I dag fick jag höra att jag var en dårlig mamma.
32 inlägg • Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
I dag fick jag höra att jag var en dårlig mamma.
I dag fick ett kompispar som var på väg till oss höra av min granne som stod och pratade med en annan granne. Hon sa att varför ska man skaffa barn om man ändå hela tiden bejär barnvakt och festar hela tiden. I går var Johannes hoss sin farfar och vi hadde fest. Vi har bejärt barnvakt 2 gånger sen han föddes. Fösta gången han såv borta var det hans farmor som ville ha honnom och hon tyckte att vi skulle få gå ut och äta och drika oss en drink. Sen har vi varit ut en gång efter det. Jag känner mig jätteledsen att hon tycker vi är dårliga föräldrar och att vi lämnar bort vårat barn. Nu har jag jätteont i magen varge gång jag ser henne. vad ska jag göra?? Är jag en dårlig mamma för att jag bejär barnvakt i bland??
- Ninni82
- Har vimedbarn.se som startsida

Re: I dag fick jag höra att jag var en dårlig mamma.
Nej det tycker inte jag. Usch va hemskt att få höra det!
Kram
Kram
-

Monstrens mamma - Alltid online

Är du säker på att det var er hon pratade om? Vågar du konfrontera henne och fråga om det var er hon pratade om? Det är så trist och fegt när folk pratar bakom ryggen och om hon har problem med hur ni tar hand om ert barn vore det bättre om hon pratade med er och inte med andra grannar.
Jag tycker absolut INTE att man är en dålig mamma för att man vill vara barnledig ibland och få göra vuxna saker. Om man nu vill festa är det ju bättre att lämna bort barnet. Samtidigt måste jag erkänna att jag reagerade över att ni har lämnat bort sonen tre gånger redan, med tanke på att han bara är 3 månader. Jag dömer er inte och menar inte att ni är dåliga föräldrar, vi är alla olika och har olika behov.
Jag tycker absolut INTE att man är en dålig mamma för att man vill vara barnledig ibland och få göra vuxna saker. Om man nu vill festa är det ju bättre att lämna bort barnet. Samtidigt måste jag erkänna att jag reagerade över att ni har lämnat bort sonen tre gånger redan, med tanke på att han bara är 3 månader. Jag dömer er inte och menar inte att ni är dåliga föräldrar, vi är alla olika och har olika behov.
-

HelenaS - Alltid online

Som de innan sagt, man är inte en dålig förälder för att man behöver barnledig tid. Alla är vi olika.
-

Mickis - Alltid online

nej du e verkligen inte dålig mamma o låt ingen tro det. ibland måste man få lite tid själv. sen e ju alla olika. vissa har barnvakt ofta andra inte o det måste ju föräldren själv få välja. Jag tycker du inte ska va nervös när du ser henne, va rak mot henne o säg att det har hon inte med o göra.. stackars tanten har säkert inte bättre för sig än o ojja sig över erat liv.
-

ToToRo - Alltid online

Jag fick också höra vilken dålig mamma jag va igår.. Usch blev så ledsen, svärföräldrarna och jag hamnade i storgräl, har ordnat till det med hästen så jag inte behöver tänka på det mitt i flytt och allt, fick då minsann veta att jag va en värdelös mamma som minsann inte älskade leiha om jag valde att behålla hästen.. Vet inte allt jag sa till dom, flyttat alla mina grejer + hästen därifrån, vill aldrig mer ha med dom att göra, ska hämta mina fiskegrejer sen ber jag do dra åt hel-ete, är så trtt på att bli nedtryckt av dom hela tiden
-

MinLyckaLeiha - Alltid online

MySweetRocky skrev:Jag fick också höra vilken dålig mamma jag va igår.. Usch blev så ledsen, svärföräldrarna och jag hamnade i storgräl, har ordnat till det med hästen så jag inte behöver tänka på det mitt i flytt och allt, fick då minsann veta att jag va en värdelös mamma som minsann inte älskade leiha om jag valde att behålla hästen.. Vet inte allt jag sa till dom, flyttat alla mina grejer + hästen därifrån, vill aldrig mer ha med dom att göra, ska hämta mina fiskegrejer sen ber jag do dra åt hel-ete, är så trtt på att bli nedtryckt av dom hela tiden
jag känner igen mig i detta du skrev. så hade jag det oxså med min stora pojkes farmor/farfar
- MammaTillRasmus
- Alltid online

