Banner Forum Image

Ingen har väl missat att Victoria och Daniel gifter sig 2010

Diskutera allt från bröllop till bröllopsklänning och dop

Re: Ingen har väl missat att Victoria och Daniel gifter sig 2010

Inläggav Nelia » ons feb 25, 2009 16:55

Hahaha nej jag tror inte heller att det skulle vara någon risk :lol:

Angående det här med budget så var det en vild gissning. Jag är inte ett dugg insatt i det här. Jag menade väl egentligen att det märks ju inte i våra egna plånböcker om det blir bröllop eller ej. Eller? Tycker för egen del att vi fått mer pengar över i plånboken, så som de sänker skatterna för oss hela tiden. :wink: Visst, de tjänar väl tillbaka på höga bensinkostnader osv men vi märker ingen försämring just nu iaf.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Nelia
Alltid online
Alltid online

Inläggav anettejohansson » ons feb 25, 2009 19:20

Fru S. skrev:Jaja, jag lägger ner nu innan folk tycker att jag är en idiot.

Tycker absolut inte att du e en idiot!! Jag accepterar att alla har olika åsikter o tycker de e jätte kul att diskutera sånt här tex. Hoppas inte du tycker att jag e en idiot för att vi inte har samma åsikt? :wink: :qaf
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
anettejohansson
Alltid online
Alltid online

Inläggav Fru S. » ons feb 25, 2009 19:23

Det är väl klart att jag inte tycker.
Jag älskar bara att diskutera och argumentera för nåt jag tycker starkt om!

Men jag vet att jag kan uppfattas som lite hård och obeveklig....

Så kram på er allihop!!!
Bild
Bild
Fru S.
Alltid online
Alltid online

Inläggav Kali » ons feb 25, 2009 19:54

jag bryr mig inte om ifall de rapporterar på tv eller inte men jag fattar inte poängen med monarki och jag tycker också det är märkligt att det kan gå hundratals miljoner av den gemensamma stadskassan för att försörja några människor har fötts in i en ärvd roll vi har tillskrivit dem samtidigt som ungdomar på glid inte kan få en vuxen kontaktperson för 4000 kr i månaden, när arbetslösa ska leva på mindre än 75% av sin lön, när människor som drabbas av allvarliga kroniska sjukskrivningar inte får vara sjukskrivna längre....

att man renoverar o bevarar slottet - javisst! men borde det inte vara öppet för allmänheten av beskåda kulturarvet i sin helhet då också?
o det är väl jättefint att de representerar sverige - men varför kan de inte få betalt en rimlig lön för det jobbet då?

sen är det väl så att även fotbollsmatcher genererar skattepengar i form av bussresor, hotellnätter, korvförsäljning, tröj- o halsduksförsäljning, ölförsäljning, tv-rättigheter osv men jag tycker inte det är mer ok för det! o de stora pengarna i sammanhanget går knappast till dom som behöver det heller...

sen tycker inte jag att polisinsatser ska kosta - vi skall vara skyddade i ett rättssamhälle oavsett om vi har pengar eller ej. o givetvis ska victorias bröllop ha polisbevakning o den kostar pengar, men behöver vi betala för hennes klännning? för att representanter från regeringen skall vara gäster? för middagen? de kostnaderna behövde vi ju inte stå för när det gällde bröllopet i göteborg vad jag vet iaf...

men jag önskar dom också all lycka, det är min värsta mardröm att behöva vara en offentlig person resten av livet så han är en modig man som ger sig in i det!
Användarvisningsbild
Kali
Alltid online
Alltid online

Inläggav Chobb88 » ons feb 25, 2009 22:34

Bra skrivet Kali! :)
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
Chobb88
Alltid online
Alltid online

Inläggav Liina » ons feb 25, 2009 22:40

Jag är jätteglad för Victoria och Daniels skull, just för att de nog inte haft det så lätt, de har nog fått kämpa emot många fundamentalistiskt royalistiska för att få förlova sig och gifta sig. Jag tycker det är skönt att kärleken kan vinna över traditionen. Men i övrigt intresserar det mig inte. Hörde idag att ett kungabröllop kostar i snitt 15 miljoner och betalas med skattepengar. Jag tycker inte det känns okej alls. Och de lägger säkert ut massa av sina "egna" pengar också, men det gör väl alla som gifter sig, och de är ju i alla fall rika.
Nehepps det här intresserar mig noll och jag som inte har råd med något fint bröllop själv har ingen lust att betala för deras heller.
Bild

Http://www.linita.blogg.se
Liina
Alltid online
Alltid online

Inläggav myran75 » tor feb 26, 2009 10:19

Jag står som en dum åsna mellan två hötappar, håller med både Fru S och Kali.
Tycker att när Fru S skriver så låter det så bra, så kommer Kali med världens bästa inlägg så jag vet inte vad jag ska tycka....
Klart det är kul att hon får gifta sig med den man hon är förälskad i trots att han inte är av kungligbörd, länge leve kärleken :) ( men betala den gärna själva)
Pusspuss
Bild

Min älskade Anton född 1998
Min älskade Nathalie född 2002
Min lilla älskling Nellie född 2008
Användarvisningsbild
myran75
Alltid online
Alltid online

Inläggav Tigi » tor feb 26, 2009 10:38

oj..här gick det hett till.....;) ... Själv hade jag inte på tv så mkt igår (så vet inte vad doms anckat om, om pengar å sånt)... men jag såg på aftonbladet (datanörd)..och min första reaktion var "åå va kul :D ) .
Bild

Bild
Tigi
Alltid online
Alltid online

Inläggav Redhotwera » tor feb 26, 2009 12:49

alltså..vill bara påpeka, när ni skriver att det är bättre att de betalar sjlva än med skattepengar. Kungafamiljen får apanage, det är ett statligt bidrag, vart kommer de pengarna ifrån?
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Redhotwera
Alltid online
Alltid online

Föregående

Återgå till Dop & Bröllop