Hur ska jag klä lillpalten? :-)
6 inlägg • Sida 1 av 1
Det beror ju såklart helt på vad det är för väder och temperatur ute.. Jag tror att du måste pröva dig fram. Jag har hört att man ska känna med handen på barnets rygg - då känner man om de är lagom varma eller om de svettas.
Jag tror att vi föräldrar rent generellt sätter på barnen lite för mycket kläder av rädsla för att de ska frysa, men i gengäld svettas de och då blir kläderna fuktiga och kalla...
Ett tips kan ju vara att du lägger en termometer i åkpåsen när ni är ute på promenad - då kan du ju enkelt kontrollera hur varmt det är därinne och anpassa klädseln efter det!
Jag tror att vi föräldrar rent generellt sätter på barnen lite för mycket kläder av rädsla för att de ska frysa, men i gengäld svettas de och då blir kläderna fuktiga och kalla...
Ett tips kan ju vara att du lägger en termometer i åkpåsen när ni är ute på promenad - då kan du ju enkelt kontrollera hur varmt det är därinne och anpassa klädseln efter det!
-

HelenaS - Alltid online

jag har en flisfodrad åkpåse till ellie o hon har bara vanliga byxor på sig när hon sitter i vagnen o hon är alltid lagom varm.. har oftast bara ¨ångarmad boddy+ flieskappa till henne me om det är pluss grader.. är det runt nollan o riktigt kallt så har hon tjockare tröjja under eller body o tjock jacka.. hon är alltid lagom varm ibland nästan för varm..
-

Kajsavarg - Alltid online

Jag brukar ta min lite tjockare fleeceoverall och en filt om det inte är så jättekallt ute.
E det kallare så har jag en tunn overall med åkpåsen som e en traditionell 70-tals manchester-och får lurvig
, den e inte lika tät som dagens nya åkpåsar .. därför har hon en tunn overall i den. och hon brukar vara lagom i det 
E det kallare så har jag en tunn overall med åkpåsen som e en traditionell 70-tals manchester-och får lurvig
-

nita - Alltid online

6 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Barnsäkerhet & barnvagnar