Hur tidigt kan man känna att man är gravid? (Inte gravid)
51 inlägg • Sida 1 av 4 • 1, 2, 3, 4
Hur tidigt kan man känna att man är gravid? (Inte gravid)
Jag fattar mig kort.
Förra söndagen hade jag och R oskyddat, men avbrutet, sex. Två dagar senare hade jag ÄL. Två dagar senare igen, på torsdagen för att vara exakt, började mina bröst att ömma på jobbet, jag tänkte inte mer på det. Men de gjorde lika ont dagen efter igen, precis som innan man ska ha mens alltså, men min mens är inte beräknad förrän 21 januari, nästa torsdag(!)
Nu till saken, mina bröst ömmar fortfarande!! Det har snart gått en vecka! Vad är det med dem?? Är jag skengravid? Jag menar, kan kroppen verkligen börja bete sig som gravid redan 2 dagar efter ÄL?? Det låter ju helt omöjligt.
Grejen är dessutom den att vi planerar inte direkt för en graviditet, även om en inte hade varit ovälkommen, annars hade ju kondomen suttit på såklart.
Jag gjorde ett gravtest igår, mest för att jag är så konfunderad över brösten. Vet ju att det inte kan ge utslag såhär tidigt. Men jag har inte ro att vänta till nästa vecka så jag måste ju fråga er om ni minns hur tidigt ni fick symptom när ni blev gravida?
Är jag knäpp?
Förra söndagen hade jag och R oskyddat, men avbrutet, sex. Två dagar senare hade jag ÄL. Två dagar senare igen, på torsdagen för att vara exakt, började mina bröst att ömma på jobbet, jag tänkte inte mer på det. Men de gjorde lika ont dagen efter igen, precis som innan man ska ha mens alltså, men min mens är inte beräknad förrän 21 januari, nästa torsdag(!)
Nu till saken, mina bröst ömmar fortfarande!! Det har snart gått en vecka! Vad är det med dem?? Är jag skengravid? Jag menar, kan kroppen verkligen börja bete sig som gravid redan 2 dagar efter ÄL?? Det låter ju helt omöjligt.
Grejen är dessutom den att vi planerar inte direkt för en graviditet, även om en inte hade varit ovälkommen, annars hade ju kondomen suttit på såklart.
Jag gjorde ett gravtest igår, mest för att jag är så konfunderad över brösten. Vet ju att det inte kan ge utslag såhär tidigt. Men jag har inte ro att vänta till nästa vecka så jag måste ju fråga er om ni minns hur tidigt ni fick symptom när ni blev gravida?
Är jag knäpp?
Senast redigerad av Nelia ons jan 20, 2010 00:18, redigerad totalt 1 gång.
-

Nelia - Alltid online

Re: Hur tidigt kan man känna att man är gravid?
Du är inte knäpp....(som du redan vet att jag tycker) Jag fick ont i tuttarna väldigt tidigt med Victor, inte så farligt denna gång. Bara en vecka kvar att vänta...
- sprallos
haha vilken cliffhanger för oss!!
med jakob hade jag kunnat svära på att jag kände när det hände och det är ju garanterat inte möjligt fysiologiskt men vem 17 vet vad våra kroppar vet som inte vi vet medvetet? jag tror inte du är knäpp iaf! jag tror det kan hända o jag väntar med spänning!
säger som mini-mamman, jag har också dille på gravida!
-

Kali - Alltid online

e det bara jag som vart skengravid
ja hade jätte ont i tuttarna när vi började försöka. sen när jag gav upp hoppet och ja faktiskt var gravid kände ja inget. Men ja tror dock vissa kan känna väldigt tidigt.
Håller tummaran i alla fall att det kommer ett plus. De säger ju dock att att man måste vänta till mensdagen.
Såg reklam på tv igår lite ironiskt att man nu kunde köpa gravtest som till o med kan säga vilken vecka man är i :/
Håller tummaran i alla fall att det kommer ett plus. De säger ju dock att att man måste vänta till mensdagen.
Såg reklam på tv igår lite ironiskt att man nu kunde köpa gravtest som till o med kan säga vilken vecka man är i :/
-

