Hur viktigt med *eget* rum?
19 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
Re: Hur viktigt med *eget* rum?
tänkte på en sak! när jag var liten så tyckte jag att det absolut bästa som fanns i hela världen det var på morgonen på helgen när jag och syrran (o även brorsan gissar jag innan han blev för stor) låg o gosade med mamma o pappa i deras säng! idag tycker jag också att det är otroligt mysigt att ligga i sängen med min lilla familj o busa o gosa så barnfritt i sovrummet skulle inte funka för mig! 
-

Kali - Alltid online

Jag har inte saknat ett eget rum speciellt mycket. Det är nu senaste tiden jag känner att jag vill ha det. Vill så gärna ligga i sängen och läsa eller nåt innan läggdags (vi har släckt i sovrummet när Ed nattas) och det är lite bökigt med en bok och ficklampa under täcket
Nu bor vi ju i en 2:a så än har det inte vart möjligt med eget rum. Nu ska vi ju flytta men Ed kommer få sova hos oss till en början. Tänkte att ha ska få en säng att sova i i sitt rum som han kan klättra ur på morgonen och komma in till oss, så jag slipper gå och lyfta ur och hämta.
Nu bor vi ju i en 2:a så än har det inte vart möjligt med eget rum. Nu ska vi ju flytta men Ed kommer få sova hos oss till en början. Tänkte att ha ska få en säng att sova i i sitt rum som han kan klättra ur på morgonen och komma in till oss, så jag slipper gå och lyfta ur och hämta.

-

Redhotwera - Alltid online

vet ni att det mysigaste jag visste när jag var liten var lördags- o söndagsmorgnar när vi fick ligga o gosa i mammas o pappas säng hela familjen!
o idag så älskar jag att gosa o busa med min egna lilla familj i sängen så barnfritt i sovrummet hade jag faktiskt aldrig kunnat tänka mig att ha det!
o idag så älskar jag att gosa o busa med min egna lilla familj i sängen så barnfritt i sovrummet hade jag faktiskt aldrig kunnat tänka mig att ha det!
-

Kali - Alltid online

Våran flicka är varken ett speciellt gosigt barn eller ett samsovningsbarn. Hon har hela tiden föredragit att sova i sin egen säng, och eget rum flyttade vi henne till när hon var strax över fyra månader. Vårt sovrum är off limits för henne men inte pga sexlivet eller något utan för att vår säng har så jäkla vassa kanter, min sambo har hela smalbenet fullt med ärr efter att han slagit i sängkanterna när han gått upp tidigt. Däremot brukar vi ibland gå in och lägga oss i sängen allihopa på kvällen eller helgerna och bara busa och mysa en stund, det gillar vi alla tre. När hon har haft riktigt hög feber har hon också fått sova med oss nu på senare dar, även om det är bäst om vi får henne att sova själv då hon blir lite svalare och inte vaknar lika ofta då.
Om det är viktigt med eget sovrum eller ej beror nog på vilken person man är samt hur många rum i övrigt man har. En egen plats kan det nog vara viktigt att ha, men det betyder ju inte att barnet/barnen aldrig någonsin får komma in dit, utan bara att man får vara ifred utan en himla massa leksaksberg och smutsiga haklappar där.
Om det är viktigt med eget sovrum eller ej beror nog på vilken person man är samt hur många rum i övrigt man har. En egen plats kan det nog vara viktigt att ha, men det betyder ju inte att barnet/barnen aldrig någonsin får komma in dit, utan bara att man får vara ifred utan en himla massa leksaksberg och smutsiga haklappar där.
- Liina
- Alltid online

19 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
Återgå till Foto & scrapbooking