dessutom inget fan av att åka långt i bil alltid...

Nån som vet hur det funkar, man kan ju inte träna hela dagarna... vad gör man resten av tiden??

Skulle jag kunna åka själv med Leon, kanske ta med mej min mamma ist för min griniga sambo?

Åh, det känns lite UHG! :?
Senast redigerad av Ki27 sön feb 06, 2011 09:45, redigerad totalt 1 gång.
Ki27
Alltid online
Alltid online

Re: IntensivHabilitering Drott.Silvia GBG

Inläggav Tigi » sön aug 29, 2010 18:04

kan förstå att det känns pissigt att behöva bo där...men har ni 9 mil så va ska man göra?!.då kanske det e bäst å sova där lixom...hur länge är det tänkt att ni ska vara där da?

sen har ni ju alltid nära ti mig å minismamma om ni blir uttråkade ;) ..
Bild

Bild
Tigi
Alltid online
Alltid online

Inläggav Nelia » sön aug 29, 2010 18:41

Och glöm inte mig. :)
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Nelia
Alltid online
Alltid online

Inläggav Fru S. » sön aug 29, 2010 18:48

Hallå! Mig också. Jag kan underhålla!

Jag tycker det låter som en rätt så bra sak att göra.
Bild
Bild
Fru S.
Alltid online
Alltid online

Inläggav Ki27 » sön aug 29, 2010 19:10

Åh, tack va ni är söta :)

Vet inte hur länge det rör sig om... en vecka??
De har pratat lite löst bara om vi ville, blir antagligen i oktober om jag förstått rätt...
Ki27
Alltid online
Alltid online

Inläggav Tigi » sön aug 29, 2010 20:00

hehe jaa hallå! fru s å nelia oxå såklart :D .

en vecka tror jag ni skulle palla! tycker oxå det låter osm en bra idé faktiskt ... L lär ju tycka det e roligt skulle jag tro =)
Bild

Bild
Tigi
Alltid online
Alltid online

Inläggav Ki27 » sön aug 29, 2010 20:42

hihi, ja, jag tror oxå han skulle tycka det var roligt! :D
Ki27
Alltid online
Alltid online

Inläggav shoegal » sön aug 29, 2010 20:53

Jag tror faktiskt min faster åkte dit med min kusin när han var liten. Jag vet att de åkte till Göteborg (från Kiruna!!!) för att besöka ett sjukhus som är bra på olika handikapp (min kusin är utvecklingsstörd och har en hormonsjukdom som gjorde att han behövde hormonsprutor dagligen under många år). Han är idag 23 år gammal och bor i en egen lägenhet.

Jag skulle vara glad om sån bra vård fanns nära (för mig är 9 mil nära, är uppvuxen i en stad med 35 mil (!) till närmsta H&M och McDonalds ;) )! Jag tror definitivt det är en supermöjlighet för både Leon och er föräldrar; ni kan nog få massa tips och hjälp :)
Bild
shoegal
Alltid online
Alltid online

Inläggav fru Wahlström » sön aug 29, 2010 20:56

Jag tycker det låter som en toppenidé!! Och vadå, 18 mil fram och tillbaka i en vecka känns ju lagom roligt... plus att det kostar ju en hel del.

Missförstå mig rätt nu men tycker att din sambo ska tänka lite mer på er son än sig själv i detta fallet, det är ju för Leons skull ni gör det och inte din sambos. Sen kan ni ju såklart också få en massa annat positivt med er av denna erfarenhet tror jag. Men en vecka kan han allt "offra"!
Användarvisningsbild
fru Wahlström
Alltid online
Alltid online

Inläggav Kali » sön aug 29, 2010 21:05

glöm inte bort oss! :D

jag tycker du skall ringa imorgon bitti och prata med dem, kan ju vara intressant att veta vad det innebär oavsett. det finns säkert en tanke med det hela, om det är intensivträning från morgon till kväll kanske det blir väl tufft att åka långt också.
Användarvisningsbild
Kali
Alltid online
Alltid online

Inläggav ullis78 » sön aug 29, 2010 22:57

Tycker absolut att ni ska ta chansen när ni får den, det handlar ju om Leon o vad som är bäst för honom. Även om inte hans pappa är så förtjust i att bo på sjukhus så är det ju mycket bekvämare än att åka med honom fram o tillbaka så varje dag (speciellt om han inte gillar bilen)

En intensiv habilitering betyder att man kompletterar o fördjupar dom habiliteringsinsatser som ni redan har, så ni kan nog räkna med att det blir rätt så mycket träning o aktiviteter utspritt över dagarna. Fördelen med det är ju att dagarna kommer gå väldigt fort iallafall och tex en vecka är ju ingenting med tanke på vad det kan göra för honom.

Dessutom så är dom ju experter på att roa barn där o det är verkligen räddningen för oss alla gånger vi varit där o kommer att vara där med Amanda. Trots allt gråt o tandagnisslan så älskar hon sjukhuset med alla barn, trevliga o snälla sköterskor o läkare, leksaker, clowner o lekterapi mm.

Förresten....Amandas pappa avskyr oxå att sova borta på sjukhuset av någon anledning. Men vissa saker får man bara lov o göra ändå, som i detta fallet då det kanske egentligen är goare att sova i sin egna säng. Nästa sjukhusvistelse som kommer nu har han faktiskt gått med på att stanna kvar över natten själv med henne. Fast det var ju antingen det eller åka hem själv med Lillebror :wink:
Bild

BildBild
Användarvisningsbild
ullis78
Alltid online
Alltid online

Inläggav Ki27 » mån aug 30, 2010 17:57

Tack för alla bra svar o kloka ord!

Ja, för mej är det självklart att göra detta även att åka o bo sådär. Det är ju smidigast och jag har inga problem problem med att åka iväg, även fast det skulle va gott o slippa...
Min sambo är väl lite väl hemmakär och "rädd" för folk... fast det är han som snackar mest o längst med nya människor... Så var det när vi bodde på neonatal de tre veckorna vid Leons födsel... :roll:

Ja... jag kommer inte att pendla iaf. ;)
Ki27
Alltid online
Alltid online

Inläggav MinisMamma » tis aug 31, 2010 21:54

Lämna din griniga sambo hemma och kom hit till oss... :D

Jag och Noel vill mer än gärna träffa er igen! Och stanna över oxå om ni vill :D

Inte så kul att pendla med ett ledset barn så långt, speciellt om man tänker på den gången du körde hem från mig. :)
BildBild

BildBildBildBild

Bild Bild
Användarvisningsbild
MinisMamma
Alltid online
Alltid online

Inläggav MinisMamma » tis aug 31, 2010 21:55

psst... lite Off Topic men en Halloween fest är inplanerad även i år, inbjudan kommer snart :)
BildBild

BildBildBildBild

Bild Bild
Användarvisningsbild
MinisMamma
Alltid online
Alltid online

Inläggav Ki27 » tor sep 02, 2010 19:29

Ooohh, Minismamma, klart vi vill träffa er med!

Party, så skoj! Ja, jag får väl se vad som orkas med på höstkanten!
Ingen vovve för Leon bara, han är ff skraj för djur (hund o katt) :(
Ki27
Alltid online
Alltid online

Nästa

Återgå till Barns hälsa & utveckling