inkallad på 2 intervjuer, lite frågor?
15 inlägg • Sida 1 av 1
inkallad på 2 intervjuer, lite frågor?
på fredag ska jag på intervju nu är jag både glad upprymd och smått bekymrad. Jobbet är via ett rekryteringsföretag och jag får inte veta vart/vilket ställe det handlar om förens dom har bestämt om jag är aktuell för tjänsten. i värsta fall kan det bli att tjänsten ligger ca 8 mil enkel väg vilket blir ganska på frestande i längden att ha upp mot 2 timmar körväg enkel väg om i så fall kan man då tacka nej utan att bli av med a-kassan?
Sen har jag sökt in till en utbildning till hösten, ska jag berätta det på intervjuen och vad händer om jag kommer in måste jag säga upp mig då?
hoppas någon kan svara på mina frågor ( känner mig väldigt glad och förvirrad)
jag ska tilläggaatt dom har ringt in mig innan slutdatumet för annonsen som är på söndag, är det något att tolka som positivt tro?
Nu ringde ytterligare ett ställe som hade fått mitt namn av af, ett jobb som är jätte intressant men tyvärr bara en tim/semmester tjänst juli-sep men det är ett jobb jag vill jobba med i framtiden så jag skulle verkligen behöva ha den erfareheten nu är jag verkligen kluven
Sen har jag sökt in till en utbildning till hösten, ska jag berätta det på intervjuen och vad händer om jag kommer in måste jag säga upp mig då?
hoppas någon kan svara på mina frågor ( känner mig väldigt glad och förvirrad)
jag ska tilläggaatt dom har ringt in mig innan slutdatumet för annonsen som är på söndag, är det något att tolka som positivt tro?
Nu ringde ytterligare ett ställe som hade fått mitt namn av af, ett jobb som är jätte intressant men tyvärr bara en tim/semmester tjänst juli-sep men det är ett jobb jag vill jobba med i framtiden så jag skulle verkligen behöva ha den erfareheten nu är jag verkligen kluven
-

gellis - Alltid online

Re: inkallad på 2 intervjuer, lite frågor?
jag skulle absolut tagit det andra. du ska ju plugga till hösten och då kan det ju va skönt med extraknäck om det finns möjlighet. sen låter ju det andra som något du vill mer.
själv ska jag på intervju på torsdag för ett nytt jobb så vi kan vara nervösa ihop
själv ska jag på intervju på torsdag för ett nytt jobb så vi kan vara nervösa ihop
-

ToToRo - Alltid online

det andra jobbet är nästan exakt vad jag vill jobba med och det jag ska plugga till så i längden är det bäst, sen är det en tim tjänst och jag vet inte hur sånt funkar med dagis.
-

gellis - Alltid online

Jag tycker att du skall gå på båda intervjuerna.
Du kan alltid tacka nej även om du blir erbjuden någon av tjänsterna.
Avspisa inte chansen förrän du bestämt dig själv.
Det andra jobbet är ju toppen om du nu ändå har tänkt plugga till hösten.
När det gäller dagis borde du ju ha rätt till plats även om det inte gäller heltid, men kolla med kommunen för säkerhets skull...
Grattis till chansen att få visa vem du är i alla fall, sen vart det leder det återstår att se.
Du kan alltid tacka nej även om du blir erbjuden någon av tjänsterna.
Avspisa inte chansen förrän du bestämt dig själv.
Det andra jobbet är ju toppen om du nu ändå har tänkt plugga till hösten.
När det gäller dagis borde du ju ha rätt till plats även om det inte gäller heltid, men kolla med kommunen för säkerhets skull...
Grattis till chansen att få visa vem du är i alla fall, sen vart det leder det återstår att se.
-

Frixie - Moderator på Vimedbarn.se
ToToRo: är det nu på torsdag, jag ska hålla tummarnajätte hårt?
Frixie: jag tänkte att kännerjag under intervju nr 1 att det inte kommer att funka ska jag nog dra gravid kortet inaan jag säger hej då.
Frixie: jag tänkte att kännerjag under intervju nr 1 att det inte kommer att funka ska jag nog dra gravid kortet inaan jag säger hej då.
-

gellis - Alltid online

Spännande för er bägge!!
Jag hade också tagit det som är i den bransch du vill jobba med sen + det du ska plugga. Men som sagt, att gå på intervjuer är ju också lärorikt så jag hade nog också gått på den första.
Jag hade också tagit det som är i den bransch du vill jobba med sen + det du ska plugga. Men som sagt, att gå på intervjuer är ju också lärorikt så jag hade nog också gått på den första.
- sprallos
Hade jag varit dig hade jag inte sagt något om att du sökt utbildning till hösten. Att du har planer och ett liv utanför den här intervjun känns ganska naturligt, inget du måste redovisa för tycker jag.
Så länge du inte ska skriva på kontrakt så måste du ju inte bestämma dig för något. Men jag tycker nog att du ska gå på intervjun iaf, kan vara en intressant erfarenhet, och du kan ju försöka se det mer som att du intervjuar dem. ?
Men om du får chansen så tycker jag nog att ska våga satsa på det andra. Förskole-platser och sådant, det ordnar sig alltid. Och erfarenhet är guld.
Men som sagt du måste ju inte bestämma dig nu. Känna av läget bara
*Lycko-spark i baken!*
Men om du får chansen så tycker jag nog att ska våga satsa på det andra. Förskole-platser och sådant, det ordnar sig alltid. Och erfarenhet är guld.
Men som sagt du måste ju inte bestämma dig nu. Känna av läget bara
*Lycko-spark i baken!*
-

