Hur viktigt med *eget* rum?
19 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Hur viktigt med *eget* rum?
Nähä du!
Inte alls som du trodde en till tråd om vid vilken ålder man ska ge barnet eget rum och hur pass viktigt det är osv, utan nu handlar det om föräldrarna!!!
Hur viktigt tycker DU att det är med ett eget rum till dig själv? En vuxenzon utan barnsaker...
Jag tycker detta är otroligt viktigt! Nu är det ju alltsomoftast barnsaker i mitt sovrum ändå, för Teodor släpar med sig saker från sitt rum varje morgon att ha i min säng när vi morgonmyser. Men nu på kvällen när jag städat och bäddat rent och tittade på mitt rum så insåg jag hur otroligt mycket mitt rum betyder för mig. Att få krypa ner i min egna lilla värld, vägg i vägg med min son men ändå helt själv (eller med sällskap
), det är guld värt tycker jag!
Inte alls som du trodde en till tråd om vid vilken ålder man ska ge barnet eget rum och hur pass viktigt det är osv, utan nu handlar det om föräldrarna!!!
Hur viktigt tycker DU att det är med ett eget rum till dig själv? En vuxenzon utan barnsaker...
Jag tycker detta är otroligt viktigt! Nu är det ju alltsomoftast barnsaker i mitt sovrum ändå, för Teodor släpar med sig saker från sitt rum varje morgon att ha i min säng när vi morgonmyser. Men nu på kvällen när jag städat och bäddat rent och tittade på mitt rum så insåg jag hur otroligt mycket mitt rum betyder för mig. Att få krypa ner i min egna lilla värld, vägg i vägg med min son men ändå helt själv (eller med sällskap
- Bilagor
-
- Mitt rum, sängen
- vuxenrum 005.JPG (28.17 KB) Visad 684 gånger
-
- Mitt rum, fåtöljen/läshörnan
- vuxenrum 006.JPG (28.11 KB) Visad 684 gånger
- TeodorsMamma
Re: Hur viktigt med *eget* rum?
Jättefint rum har du!!! Och jag bara längtar tills vi får vårat rum själva!!! vi kan knappt läsa på kvällen, än mindre kramas....
- Lejonella
- Alltid online

Nej precis! Det är otroligt skönt att veta att man KAN sitta uppe hela natten därinne (om man orkade haha) och man kan mysa utan att oroa sig för att lillkillen ska vakna... Och skulle han ändå vakna så besparar man honom i alla fall synen av sin mor in action
..
Lejonella: tack, jag fick ta det som det var när vi flyttade in men jag tycker tapeterna är helt ok. Huvudsaken är att det är MITT MITT MITT
Lejonella: tack, jag fick ta det som det var när vi flyttade in men jag tycker tapeterna är helt ok. Huvudsaken är att det är MITT MITT MITT
- TeodorsMamma
Visst är det viktigt! Jag önskar att vi hade större så vi kunde ge Thea ett eget rum. Det är nog bra både för barn och vuxna att ha något eget.
Vi får hålla till i soffan eller övriga lägenheten, men vi har en så jäkla insyn!! Så jag saknar sängen!
Även för att ligga och småprata...
Vi får hålla till i soffan eller övriga lägenheten, men vi har en så jäkla insyn!! Så jag saknar sängen!
-

magda - Alltid online

tror nog att det är rätt individuellt... jag tycker det är väldigt skönt att ha egna rum (även fast Jakob fortfarande sover hos oss) o det är underbart att alla leksaker har en plats i ETT rum o inte som förut överallt
så jag uppskattar att bo i en trea numera men vi kan ju både småprata o ha sex ändå (bara inte så högljutt som förr
)
Jag tror kanske att det blir viktigare ju större barn man har. Med större barn hade det varit omöjligt att ha ett samliv om de var i sovrummet ju!
Jag tror kanske att det blir viktigare ju större barn man har. Med större barn hade det varit omöjligt att ha ett samliv om de var i sovrummet ju!
-

