Banner Forum Image

Hur ska man fira 1års dagen?Hur gjorde ni?Eller ska..

Här träffas föräldrar som har barn mellan 1 och 5 år.

Hur ska man fira 1års dagen?Hur gjorde ni?Eller ska..

Inläggav Msevl » ons apr 01, 2009 11:53

Jag har no idea.
pengar har vi få av,men vill ändå göra nåt kul.

Ge gärna tips! Kortfattat,så jag hinner läsa allt,Tack!! :qas

Vad ska man önska??Vi bor väldigt trångt och har inte plats med varken mer leksaker eller kläder. Hur förklarar man det? Vill helst samla ihop pengar till ett eget rum hon ska få när vi flyttat (kan man me?) ,vi bor idag på 55kvm-4st!
Senast redigerad av Msevl ons apr 01, 2009 12:12, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Msevl
Galen i vimedbarn.se
Galen i vimedbarn.se

Re: Hur ska man fira 1års dagen?Hur gjorde ni?Eller ska..

Inläggav magda » ons apr 01, 2009 12:08

Vi hade kalas med bjudning till klockan tre en söndag. Fika med gräddtårtor som jag bakat! Och kanelbullar. Samt en stor godisskål! :-)
Det var superlyckat.
BildBild

Bild
Användarvisningsbild
magda
Alltid online
Alltid online

Inläggav Taweret » ons apr 01, 2009 12:59

Vad gäller presenter så tycker jag definitivt att ni kan önska pengar till hennes blivnade rum. Då jag antar att ni mest kommer att uppvaktas av nära vänner och släkt, det gjorde vi till Oskars namngivnig en tydlig önskelista på vad han behövde eller pengar och alla respekterade detta.

Magdas förslag på enkelt fika låter som en super bra idé tycker jag.
Bild

Bild
Taweret
Alltid online
Alltid online

Inläggav Skumpan » ons apr 01, 2009 13:28

Vi delade upp dagen på 3 omgångar med besök hemma, annars hade vi inte fått plats. Bjöd på hemgjord tårta och lite bullar och kakor. Varje grupp fick max 2 tim på sej att vara här. Det blev bra men lite jobbigt att fixa å dona hela dagen. När han fyller två i sommar ska jag nog lägga som förslag att vi kan ha kalas ute på vår gröna fina innergård, ställa fram alla tårtor medmera på bord så får alla ta bäst dom vill.
BildBild
Användarvisningsbild
Skumpan
Alltid online
Alltid online

Inläggav 30-åringen » ons apr 01, 2009 13:35

En fika med de närmaste hade vi för Hobbe... Mostrar mormor etc.
Säg att han önskar sig presentkort på tex. IKEA eller annan butik... Och säg att han är så liten att det behövs inte så mycket annat...

Det behöver verkligen inte vara stort, för det blir lätt bara för mycket för ettåringen...
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
30-åringen
Alltid online
Alltid online

Inläggav sprallos » ons apr 01, 2009 13:40

Vi höll det väldigt enkelt. Victor gillade pappret och snörena bättre än innehållet i paketen och eftersom han går och sover 19 så blev det inget långt firande heller.
sprallos

Inläggav *Isa* » ons apr 01, 2009 13:55

jag håller med,såklart man kan med å önska pengar eller som någon skrev,presentkort på tex IKEA! Fika som man bakat själv duger alldeles utmärkt och behöver ju inte bli speciellt dyrt heller. Personligen tycker ja de räcker att bjuda dom närmsta i familjen,inte massa vänner å sådär,en ettåring bryr sig inte om ifall de är mycket eller lite folk i alla fall.
Användarvisningsbild
*Isa*
Gillar vimedbarn.se
Gillar vimedbarn.se

Inläggav MammaLotta » ons apr 01, 2009 14:57

Presentkort är bra! Men tänk då på att i de flesta fall ska man använda sitt presentkort inom ett år - kommer ni att flytta inom ett år???
Annars kan ni i samband med att ni bjuder in ( om ni då skickar inbjudan eller bjuder personligen) säga till att ni önskar få pengagåvor för att ni vill spara till ngt särskillt!
Bild
Dotter -99 Son -02 Son -08

Bild
Användarvisningsbild
MammaLotta
Alltid online
Alltid online

Inläggav karisma__ » ons apr 01, 2009 15:43

Jaa önska pengar. det är kanon, vi gjorde det på Miio's dop, han fick ihop mååånga tusen (hade verkligen inte räknat med att fåå såå mkt.) Och om ni har lite plats/stor släkt/familj som ni vill bjuda kanske man kan vara hemma hos någons föräldrar om de har större.? Vi ska vara i trädgården vi, då Miio fyller i juni.
BildBild

Mamma och Pappa älskar er.!

BildBild

http://emmaevelinah.blogg.se
Användarvisningsbild
karisma__
Alltid online
Alltid online

Inläggav Eva » ons apr 01, 2009 15:54

Här blir det verkligen inte mycket till firande, när vi inte har några som helst släktningar i närheten. Antagligen blir det bara vi. Sen kommer vi att åka till min familj veckan därpå. Då blir också syrran student, så kanske han får smaka av hennes tårta;) Vet inte alls om/när det blir något firande med sambons släkt.
Eva
Alltid online
Alltid online

Inläggav Fru S. » ons apr 01, 2009 17:53

Vi ska ha öppet hus mellan 12-18.
Vi ska bjuda på pajer, fika och tårta.

Vi har inte skrivit några önskningar på inbjudan men om någon undrar så kan man ju säga att man önskar sig pengar på barnets konto eller så.
Bild
Bild
Fru S.
Alltid online
Alltid online

Inläggav mammaiaustralien » tor apr 02, 2009 03:51

Vi bjod lite vanner hem till oss mellan 12-15. Serverade lite latt lunch och tarta. Det var superlyckat och avslappnat. Hon fick precis lagom presenter, kan ju bero pa att vi inte har nagon slakt har nara ;)
Jag tycker ocksa att du kan be om pengar/presentkort och forklara anledningen. det ar ju inte som om en 1 aring kommer att forsta eller bli ledsen for att inte fa manga presenter! Vi hade ballonger som hon fortfarande leker med och det var ju nastan det basta hon fick, tycker hon!
Bild
Användarvisningsbild
mammaiaustralien
Alltid online
Alltid online

Återgå till Snack om små barn