jetboy - Galen i vimedbarn.se

alltså, jag menar inte att du ska ljuga, om de frågar dig rakt ut. Ärlig är bra. Men man kan ju vrida lite på det, du behöver ju inte säga att du prioriterar utbildningen över jobbet och att du typ skiter i dem och deras dumma jobb
(obs! överdriver, to make a point. Tror inte att du skulle få för dig att säga så).
Eller om du känner på intervjun att det inte alls är rätt, så kan det ju iofs vara bra att lägga vikt på hur viktig utbildningen är för dig.
Ta det som det kommer bara, det blir säkert bra det här
Eller om du känner på intervjun att det inte alls är rätt, så kan det ju iofs vara bra att lägga vikt på hur viktig utbildningen är för dig.
Ta det som det kommer bara, det blir säkert bra det här
-

jetboy - Galen i vimedbarn.se

Vad roligt med två intervjuer.
När det gäller bemaningsföretag så kan du gå dit och höra vad det är för jobb dom har åt dig, sen om du känner att det inte är rätt för dig så kan du alltid säga att just detta passar nog inte mig men hör gärna av er igen om det kommer upp något inom.... så berättar du vad du är mest intresserad av. Så har jag gjort här i Norge men sen fick jag annat jobb innan dom hörde av sig igen.
Lycka till bägge två.
När det gäller bemaningsföretag så kan du gå dit och höra vad det är för jobb dom har åt dig, sen om du känner att det inte är rätt för dig så kan du alltid säga att just detta passar nog inte mig men hör gärna av er igen om det kommer upp något inom.... så berättar du vad du är mest intresserad av. Så har jag gjort här i Norge men sen fick jag annat jobb innan dom hörde av sig igen.
Lycka till bägge två.
- Taweret
- Alltid online

Tack för alla tips och råd, jag tror inte att jag får tacka nej utan att bli av med a-kassan men eftersom det ena jobbet är ett industri sömmerskejobb så är det säker väldigt tungt och då kommer jag lätt undan om jag berättar om bulan.
Jag har nog bestämt mig för att satsa på det andra jobbet men jag ska säga till dom att är jag aktuell så kan jag inte jobba mer än 75 dagar på tim p.g.a regelerna
Jag har nog bestämt mig för att satsa på det andra jobbet men jag ska säga till dom att är jag aktuell så kan jag inte jobba mer än 75 dagar på tim p.g.a regelerna
-

gellis - Alltid online

gellis: det låter smart!
Nu sitter jag ngt nervös.. påklädd och klar för att åka på min intervju...
Ush det va ett tag sen så man har ju glömt en hel del
Nu sitter jag ngt nervös.. påklädd och klar för att åka på min intervju...
Ush det va ett tag sen så man har ju glömt en hel del
-

ToToRo - Alltid online

1 av 2 intervjuer avklarad, glad och förvirrad
I går var jag på en jobb intervjuv hos Lernia, allt gick jätte bra och hon sa att det kunde skrivas kontrakt men att hon i så fall ville ge mig en 6 månaders anställning inom lager. Tjänsten jag sökte var ett sömmerske jobb som tydligen bara var under semestern (4v) men med mina meriter så ville hon gärna hyra ut mig på lager resten av 6 månaderna.
Vad gör man i sånt läge? Jag sa att jag bara var intresserad av sömmnads jobbet eftersom det är knepigt löne mässigt att vara bunden till ett bemmaningsföretag om det inte finns någon faktiskt "tjänst" som tur var förstod hon så
. Nu ska hon ringa innan slutet av maj och ge besked men hon avslutade det hela med att jag verkligen var intressant för dom och för sömnads tjänsten.
När tycker ni att man ska säga att man är gravid till arbetsförmedlingen?
Jag hade uppföljnings samtal igår med af kundtjänst och då bestämde hon att till nästa gång ska jag ha sökt jobb inom lokalvård och industrin, 2 tunga och delvis farliga yrkeskategorier där man inte brukar vara så poppis om man är gravid lixom
Vad gör man i sånt läge? Jag sa att jag bara var intresserad av sömmnads jobbet eftersom det är knepigt löne mässigt att vara bunden till ett bemmaningsföretag om det inte finns någon faktiskt "tjänst" som tur var förstod hon så
När tycker ni att man ska säga att man är gravid till arbetsförmedlingen?
Jag hade uppföljnings samtal igår med af kundtjänst och då bestämde hon att till nästa gång ska jag ha sökt jobb inom lokalvård och industrin, 2 tunga och delvis farliga yrkeskategorier där man inte brukar vara så poppis om man är gravid lixom
-

gellis - Alltid online

Om dom vill att du ska söka sådana jobb kanske du bör säga någonting. Annars hade nog jag väntat. Jag väntade länge med att säga något när jag väntade Oskar men jag var ärlig när ringde upp mig om tjänster som skulle tillsättas dvs att jag bara kunde jobba under vår/sommar för att sedan skulle jag få barn. Vilket gjorde att jag inte blev lika intressant men jag hade ändå sökt tjänsten =)
Vad spännande det låter med sömmerske jobb, sådana kan det inte finns så många.
Vad spännande det låter med sömmerske jobb, sådana kan det inte finns så många.
- Taweret
- Alltid online

jo det är lite spännande med sömmerske jobb även fast tjänsten var att sy funktionskläder på löpande band. Jag funderar på att jag ska söka jobben dom säger att jag ska söka och skriva att jag är gravid
.
-

gellis - Alltid online

15 inlägg • Sida 1 av 1