Banner Forum Image

Hysteriskt mycket julklappar?

Möt andra föräldrar med samma intressen som du

Hysteriskt mycket julklappar?

Inläggav Stina » ons nov 23, 2011 23:37

Jag skulle kunna köpa hur mycket julklappar som helst till mina barn och det skulle säkert ni också.
Jag får också dåligt samvete mot dem när jag tänker att "det kanske inte behöver bli så mycket julklappar i år" och känner mig då både snål och elak som mamma!

Själv gillar jag att ge dem massor men känner ju även att det kanske börjar bli dags att dra ner på antalet då barnen bara blir större med åren och då blir även julklapparna dyrare.

Så hur många julklappar tycker ni är lagom att ge ett barn? Och vad ligger er julklappsbudget på per barn?
Stina Sandström heter jag och är grundare av Vi med barn och även gravidsajten Minbebis.com. Vill du veta mer om mig kan du läsa min blogg!
Användarvisningsbild
Stina
Admin

Re: Hysteriskt mycket julklappar?

Inläggav Gotland » tor nov 24, 2011 12:07

Varför kan inte barnen vara 1 år alltid?
Dom fattar ju inte julen och snöret på paketet är ju ändå roligast...

Nikes önskelista:
*Potta
*ryggsäck till dagis
*pekbok
*pussel (figurer med knoppar på, ni vet)

Det är allt på listan... och jag kommer att köpa allt det.
Hon lär ju få kläder och leksaker av släkten, tycker det räcker så.
Får se hur det ser ut sen när hon blir äldre.
Tycker man kan ge användbara saker som dom ändå skulle fått. Kanske inte en vinteroverall, men skridskor tycker jag funkar bra som julklapp.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Gotland
Alltid online
Alltid online

Inläggav Stina » tor nov 24, 2011 13:33

Lustigt att du nämner vinteroverall. Tänkte faktiskt att båda skulle få varsin (eftersom de redan är införskaffade men inte visade och vi har ingen snö) i julklapp. Som en liten grej att man inte bara kan få fina kläder och leksaker utan också andra nödvändiga saker man behöver.
Eller så är jag där igen och vill att det ska vara mycket julklappar...
Stina Sandström heter jag och är grundare av Vi med barn och även gravidsajten Minbebis.com. Vill du veta mer om mig kan du läsa min blogg!
Användarvisningsbild
Stina
Admin

Inläggav Gotland » tor nov 24, 2011 21:05

Ja, man kan ju dryga ut antalet klappar med dom "tråkiga" :)
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Gotland
Alltid online
Alltid online

Inläggav Snigel » tor nov 24, 2011 21:34

Ja egentligen vill jag se till att det inte blir något berg av julklappar så att vår treåring börjar utgå från att det är så det måste se ut... Men samtidigt är det bara jul en gång om året :)
Vi kommer att köpa ca 4-5 klappar till dom vardera och sedan blir det grejer från släkt o kompisar uppepå det.
Budget per barn vet jag inte, men jag gissar på en tusing kanske??
BildBild
BildBild
Snigel
Alltid online
Alltid online

Inläggav Gotland » tor nov 24, 2011 21:39

Snigel, du tänker som jag :)
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Gotland
Alltid online
Alltid online

Inläggav Snigel » tor nov 24, 2011 22:21

:D
BildBild
BildBild
Snigel
Alltid online
Alltid online

Inläggav ToToRo » tor nov 24, 2011 23:09

jag köper väldigt lite till mina barn. tex liam fyller år på lördag och då kommer han få en bok, en leksak och ett pussel. jag har inte bestämt någon summa (barnen bryr sig ju inte) så jag köper det jag vill. Tror jag ligger runt 500 till födelsedag och jul detta år.

problemet (men självklart inte bara negativt) tycker jag är släkten. Min mamma köper nog dubbelt så mycket, sen barnens farmor, gammel mormor, gammelfarmor, fastrar och farbröder.... ja ni förstår. det blir ju sjukt mycket presenter!!

jag har försökt bett att de ska hellre sätta in en slant på deras sparkonto men alla vill ju köpa ngt som han blir glad för nu läget.
Användarvisningsbild
ToToRo
Alltid online
Alltid online

Inläggav gellis » fre nov 25, 2011 16:38

Vi (jag) har bestämt att våra julaftnar ska handla om att vi som familj träffas och umgås istl för lägga tyngden på klappar. Eftersom min familj bor närmre 50mil ifrån oss och svägerskan och hennes gubbe bor 40 mil ifrån så är jul enda gången barnen får träffa alla samtidigt. Sen har jag märkt av att farmor och mormor tävlar omedvetet om att köpa saker vilket jag är emot, barnen i sin tur tycker det är roligar att få busa runt med alla än själva klapparna som till 99% glöms bort 2 min efter dom är öppnade.
Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
gellis
Alltid online
Alltid online

Återgå till Allmänna trådar i föräldrasnack