Idag har Strumpan lämnat oss
18 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Idag har Strumpan lämnat oss
Inatt vaknade min man av att han hade andnöd och hans ögon var igensvullna och det kliade överallt...Han har redan från början klagat på att han är allergisk men jag har slått det åt sidan och inte tagit det på allvar..han äter ju trots allt tabletter mot allergin, dom måste väll hjälpa? Men trots detta så har han de senaste gått och snorat och tårarna har runnit och han har sett mer sjuk än frisk ut...så inatt brast det totalt.
Så med sorg i hjärtat satte jag ut en annons på lokaltorget och nu på em ringde en tjej som sedan tidigare hade en katt som hon ville ha en kompis till. Hon verkade jättetrevlig så jag bestämde mig för att hon kunde få Strumpan.
Jag kom precis hem ifrån mötesplatsen där jag lämnade bort minlilla tjej...Hon som tog omhand om strumpan verkade jättetrevlig och hon blev helfrälst med en gång...kan säga att jag fällde både 1 och 2 tårar i bilen hem...med en tom kattransport....
Så nu kan jag säga ALDRIG mer djur!! det gör förbannat ont när dom lämnar oss...
Så med sorg i hjärtat satte jag ut en annons på lokaltorget och nu på em ringde en tjej som sedan tidigare hade en katt som hon ville ha en kompis till. Hon verkade jättetrevlig så jag bestämde mig för att hon kunde få Strumpan.
Jag kom precis hem ifrån mötesplatsen där jag lämnade bort minlilla tjej...Hon som tog omhand om strumpan verkade jättetrevlig och hon blev helfrälst med en gång...kan säga att jag fällde både 1 och 2 tårar i bilen hem...med en tom kattransport....
Så nu kan jag säga ALDRIG mer djur!! det gör förbannat ont när dom lämnar oss...
- Jenima
Re: Idag har Strumpan lämnat oss
Usch.. förstår dig, vi har själva en liten katt som heter Leo (han är iof 8 år nu) o det funkar bra trots lite allergi men det blir inga fler katter efter Leo.. hur söta dom än är så är det så himla jobbigt när dom försvinner.. tur att Strumpan kom till ett bra hem iaf.. 
- favoriten
- Kan inte slita sig från vimedbarn.se

Ja.. Fick precis två mms där ena är på en liten tjej som kelar med strumpan och andra en bild på strumpan som leker med ett garnnystan. Kändes bra 
- Jenima
usch vad jobbigt att behöva lämna bort henne! har själva en kisse på två år, hade en till katt förut men jag är allergisk och han hårade nåt sjukt mycket så han fick flytta hem till våra föräldrar. även om jag kan träffa honom fortfarande grät jag många kvällar över den katten.
men vad skönt att hon kom till ett bra ställe! det är väl det som kanske är värst med att behöva lämna bort sitt djur, om man inte vet att det har det bra. då hade jag hellre valt avlivning än att behöva oroa sig konstant!
men vad skönt att hon kom till ett bra ställe! det är väl det som kanske är värst med att behöva lämna bort sitt djur, om man inte vet att det har det bra. då hade jag hellre valt avlivning än att behöva oroa sig konstant!
-

ulrica42 - Alltid online

ulrica42 skrev:då hade jag hellre valt avlivning än att behöva oroa sig konstant!
Kan inte hålla med dig... Allför många djur avlivas helt i onödan.
-

Mickis - Alltid online

Fy stackars er. Får hoppas at Strumpan får det bra i det nya hemmet
- Elna
- Galen i vimedbarn.se

förstår hur du känner. har själv fått avliva 2 hundar och ge bort en katt i mitt liv:(
de känns som att mista en viktig familjemedlem om det gör ont ett bra tag, men som tur var så bleknar sorgen och man skaffar nya erfarenheter:)
personligen känner jag att den glädje djur ger mig är värd sorgen när det är dags för dem att lämna.
de känns som att mista en viktig familjemedlem om det gör ont ett bra tag, men som tur var så bleknar sorgen och man skaffar nya erfarenheter:)
personligen känner jag att den glädje djur ger mig är värd sorgen när det är dags för dem att lämna.
[url=http://lilypie.com]
[img]http://lb2f.lilypie.com/7x
[img]http://lb2f.lilypie.com/7x-

utan_namn - Alltid online

stackars er.. (vet exakt vad ni går igenom):cry: ...jag skulle inte fixa att ge bort Donna våran håriga lilla dotter..... finns det ingen naken variant som sambon klarar av??? dom lär ju vara dyra de allergivänliga djuren men om man verkligen vill ha ett djur kan det ju vara värt det..... 
- Lollo_80
- Alltid online

Skumpan: Jo vi viste att M. var allergisk men han sa att det inte har besvärat honom så mycket de senaste åren så att det kanske hade växt bort, vi har ju hälsat på folk med katt och då har det gått bra. Antar att det blev för intensivt ör honom med en katt på heltid
Lollo_80: Jo det finns ragdoll(tror jag det stavas) och även Spynx katter..dessa skall vara allergivänliga men jag vet att Spynxen kostar 17 000:- och det har vi inte lust att lägga på en katt...
Han säger att vi får ha katt sen när vi skaffar hus och då kan dela av uppe och nere så att övervåningen kan vara hans frison, men jag vill nog inte riskera att det inte fungerar igen. Tänk om det blir samma sak då? Då får jag göra mig av med en älskling till...nä fan..då får M. gå
Lollo_80: Jo det finns ragdoll(tror jag det stavas) och även Spynx katter..dessa skall vara allergivänliga men jag vet att Spynxen kostar 17 000:- och det har vi inte lust att lägga på en katt...
Han säger att vi får ha katt sen när vi skaffar hus och då kan dela av uppe och nere så att övervåningen kan vara hans frison, men jag vill nog inte riskera att det inte fungerar igen. Tänk om det blir samma sak då? Då får jag göra mig av med en älskling till...nä fan..då får M. gå
- Jenima
Vad hemskt
Jag miste min bästa vän och katt för ca 1 år sedan så jag vet hur det känns 
- MissGanja
- Alltid online

Så trist för er, det är alltid tungt när man måste ta ett sånt beslut. Men hon verkar ha fått ett bra hem, det är ju skönt att veta. 
-

magda - Alltid online

Usch vad tråkigt att läsa
Vet hur hemskt det är att bli av med sina pälsklingar. Kramar om!
-

Nelia - Alltid online

Usch förstår dig verkligen...jag sitter i valet och kvalet om vi skall göra oss av med våran hund.....MEN det gör ju såååå förbannat ont o behöva göra sig av med dom han e ju värdens goaste men han lider vi har inte längre den tid som behövs för honom!=(
-

flickan - Alltid online

18 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2