I min picknick korg...
7 inlägg • Sida 1 av 1
I min picknick korg...
Sommaren står runt hörnet och det packas picknick korgar och dukas ut på bord i solen. Nyfiken i en strut som jag är, vad har ni med er ut i solen i år?
Skriv gärna med recept och lägg upp bilder från bakningen eller från mysstunden i solen.
Skriv gärna med recept och lägg upp bilder från bakningen eller från mysstunden i solen.
- trudy
- Alltid online

Re: I min picknick korg...
Pastasallad.
Babyspenat, gurka, tomat, majs, röd lök, melon, röda kidneybönor och såklart pasta.
olivolja och lite pressad lime över.
Babyspenat, gurka, tomat, majs, röd lök, melon, röda kidneybönor och såklart pasta.
olivolja och lite pressad lime över.
-

Gotland - Alltid online

Åhh jag är ju gi fantast nu för tiden
bakade jätte goda gi kanelbullar , inte fel med nyttiga bullar! Dom va väldigt uppskattade av både mannen i sonen. Har inte receptet nu i huvudet men kan absolut lägga upp de senare om nån vill ha 
- hellokitty
- Alltid online

Matmuffins med feta, oliver, rosmarin o soltorkade tomater eller tunnbrödsrullar med renskav o pepparrotskräm är favoriter hos oss!
- Snigel
- Alltid online

Ahhhhhh, picknick! LOVE IT!
Pastasallad är en given favvis! Machésallad, gräddfil, rödlök, chili (till oss vuxna) pasta, samt räkor!
Men just på denna bild: potatisbullar, köttbullar o sallad!
Efterrätt: vindruvor, jordgubbar, melonbitar; det som man har hemma för tillfället!
O så en påse kanelgifflar... vem kan leva utan dem?
Pastasallad är en given favvis! Machésallad, gräddfil, rödlök, chili (till oss vuxna) pasta, samt räkor!
Men just på denna bild: potatisbullar, köttbullar o sallad!
Efterrätt: vindruvor, jordgubbar, melonbitar; det som man har hemma för tillfället!
O så en påse kanelgifflar... vem kan leva utan dem?

-

Majmamma08 - Alltid online

Oj! DEnna tråd hade jag tappat bort helt under sommaren. Sorry
Vilka ärliga picknick korgar ni får till och vilken härlig bild majmamma08.
Så här på hösten tycker jg det är mysigt med lite enklare varianter som grillad korv eller tunnbröd med levepastej och gurka i. Men creps vid vattnet är aldrig fel, även om vindarna är kalla
Så här på hösten tycker jg det är mysigt med lite enklare varianter som grillad korv eller tunnbröd med levepastej och gurka i. Men creps vid vattnet är aldrig fel, även om vindarna är kalla
- trudy
- Alltid online

7 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Bak- och tårttråden