Kali - Alltid online

Helt rätt!! Vi har bara inte tagit tag i det än...men det kommer. Så fort han kan ta sig ut växasängen på ett annat sätt än den framåtlutade "kullerbytta" metoden så kommer han få eget rum. Så tills dess har vi inte helt barnfritt, men i sovrummet är vi aldrig på dagarna.
Sex har jag inte kunnat ha i samma rum som honom på hela tiden...tur vi bor i villa...Vi har några rum till liksom...
Sex har jag inte kunnat ha i samma rum som honom på hela tiden...tur vi bor i villa...Vi har några rum till liksom...
- sprallos
ÅÅhh, det är superviktigt med ett eget rum!! Jag älskar vårt pyttiga sovrum som bara har plats för sängen, men det är i mina favoritfärger och det är vår plats. Det är så underbart att ha A sovandes i rummet bredvid och sova gott för mig själv. Eller när mannen har hand om bebisen, bara krypa ner i sängen och läsa en av mina fåniga deckare. Och sex var uteslutet så länge han sov i sin säng bredvid, hihi.
Du har ett jättemysigt rum TeodorsMamma!
Du har ett jättemysigt rum TeodorsMamma!
-

vildasol - Alltid online

Jag tycker att det är viktigt att kunna ha en hörna där man kan krypa ner för sig själv. Så därför längtar jag SUPERMYCKET till vi ska flytta..kunna lägga sig och läsa på kvällen innan man lägger sig utan att störa Tindra..det ska bli extra gött..ååh..! Och självklart för sexlivet..som det ser ut nu så drar vi ner persiennerna i vardagsrummet 
- LillaMalin
Jag håller med! Längtar så tills vi ska flytta och få vårt eget sovrum. Det var skönt när Cornelia fick sovrummet för sig själv, då sov både hon och vi bättre men nu är jag trött på att ha vår säng i vardagsrummet. Om 2 veckor får jag ett sovrum! 
-

*Hanna* - Alltid online

Jag tycker de e jätte viktigt!! Nu sover Engla i vårt rum men de e för att hennes inte e klart fast de stör inte sexet vi har stort hus o många rum=))
-

anettejohansson - Alltid online

Va fint ni har det hos er 
Jag tycker att det är bra om de har eget rum, men det är ju inge måste i början. Men kan de få det så är det bra. Man vill ju inte tassa på tå för sexlivet flera år framöver:P
Jag tycker att det är bra om de har eget rum, men det är ju inge måste i början. Men kan de få det så är det bra. Man vill ju inte tassa på tå för sexlivet flera år framöver:P
- trudy
- Alltid online

vi har endast en vagga i vårt sovrum, inget barn pynt alls. just nu så håller vi på att bygga min lilla fristad ( Hobby rum ) ute i vår gäststuga. när det är klart så ska vi göra om mitt nuvarde hobby rum/kontor till Isabells sovrum/lekrum. men vi kommer nog att ha kvar vaggan inne hos oss ett tag till ändå. och då det ska sexas så kan hon ju alltid sova i sitt rum.
-

gellis - Alltid online

Här hemma har vi varit stenhårda med att vårat sovrum är BARA vårat! och inga barn eller barngrejer får vara där!!!
Sammy började sova i eget rum strax innan han var 2 månader och vi har kunnat ha hur mycket sex vi vill och göra vad vi vill i vårat rum..
Nu har Sammy ett eget rum mittemot vårat sovrum och de andra grabbarna har varsitt rum på våningen under.
Helt underbart! och jag skulle inte kunna tänka mig att ha det på något annat sätt.
Sammy började sova i eget rum strax innan han var 2 månader och vi har kunnat ha hur mycket sex vi vill och göra vad vi vill i vårat rum..
Nu har Sammy ett eget rum mittemot vårat sovrum och de andra grabbarna har varsitt rum på våningen under.
Helt underbart! och jag skulle inte kunna tänka mig att ha det på något annat sätt.
-

Beca - Alltid online

Jag är tillhör nog dem som inte tycker det är så viktigt med ett eget sovrum utan har inga problem än så länge att Elis sover inne hos oss. Han har ett eget rum, men det används som lekrum. Vi har funderat på att flytta in hans säng dit, men eftersom han ändå kommer över till vår säng varje natt runt tresnåret känns det som om det inte spelar så stor roll ännu. Plus att jag inte riktigt är redo för att börja gå och hämta honom i hans rum ännu (känns enklare att bara lyfta över honom från spjälsängen till vår säng än att gå och hämta honom i ett annat rum; nu hinner man lyfta över honom innan han vaknar ordentligt och det gör att han somnar om snabbt). Elis är ju än så länge vårt enda barn så vi kan ju ha sex i de andra rummen i husen och inte promt i sängen, så det stör inte sexlivet heller.
- shoegal
- Alltid online

19 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Återgå till Foto & scrapbooking