Hur somna i egen säng på dagen??
5 inlägg • Sida 1 av 1
Hur somna i egen säng på dagen??
Hej,
Hur ska jag göra för att få lillkorven att sova middag i sin säng? Han är 10 månader o sover halva natten i sin säng resten i våran. Han tar ingen snutte eller napp så det är svårt för honom att komma till ro själv.
Enda sättet är att dra honom i vagnen o då oftast ute. Vilket gör det lite besvärligt för mig att sova samtidigt om ni förstår vad jag menar
Det hade varit så skönt att kunna lägga honom i sin säng på dagen.
Finns det någon med samma problem som oss?? Hur gör ni....vill ha tips!!!
Musse
Hur ska jag göra för att få lillkorven att sova middag i sin säng? Han är 10 månader o sover halva natten i sin säng resten i våran. Han tar ingen snutte eller napp så det är svårt för honom att komma till ro själv.
Enda sättet är att dra honom i vagnen o då oftast ute. Vilket gör det lite besvärligt för mig att sova samtidigt om ni förstår vad jag menar
Det hade varit så skönt att kunna lägga honom i sin säng på dagen.
Finns det någon med samma problem som oss?? Hur gör ni....vill ha tips!!!
Musse
- Musse
- Stammis

Re: Hur somna i egen säng på dagen??
Numera somnar Julian oftast själv. Dvs jag kan lägga honom vaken i sin säng och säga gonatt (gör det även på dagen) och bara gå därifrån. Han har oftast napp när han ska sova. Sen har vi såna där vyssanlull tassar också. Förut fick vi ofta vagga honom och sjunga för honom (ibland nu också, särskilt på kvällen), men jag tror det viktigaste är att vi försöker att inte ta upp honom (om han inte blir väldigt lessen). Det är nu de senaste veckorna han börjat somna själv, förut har vi verkligen fått jobba med att han ska somna, men det har nog gett resultat nu känns det som.
Mitt tips är alltså sitt hos honom, sjung nåt (jag sjunger alltid gläns över sjö och strand - vet inte varför men det blev det och jag tror det är bra att ha samma sång så han vet att det betyder sovdags), och vagga (om du kan), annars kan du kanske hålla en hand på honom/stryka över huvudet, jag brukade ofta stryka över näsroten och ögonen - han somnade snabbare när han blundade.
Lycka till!
Mitt tips är alltså sitt hos honom, sjung nåt (jag sjunger alltid gläns över sjö och strand - vet inte varför men det blev det och jag tror det är bra att ha samma sång så han vet att det betyder sovdags), och vagga (om du kan), annars kan du kanske hålla en hand på honom/stryka över huvudet, jag brukade ofta stryka över näsroten och ögonen - han somnade snabbare när han blundade.
Lycka till!
- Aurora
- Alltid online

Om han somnar i din famn, kan du lägga ned honom då? Med Edwin kunde jag inte lägga ner honom utan att han vaknade men jag övade varje dag tills det funkade.

-

Redhotwera - Alltid online

Det hjälper inte om du lägger dig med honom i er säng? På så sätt kan ju även du vila en stund, sen kan du lägga honom i sin säng och du i din säng och visa att du finns i samma rum. Vi tog bort spjällskyddet tidigt på Jespers spjälsäng, just för att han skulle kunna se oss om han vaknade och kunde ändå ligga kvar med huvudet.
- Jema
- Alltid online

Dexter hr alltid sovit i egen säng ytterssällan vi måste bära upp honom på natten... Då har det gällt välling om han vaknat... Han sover i eget rum också började göra det vid ca:3månaders åleder... Så vi har inte haft problemet riktigt men jag skulle nog lägga ner honom i sin säng och låta honom leka/skrika av sig lite... Under uppsigt så klart... Dexter vet ju att vi kommer så fort han låter så han är hur lugn som helst... Men som sagt det är ju väldigt olika på barnen... Skaffa tassar till hans säng släck ner och ha en nattlampa tänd aven på dagen så han kommer i ro... Han kommer absolut ställa sig upp och göra uppror men det är ju normalt... Dexter är snart 10 månader och han ställer sig upp nästan varje gång han ska sova... Men det är ju okej det tar ändå bara några minuter innan han somnar... ler... måste ju kämpa in i det sista våran lilla kille... Det kommer gå bättre och bättre ha tålamod bara...
-

m.hugo79 - Stammis

5 inlägg • Sida 1 av 1