ToToRo - Alltid online

När jag väntade Julia tog jag ett gravid test 7 dagar innan mensen, fick faktiskt plus med en gång. Enligt mina uträkningar skulle hon komma den 8 dec men ultraljudet sa 1 dec, hon kom 8 dec
Kände på mig att jag va gravid med en gång! Men jag har inte haft ont i mina bröst någon gång under mina grav som symtom, det har kommit typ i v 25-30
-

tessan35 - Alltid online

Glad jag blev när jag såg att det var du som skrivit den här trådrubriken, för även jag är som mini-mamman och Kali - har dille på allt som har med graviditeter att göra och blir lite lycklig för varje ny kvinna på smällen. Jag vet inte hur tidigt man kan känna, för mig har det alltid dröjt med symptom, fast man hör ändå rätt ofta om folk som känner i princip direkt. Hoppas det är en liten mini-Joel på jäsning och att ni känner er glada för det isåfall. Gissar att det inte blir helt oväntat eftersom ni vågar riskera det. =) Spännande!!!
-

moia - Alltid online

Shit vad spännande
! Hoppas!
Jag tyckte att jag kände det väldigt tidigt, men jag struntade i det för det kändes inte möjligt.
Efter själva myset med mannen så blev min livmoder öm och den slutade inte att ömma. Det gjorde ont när jag satte mig ner bla.
När bim-dagen började närma sig så blev jag önnu lite ömmare och trodde därför att mensen var på gång. Det var den förstås inte
.
Så nu i efterhand misstänker jag ändå att jag kände av när det tog sig faktiskt. Jag brukar ju inte känna så efter lite jufs direkt.
Jag tyckte att jag kände det väldigt tidigt, men jag struntade i det för det kändes inte möjligt.
Efter själva myset med mannen så blev min livmoder öm och den slutade inte att ömma. Det gjorde ont när jag satte mig ner bla.
När bim-dagen började närma sig så blev jag önnu lite ömmare och trodde därför att mensen var på gång. Det var den förstås inte
Så nu i efterhand misstänker jag ändå att jag kände av när det tog sig faktiskt. Jag brukar ju inte känna så efter lite jufs direkt.
Isabelle 080725
Josefine 100330
Josefine 100330
-

Strumpan - Alltid online

Tusen tack för alla era svar!! Ja, om jag ska vara ärlig så hoppas jag ju såklart också att det inte bara är inbillning/skengraviditet utan att jag verkligen är gravid. Sambon är väl inte lika överförtjust i det, men som han säger så hade han varit hårdare med att använda kondom om han verkligen inte skulle vilja ha en knodd till. 
Jag känner på mig att jag kommer bli grymt besviken om mensen kommer nästa vecka, så ni får hålla tummarna för mig!
Jag känner på mig att jag kommer bli grymt besviken om mensen kommer nästa vecka, så ni får hålla tummarna för mig!
-