MySweetRocky: Vad synd att det ska vara så! Jag tycker att far- respektive morföräldrarna ska inse barnbarnets bästa och inte ta någons parti när föräldrarna går skilda vägar!! De skulle vinna så mycket mer på att vara sams med dig och stötta; de skulle få se sin sondotter oftare och de skulle få vara delaktiga på ett helt annat sätt om de bara la sina sårade känslor åt sidan för att erat förhållande inte fungerade!!
Ninni82: Bara du kan veta om du är en bra mamma eller inte! Din granne bor ju inte i din lägenhet eller hur? Hon sitter inte vid din sängkant på kvällarna och tröstar ditt barn, det är det ju du som gör.
Säkerligen var hon bara irriterad för att ni haft fest och hon kanske inte hade fått någon ro den kvällen, sånt kan göra att man säger saker i vredesmod som man egentligen inte menar. Hur ofta ni har barnvakt är eran egen ensak, sålänge barnet har sin vardag hemma hos er så ska det inte vara någon fara om ni lämnar bort honom emellanåt.
Nästa gång ni har fest hemma så skriv en lapp och lägg i allas brevlåda där ni skriver erat telefonnummer och namn och berättar att ni ska kalasa lite och att era grannar är välkomna att ringa/knacka på om de tycker att musiken är för hög så ska ni göra erat bästa för att dämpa er lite. Sånt kan göra att de blir vänligare inställda. Förklara även varför ni har fest, gamla tanter tror automatiskt att så fort det är kalas så är det för att ungdomarna är supasugna.
Men jag tycker inte att du ska ta åt dig, det spelar ingen roll vad hon tycker, det enda som spelar roll är du och din familj.
Ninni82: Bara du kan veta om du är en bra mamma eller inte! Din granne bor ju inte i din lägenhet eller hur? Hon sitter inte vid din sängkant på kvällarna och tröstar ditt barn, det är det ju du som gör.
Säkerligen var hon bara irriterad för att ni haft fest och hon kanske inte hade fått någon ro den kvällen, sånt kan göra att man säger saker i vredesmod som man egentligen inte menar. Hur ofta ni har barnvakt är eran egen ensak, sålänge barnet har sin vardag hemma hos er så ska det inte vara någon fara om ni lämnar bort honom emellanåt.
Nästa gång ni har fest hemma så skriv en lapp och lägg i allas brevlåda där ni skriver erat telefonnummer och namn och berättar att ni ska kalasa lite och att era grannar är välkomna att ringa/knacka på om de tycker att musiken är för hög så ska ni göra erat bästa för att dämpa er lite. Sånt kan göra att de blir vänligare inställda. Förklara även varför ni har fest, gamla tanter tror automatiskt att så fort det är kalas så är det för att ungdomarna är supasugna.
Men jag tycker inte att du ska ta åt dig, det spelar ingen roll vad hon tycker, det enda som spelar roll är du och din familj.
- TeodorsMamma
Skaffar man barnvakt var och varannan helg för att det är roligare att festa osv ja då tycker jag man kan ta åt sig. Har man skaffat barn är barnet prio ett i alla lägen, ialla fall på min planet.
Men nu är det ju inte så i ditt fall, han är nästan 4 mån och ni har haft barnvakt 2ggr...jag tycker att du ska konfrontera din granne och fråga vad hon menar med att säga sånna saker. Man gör ju allt för att försöka göra rätt för sitt barn som är det käraste man har och att då få obefogat skit av nån skulle jag inte heller klarat av. Stå på dig!! Du är inte en dålig mamma!
Men nu är det ju inte så i ditt fall, han är nästan 4 mån och ni har haft barnvakt 2ggr...jag tycker att du ska konfrontera din granne och fråga vad hon menar med att säga sånna saker. Man gör ju allt för att försöka göra rätt för sitt barn som är det käraste man har och att då få obefogat skit av nån skulle jag inte heller klarat av. Stå på dig!! Du är inte en dålig mamma!
- sprallos
Vad hemska vissa människor kan vara! Har också fått höra att jag är en dålig mamma, haft barnvakt EN gång sen Liam föddes. Hmm, skulle gärna vilja se de som klagar på OSS att ta hand om en nyfödd bebis helt själv!!!
- Dajkie
- Har vimedbarn.se som startsida

Men f*n vad folk ska lägga sig i och ha åsikter! De har ju INGEN aning om hur det egentligen ligger till, så jag fattar inte varför de ska ha en massa åsikter
Ta inte åt dig, DU vet ju hur det ligger till och vet att du är en bra mamma åt din son!
Ta inte åt dig, DU vet ju hur det ligger till och vet att du är en bra mamma åt din son!
- shoegal
- Alltid online