Nelia - Alltid online

Denna gång reagerade jag bättre än sist va?
Roligt om det är så, men annars händer annat roligt här till vår o sommar för dig/er. Jag vet ju också att du mer eller mindre ställt in dig på det nu o kommer känna av känslomässigt om det inte är så. Därför ville jag påminna dig om att du har andra mål om det skulle vara så. Det kommer bli skitbra hur det än blir. (även om jag visst vet hur fort man börja planera....)
Du har massor i huvudet nu, du måste ju bli överhet av alla hjärnaktivitet! En het som blir hetare helt enkelt!
Nu är såklart spänningen olidlig. Min egen graviditet hade jag ju inte en jäkla clue om huruvida jag var pregnant. Kände ju inget alls förens v 6, 7 nångång. tog tom extra test för att verkligen försäkra mig om att det var så. Tog dessutom ett test typ två dagar innan jag fick plus o då var det minus...ändrar sig fort det där!
Jag håller tummar o tår för att det blir som du hoppas. Å blir det inte så så har du ju inte direkt släppt sista ägget än...=)
Roligt om det är så, men annars händer annat roligt här till vår o sommar för dig/er. Jag vet ju också att du mer eller mindre ställt in dig på det nu o kommer känna av känslomässigt om det inte är så. Därför ville jag påminna dig om att du har andra mål om det skulle vara så. Det kommer bli skitbra hur det än blir. (även om jag visst vet hur fort man börja planera....)
Du har massor i huvudet nu, du måste ju bli överhet av alla hjärnaktivitet! En het som blir hetare helt enkelt!
Nu är såklart spänningen olidlig. Min egen graviditet hade jag ju inte en jäkla clue om huruvida jag var pregnant. Kände ju inget alls förens v 6, 7 nångång. tog tom extra test för att verkligen försäkra mig om att det var så. Tog dessutom ett test typ två dagar innan jag fick plus o då var det minus...ändrar sig fort det där!
Jag håller tummar o tår för att det blir som du hoppas. Å blir det inte så så har du ju inte direkt släppt sista ägget än...=)
- che
- Alltid online

Tack för att du håller mig på vägen che, jag är farligt nära klippkanten nu
Vi kommer säkert snacka mer om det här imorgon ifall ni kommer över hit. Jag är glad att vi fick ett riktigt snack om det idag också, och ja, du reagerade helt klart bättre än sist, hehe 
-

Nelia - Alltid online

Hehe, vad nyfiken man blir på era internheter nu då. Hur reagerade du sist, che? Och vad är det som händer till våren/sommaren, Nelia? *nyfiken i en strut*
-

moia - Alltid online

Det finns många vägskäl i livet och ibland är man inställd på en väg men hamnar på en annan och tvärtom. Om du nu inte är det så finns annat, och om du ÄR det så kommer det där andra säkert också kunna vänta. På ett eller annat sätt brukar livet ta sina egna turer med en och det är bara hänga på. Saker händer av en anledning....det är min filosofi..
Jag personligen skulle dock inte grina en ½ droppe om du ÄR gravid. Ska bli underbart kul att följas åt igen i så fall min vän och stumpa!
Jag personligen skulle dock inte grina en ½ droppe om du ÄR gravid. Ska bli underbart kul att följas åt igen i så fall min vän och stumpa!
- sprallos
jag vill också veta!! share!!! jag har dessutom väldigt mycket tid o rätt liten ork att göra det jag borde vilket märks på att detta är dagens tredje (fjärde?) besök på vmb för mig o jag tycker det är för få inlägg hela tiden så jag förtjänar att få läsa nåt spännande!!!
-

Kali - Alltid online

Hahaha ni är för roliga!
Det är inga stora grejer egentligen, jag börjar äntligen komvux imorgon igen, ska läsa matte A och samhäll. Sen är det ju det nya jobbet jag har sökt, och att jag blivit kallad på intervju för det nästa vecka.
R fyller 30 i mars så vi ska göra en liten miniresa då. Syrran tar studenten uppe i Arvidsjaur så vi ska åka dit upp i juni och fira av henne samt bo hos sprallos en långhelg. Sen blir det ju Portugal 4 veckor (som vanligt).
Det är väl det... 
Det är inga stora grejer egentligen, jag börjar äntligen komvux imorgon igen, ska läsa matte A och samhäll. Sen är det ju det nya jobbet jag har sökt, och att jag blivit kallad på intervju för det nästa vecka.
R fyller 30 i mars så vi ska göra en liten miniresa då. Syrran tar studenten uppe i Arvidsjaur så vi ska åka dit upp i juni och fira av henne samt bo hos sprallos en långhelg. Sen blir det ju Portugal 4 veckor (som vanligt).
-

Nelia - Alltid online

Så som ni förstår är en graviditet INTE planerad för tillfället... 
Men ooooh så välkommen ändå om det blir så!
Men ooooh så välkommen ändå om det blir så!
-

Nelia - Alltid online

51 inlägg • Sida 1 av 4 • 1, 2, 3, 4