HelenaS skrev:Är du säker på att det var er hon pratade om? Vågar du konfrontera henne och fråga om det var er hon pratade om? Det är så trist och fegt när folk pratar bakom ryggen och om hon har problem med hur ni tar hand om ert barn vore det bättre om hon pratade med er och inte med andra grannar.
Måste bara rätta..Det är 2 gånger som de lämnat sonen..och det är just kommentarer som du skriver.." Samtidigt måste jag erkänna att jag reagerade över att ni har lämnat bort sonen tre gånger redan, med tanke på att han bara är 3 månader." som skapar känslor som gör att man känner sig sämre..!!!
Man är inte en dålig mamma för att man skaffar barnvakt och tänker på sig själv ibland!
- Johanna H
- Alltid online

Du är verkligen inte en dålig mamma!
Man behöver lite tid för sig själv ibland också.
Man behöver lite tid för sig själv ibland också.
-

Chobb88 - Alltid online

Johanna H skrev:HelenaS skrev:Är du säker på att det var er hon pratade om? Vågar du konfrontera henne och fråga om det var er hon pratade om? Det är så trist och fegt när folk pratar bakom ryggen och om hon har problem med hur ni tar hand om ert barn vore det bättre om hon pratade med er och inte med andra grannar.
Måste bara rätta..Det är 2 gånger som de lämnat sonen..och det är just kommentarer som du skriver.." Samtidigt måste jag erkänna att jag reagerade över att ni har lämnat bort sonen tre gånger redan, med tanke på att han bara är 3 månader." som skapar känslor som gör att man känner sig sämre..!!!Här ber en nybliven mamma om "tröst" då spär man inte på...du säger ju indirekt samma sak som tanten..men samtidigt så säger du att inte dömer! ?? spar egna åsikter om dem inte är tröstande!!!
Man är inte en dålig mamma för att man skaffar barnvakt och tänker på sig själv ibland!Bry dig inte om att vissa är avundsjuka!
Jag fattade det som att det var tre gånger, 2 gånger "på eget initiativ" och en gång för att farmor ville ta hand om barnbarnet, men jag ber om ursäkt om jag missförstod. Det var absolut inte min mening att strö salt i såren och jag kan se i efterhand att det kanske kan tas på det sättet. Det var inte alls min mening. Precis som jag skrev är vi alla olika. Det jag menade med det att jag skrev att jag "reagerade" var väl att jag själv inte hade kunnat lämna bort något av mina barn över natten så tidigt, MEN - med det menar jag inte att det är FEL att göra det, utan mer att jag som person kanske är lite mer överbeskyddande och ängslig. Vi är alla olika alltså. Jag tyckte jag var tydlig i mitt inlägg med att skriva att jag absolut inte tyckte att hon var en dålig förälder för att hon ville vara barnledig. Jag är jätteledsen om det uppfattades på det sättet, jag kanske var otydlig.
-

HelenaS - Alltid online

Du är absolut ingen dålig mamma!! Blir så trött på folk som tror att man slutar leva bara för att man får barn! Sådana kommentarer ligger oftast bakom avundsjuka och gamla sätt att se på mödrar. Min mamma brukar komma varannan vecka till oss då jag och sambon går ut och festar, dansar och träffar våra vänner. Sådant hinner man ju inte med så ofta i veckorna (träffa sina vänner alltså över fika t.ex). Sedan brukar vi gå ut en var för sig varannan vecka, de funkar kanon. Man behöver det verkligen efter en arbetsvecka. Ska man bara umgås med sin familj så skulle jag inte känna mig uppskattad eller behövd och jag tror min sambo inte skulle finna mig lika attraktiv. De innebär ju inte att vi inte umgås med Nimrod. När vi går ut gör vi det oftast efter att Nimrod har lagt sig, speciellt om min mamma är barnvakt och nästa morgon är jag iallafall pigg vid 11-12 tiden och redo för dagens bus, så inte missar man någon tid och Nimrod ser aldrig att vi dricker eller är berusade. Tycker det är en annan sak om man festar hemma med sina barn, då ska man nog ta sig en ordentlig funderare.
Så fortsätt ni att gå ut. Lyckliga föräldrar ger lyckliga barn!
Så fortsätt ni att gå ut. Lyckliga föräldrar ger lyckliga barn!
- MissGanja
- Alltid online

32 inlägg • Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Återgå till Livet som förälder